Nu har jag tagit reda på vad som gäller angående samfällighet.

Glenn Malm, Marie Westher plus några andra sitter i en interimsstyrelse som avgår i april då det blir ett uppstartsmöte för oss som bor i området. Att man väntar tills dess är för att alla tomter ska vara sålda så även blivande husägare får göra sina röster hörda.

Vilken bra ni har det, vi på Tomatvägen kastar in våra nya husägare så fort de köpt tomten :)
Grus, vägdamm, pfftt, det måste vara något de upp vid skogsbrynet lider av, här nere vid sjön *fniss* är det då inte dammigt :)

Ingen som vet något polsk ställe där man kan köpa sten till tomten förresten? Både mur & gatsten och likande.

janbo skrev:
Nu har jag tagit reda på vad som gäller angående samfällighet.

Glenn Malm, Marie Westher plus några andra sitter i en interimsstyrelse som avgår i april då det blir ett uppstartsmöte för oss som bor i området. Att man väntar tills dess är för att alla tomter ska vara sålda så även blivande husägare får göra sina röster hörda.
Kanon, jag passar infon vidare

A. Nygren skrev:
Ingen som vet något polsk ställe där man kan köpa sten till tomten förresten? Både mur & gatsten och likande.
En kompis köpte sitt hos Mahrs cementgjuteri (på Åtvidabergsvägen förbi infarten till sviestad). Han sa att de var både bra att göra med och anständiga i pris.

hej

har ni som nyligen byggt nån erfarenhet av vilka krav linköpings kommun ställer på golvbrunn i garage?

Mastma skrev:
hej

har ni som nyligen byggt nån erfarenhet av vilka krav linköpings kommun ställer på golvbrunn i garage?
Jag har för mig att du behöver någon form av filter (heter det oljeavskiljare?) om garaget är över 40m2.

Tjhoo, snacka om att forumet går mycket snabbare nu (dåligt sätt att uppa tråden på) ;)
Nästa vecka börjar färdigställandet av biorummet, så om 4'a månader kan vi ha filmkväll :)

//Andreas

Tips till er som inte läser Teknik-forumet. Telia erbjuder ett års gratis bredbands-TV om man har telefon/bredband hos dem redan. Flera av oss har väl fiber från Telia (och några har väl iofs tyvärr redan tidigare beställt bredbands-TV eller hur Andreas?).

janbo skrev:
Tips till er som inte läser Teknik-forumet. Telia erbjuder ett års gratis bredbands-TV om man har telefon/bredband hos dem redan. Flera av oss har väl fiber från Telia (och några har väl iofs tyvärr redan tidigare beställt bredbands-TV eller hur Andreas?).
Japp, jag har det sen ett par månader tillbaka, men jag fick precis ett nytt avtal där de ändrat lite i villkoren & i sin tur ger mig rätten att säga upp avtalet. Så jag ska ringe dem imorgon och påpeka att jag vill ha ett år fritt utan problem, eller så säger jag upp avtalet & beställer om det igen, free of charge. :)

Tjingeling från Tomatvägen så länge, återkommer imorgon med Felias svar :p

Pratade med markfirman idag och de hade konstaterat att våran tomt var lite för hög i bakkant. De behöver sådeles shackta bort en del för att få rätt fall från huset. De tyckte att det vore bra att göra det nu när det är kallt och går att köra in med lastbil på tomten.

Till saken, det kommer ju följdaktligen att bli en del massor över som måste transporteras bort och då tänker man ju att om det finns någon där ute som behöver fylla sin tomt så kan vi ju göra så att denne någon får våra massor och så delar vi på transportkstnaden. Hur mycket det blir vet jag inte än men jag räknar med att få reda på det de närmaste dagarna.

Så om du eller någon granne behöver fyll, hör av er till mig på 0703-243358 eller klingspetz@gmail.com

/Björn

Insane skrev:
Tjingeling från Tomatvägen så länge, återkommer imorgon med Felias svar :p
Är det imorgon nu? ;)
I vilket fall så fixade Telia till det så jag slipper betala för tv'n jag också. Mycket trevliga.

Det var ett förvånansvärt smidigt hanterat kundärende från Telias sida.

janbo skrev:
Det var ett förvånansvärt smidigt hanterat kundärende från Telias sida.
Det får man säga. Vi stannade till hos ett par kompisar på väg hem från dagens arbetspass i huset och när vi satt där ringde telefonen. Det var något telemarketingföretag som ringde för Telias räkning för att erbjuda dem fri TV i ett år via ADSL. Det komiska är att de har redan ett abonnemang som är bundet i ytterligare ett år (borde man kanske kolla upp innan man ringer). Roger försökte då förmå dem att bjuda på ytterligare en box gratis istället, men se det var de inte intreserade av...

Telia har nog ett samtal att vänta de närmaste dagarna...

På tisdag är det slutbesiktning:) :) :):)

(Fick skäll av systemet när jag försökte infoga mer än fyra smileys)

Jag måste bara fråga vad ni alla (kanske främst TH-byggare) har haft för måleri som tapetserat åt er? Vi bygger ju kedjehus i stensätter-området och har fått en offert på de ändrade tapetval vi gjort som vi tyckte var i saftigaste laget...

Vår målerifirma tycker att det är väldigt besvärligt med Easy up-tapeter och ska ha ca 8000 kr extra i bara arbetskostnad för de rum vi valt Easy up i (tapeterna är främst från Eco och ingen mönsterpassning). Översatt i tid borde det betyda att de anser att det tar ca 2,5 dagar extra att tapetsera Easy up-tapeterna. Jag pratade som hastigast med ett annat måleri som inte alls tog något extra betalt för Easy up-jobb, men det är liksom inte läge att byta firma nu...

Vad är egentligen rimligt? Har era firmor gjort skillnad på olika tapetsorter? Vet ni hur lång tid er tapetsering tagit totalt t ex?

Är det bara jag som inte får några mail längre om att det skrivs i den här tråden, även att jag har det aktiverat?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.