236 807 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Inte säkert att det är så enkelt. Kan ju också slå tillbaka på småsinta gnälliga politiker och istället bli en fördel för Ebba.K Kurtivan skrev:
Därför att allmogen inte ser det som ett brott och då håller politikerna truten. Klokt nog.K Kurtivan skrev:
Staffans
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Absolut, men jag tror att en dömd pedofil, fortfarande anses vara en pedofil för de flesta även efter avtjänat straff, oavsett partisympati.K Kurtivan skrev:
Så det finns väl inte så mycket att hämta i att ta pedofilens sida?
Du vill inte förstå? Hon har begått ett lagbrott och det handlar helt om henne nu.richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 034 inlägg
Du har ju fel såtillvida att du inte förstår den politiska dynamiken. Kd:s väljare synes rätt obrydda över att deras partiledare kaller en spade för en spade även om det är olagligt. Jag tror samma sak skulle gälla de flesta partier och deras väljare, dock tror jag inte att alla partiledare skulle klara mediadrevet och de interna dolkstötarna lika bra.
De partier som vill ha KD som stöd för, eller koalitionspartner i, en ny regering vill nog gärna att det inte blir för mycket uppståndelse. De övriga partierna tror jag ligger lågt för att inte riskera att bli anklagade för att politisera en rättsprocess.K Kurtivan skrev:
Som jag ser det så är allt ett ruskigt väl orkestrerat spel från vänstern att se till så att Kd och M inte är några hot mot socialdemokratin. Det kommer bara bli mer spännande framöver när vi närmar oss valet.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 693 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 693 inlägg
Det som är underligt är att det kan vara förtal att säga nåt som är sant och som personen i fråga är dömd för.K Kurtivan skrev: