K Kurtivan skrev:
Nja, det finns nog ett visst missnöje inom KD, men det jag menade är att det är konstigt att det inte utnyttjas av politiker i andra partier, att hon har gjort en brottslig gärning.
Inte säkert att det är så enkelt. Kan ju också slå tillbaka på småsinta gnälliga politiker och istället bli en fördel för Ebba.

Staffans2000
K Kurtivan skrev:
Nja, det finns nog ett visst missnöje inom KD, men det jag menade är att det är konstigt att det inte utnyttjas av politiker i andra partier, att hon har gjort en brottslig gärning.
Därför att allmogen inte ser det som ett brott och då håller politikerna truten. Klokt nog.

Staffans

• Gilla
Proffstyckaren och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
K Kurtivan skrev:
Absolut, men jag tror att en dömd pedofil, fortfarande anses vara en pedofil för de flesta även efter avtjänat straff, oavsett partisympati.
Så det finns väl inte så mycket att hämta i att ta pedofilens sida?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Absolut, men jag tror att en dömd pedofil, fortfarande anses vara en pedofil för de flesta även efter avtjänat straff, oavsett partisympati.
I det här fallet har han ju inte ens avtjänat sitt straff.

• Wow
richardtenggren
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Jo, att vi diskuterar här är en sak, men att politikerkollegorna inte agerar mer?
Kollegor? Det är ju hon som är chefen!

hsd
Undrar om de reagerar när de åkt ur riksdagen nästa år

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Du vill inte förstå? Hon har begått ett lagbrott och det handlar helt om henne nu.

• Gilla
Igen
  • Laddar…
Staffans2000
K Kurtivan skrev:
Du vill inte förstå? Hon har begått ett lagbrott och det handlar helt om henne nu.
Nej:D.

Staffans

• Gilla
Robert Eriksson 66
  • Laddar…
richardtenggren
K Kurtivan skrev:
Jag tycker givetvis det omvända, och eftersom ingen politisk motståndare verkar agerat så som du skriver, så talar väl det för att du har fel? ;)

• Gilla
Proffstyckaren och 2 till
  • Laddar…
Jag tycker givetvis det omvända, och eftersom ingen politisk motståndare verkar agerat så som du skriver, så talar väl det för att du har fel? ;)
Hon har erkänt, betalat böter och skadestånd, så fel har jag inte.

• Gilla
Igen
  • Laddar…
Du har ju fel såtillvida att du inte förstår den politiska dynamiken. Kd:s väljare synes rätt obrydda över att deras partiledare kaller en spade för en spade även om det är olagligt. Jag tror samma sak skulle gälla de flesta partier och deras väljare, dock tror jag inte att alla partiledare skulle klara mediadrevet och de interna dolkstötarna lika bra.

• Gilla
  • Älska
Proffstyckaren och 8 till
  • Laddar…
P
K Kurtivan skrev:
Jo, att vi diskuterar här är en sak, men att politikerkollegorna inte agerar mer?
De partier som vill ha KD som stöd för, eller koalitionspartner i, en ny regering vill nog gärna att det inte blir för mycket uppståndelse. De övriga partierna tror jag ligger lågt för att inte riskera att bli anklagade för att politisera en rättsprocess.

• Gilla
Igen
  • Laddar…
RoTe
Som jag ser det så är allt ett ruskigt väl orkestrerat spel från vänstern att se till så att Kd och M inte är några hot mot socialdemokratin. Det kommer bara bli mer spännande framöver när vi närmar oss valet.

• Gilla
Proffstyckaren och 3 till
  • Laddar…
F
K Kurtivan skrev:
Att hennes politiska karriär kan gå vidare är underligt. Om man tänker sig att någon annan partiledare gjort något brottsligt, vilket liv det skulle ha blivit. Undrar varför hon inte sätts åt mer i det politiska livet.
Det som är underligt är att det kan vara förtal att säga nåt som är sant och som personen i fråga är dömd för.

• Gilla
Robert Eriksson 66 och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det som är underligt är att det kan vara förtal att säga nåt som är sant och som personen i fråga är dömd för.
Egentligen inte, för det är olika saker/medför olika konsekvenser att bli dömd av en rättsinstans vs att bli dömd av sina grannar, vänner, kollegor etc.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.