Staffans2000
Igen Igen skrev:
Som han inte ens insett vet att han ingått?
Fria fantasier ... Från din sida!
Saliga äro de dåraktiga, ty de veta icke vad de säga!

Staffan

Igen Igen skrev:
Som han inte ens insett vet att han ingått?
Du menar att Esbjörn inte vet om att han ingått ett avtal och dessutom är analfabet. Blir svårt att hävda eftersom han skrev ett brev att han ångrade sig. Talar för att han inte bara är läskunnig, han kan skriva också. Dessutom innebär det att han exakt visste vad han gjort.

• Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
SarB
Igen Igen skrev:
Hur läser och tänker du?
Jag läser det du skriver och tänker att det är märkligt att du påstår att han är alfabet utan att det framkommit tidigare alls, men det vi vet är däremot att han läser och skriver, så han tycks tvärtom inte vara analfabet. Hur tänker du själv?

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Nu tar Expressen upp avtalet som Matz har, artikeln är dold för mig men sannolikt står där inget av värde

harry73
Igen Igen skrev:
Som normal medmänniska vet man att en 80-åring kan sakna de perspektiv som yngre har iom all tillgänglig information som finns på internet.
Jag ska inte upprepa det jag skrev tidigare (att det är skamligt av Ebba) men om man bortser från åldersaspekten och tänker så här; visst är det orätt att övertala en analfabet att skriva under ett skriftligt avtal.
Och det kan vara ungefär vad Ebba gjort, medvetet eller omedvetet, kanske lite av varje.
Esbjörn ska få en god man. En helt utomstående får vi hoppas.
Antingen känner du Esbjörn väldigt väl, eller så bedriver du åldersdiskriminering
https://www.sydsvenskan.se/2020-12-20/pandemin-har-blottlagt-en-strukturell-aldersdiskriminering
Åldersdiskriminering är nära besläktat med ålderism. Det kommer från engelskans "ageism", myntat av den amerikanske psykiatern Robert Butler i slutet av 1960-talet.
Det betecknar stereotypa föreställningar som innebär att en äldre person inte bedöms utifrån individuella egenskaper, utan från vad som förväntas av en person i en viss ålder.
"Ålderism leder till diskriminering och att människor på̊ grund av sin ålder inte känner sig behövda och inte får arbete, utbildning, sjukvård, varor och tjänster på samma sätt som yngre", hävdar Barbro Westerholm, riksdagens äldsta ledamot som i en skrift för Lunds universitet nämner två vardagliga exempel på ålderism.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Har nu skummat igenom 185+ sidor där det har varit mycket prat om saker som inte är relevanta. Jag vet fortfarande inte mycket mer än vad jag visste för 2 timmar sedan.

Är det någon med juridisk kunskap som kan uttala sig om rättsläget? Någon som arbetar med liknade till vardag, dvs försörjer sig på det.

T TurboTure skrev:
Har nu skummat igenom 185+ sidor där det har varit mycket prat om saker som inte är relevanta. Jag vet fortfarande inte mycket mer än vad jag visste för 2 timmar sedan.

Är det någon med juridisk kunskap som kan uttala sig om rättsläget? Någon som arbetar med liknade till vardag, dvs försörjer sig på det.
@SarB

Läs vad hon skriver så får du nog den mest juridiskt korrekta tolkningen

• Gilla
Semesterfixaren och 6 till
  • Laddar…
TT4F TT4F skrev:
@SarB

Läs vad hon skriver så får du nog den mest juridiskt korrekta tolkningen
Det är nog den enda tror jag om det inte det gömmer sig någon i vassen. Rättsläget är sannolikt ganska enkelt. Diskussionen har huvudsakligen handlat om moral, partipolitisk strategi, om Esbjörn kan ”fiffla” till sig en vinst, om Matz är en oskyldig arvtagare, om ”väninnan” är oskyldig, obegripliga inlägg och om media ljuger.
God Jul

D Dr Jumping Jack skrev:
Det är nog den enda tror jag om det inte det gömmer sig någon i vassen. Rättsläget är sannolikt ganska enkelt. Diskussionen har huvudsakligen handlat om moral, partipolitisk strategi, om Esbjörn kan ”fiffla” till sig en vinst, om Matz är en oskyldig arvtagare, om ”väninnan” är oskyldig, obegripliga inlägg och om media ljuger.
God Jul
Nja det är en till i tråden med enligt egen utsaga lång erfarenhet från att hjälpa folk i olika tvister och rättegångar. Oklart om hen är proffs eller amatör dock. Men hen har inte ruvat i vassen direkt...

• Gilla
  • Haha
TT4F och 2 till
  • Laddar…
Go d Ju l , o ch ett Gottnytt Å r , Ti ll Allah påtråden , öN skar Ja , från eTt vin tri GT Stock Holm

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
https://www.expressen.se/tv/nyheter...s-oro-efter-busch-domstolshot-skar-i-kroppen/
Brevet efter drygt 2 min in i klippet:

Uppsala 3 sept 2020

Ebba Busch

Betr. köp av min fastighet
i Uppsala kommun.

Jag har ångrat försäljningen
och har därför återbetalat er-
hållen handpenning, 390000 kronor till
ditt konto.
Återbetalning görs den 4/9-020

Med vänlig hälsning

Esbjörn Bolin

Fler som signerar "med vänlig hälsning" :D
Återbetalat verkar han ha glömt också.Hade han kontonumret eller inte?:whistle:
Men det är förstås offret som är gärningsman. :thinking:

Nåja, snart tas det upp i rätten så får vi se hur det går.

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Nån som vet när det kommer upp i rätten ?

slaskman slaskman skrev:
Nån som vet när det kommer upp i rätten ?
15/1

S Senior skrev:
Återigen, att bli medlem i oktober och endast engagera sig i denna fråga får det att kännas som att agera i egen sak.
Vill bara lägga in en fundering..titta på huset.Släktgård?Inte har de hjälpt honom att hålla den i ordning iallafall...det här stinker...

hsd
Jag håller med om att det stinker, EB borde acceptera att säljaren backat men upplägget från början luktar illa eftersom EB krafsat ihop ett tvivelaktigt köpekontrakt dessutom icke bevittnat

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.