Har en Ecodan luft/vatten som inte klarar producera mer än 37gr på kompressorn vid +5 grader ute det måste vara något fel.. Värmepumpen är 2 månader gammal och går mer eller mindre som en EL panna. Installatören klarar inte fixa det och vill inte betala mer för att anlita någon annan
 
  • Display visar elförbrukning i kWh för mars, februari, januari 2024 och jämför med 2023. Mitsubishi Electric-logotyp överst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display visar producerad energi per månad för ett Mitsubishi Electric-system, med kWh-mätvärden, daterat 10 mars 2024.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mitsubishi Electric-enhet med temperaturinställningar och datum, tid visas. Kontrollpanel med knappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En Mitsubishi Electric termostat som visar temperatur, fuktighet, och andra inställningar. Datum och tid är synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Roger Fundin
  • Laddar…
Det vanligaste "felet" när värmepumpar inte orkar upp i temperatur utan uppenbara fel är att VPn har alldeles för lite effekt för huset. Då får elpatronen hjälpa till med effekten som saknas.
Vilken modell är VPn, hur stort är huset och var ligger det?
 
  • Gilla
Allman
  • Laddar…
Är den 2 månader så är det ju reklamation!! Installatören ska få den att funka, utan kostnad och har du betalat nåt extra redan så kräv tillbaka de pengarna!!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Inne delen heter EHST20D-YM9DR1 och ute delen heter PUD-SWM100YAA det ska vara 10KW och vara lite över dimensionerad men jag är allt annat än nöjd
 
  • Gilla
Hamnat
  • Laddar…
Jag bor i Göteborg och huset har fasad utav mexi sten
 
H
Är det polarpumpen eller liknande firma som installerat eller en certifierad installatör från
Mitsubishi?
 
Se om det finns felkoder
 
Har du innegivare?
 
  • Gilla
Alex Sandelin
  • Laddar…
Yes en innegivare och den reagerar på värmepumpen när jag ändrar temp så den fungerar och jag har inte haft något larm sedan igår. Jag tog en dusch på 20min och allt varmvatten tog slut och i bufferttanken finns det ingen värme i kvar, det är 3gr ute.. Den här produkten levererar inte vad jag trodde kan man väl säga
 
Redigerat:
  • Ledsen
  • Haha
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Lite bilder
Det är 5gr ute och jag har stängt av EL patron för att se vad den klarar och den kommer upp i max 33gr
 
  • Två svarta termometrar på en vit vägg som visar temperatur i grader Celsius.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mitsubishi Electric fjärrkontroll för AC, 22 grader Celsius, träsänggolv, suddig grå soffa i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Energianvändningsskärm, datum, tid, elanvändning i kWh, knappar, Mitsubishi Electric-logotyp, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mitsubishi Electric termostat, visar inomhustemperatur, datum, tid, och kontrollknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termometer som visar utomhustemperatur på 4.8°C och inomhustemperatur på 20.8°C samt inomhusluftfuktighet på 41%.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kloge Kloge skrev:
Se om det finns felkoder
Dom senaste felkoderna var igår 5st på morgonen
 
  • Display av Mitsubishi Electric-enhet visar felhistorik med koder "U2" och datum/tider.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad säger företaget som installerade det om felen du får då? Varför kan de inte fixa det? Är nog bättre du vänder dig till företaget och dokumenterar det skriftligt. Du har rätt till garantin via mitsubitchi om det är installerat av godkänd återförsäljare/installatör.
 
  • Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
Ja det är en certifierad installatör och han kommer förbi och kikar på det idag
 
U2 är onormal temperatur på kompressorn.
Då blir det "Gasbrist" på vågrätt 3
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.