T Takläggare skrev:
Som politiskt aktiv ska man leva som man lär.
Varför spelar det roll vad politiker gör på sin fritid? som husaffären , party, corona tider osv.. Ebba måste tvätta sin egna byk först.
Tvätta sin egen byk först. Innan vad då? Innan hon agerar som politiker? Har fortfarande inte med fastighetsaffären att görs.

• Haha
Takläggare
  • Laddar…
H Herr Kortslutning. skrev:
Brudar som poserar med vapen och tar selfies på en stridsvagn och dessutom gillar att hänga på Stureplan har lätt att få tag i knark.
Gissar att ena bullen kan ha varit en knarkbulle.
Faktum är att jag gjorde min c-uppsats om precis det! "Posing with guns, poisoning buns" heter den, vi gjorde djupintervjuer med 437 personer vi träffat på Stureplan, och som svarade "ja" på frågan om de poserat med vapen. Det visade sig att allihopa hade knarkat. Nästan alla hade erfarenhet av att fika, och 92% hade gjort det med en gamling. Det visade sig att de var fastighetsmagnater allihopa, och de hade lurat till sig sina fastigheter genom att smyga in LSD i bullar som de bjudit gamlingarna på...

• Gilla
  • Haha
  • Älska
ergonomen och 9 till
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Som politiskt aktiv ska man leva som man lär.
Varför spelar det roll vad politiker gör på sin fritid? som husaffären , party, corona tider osv.. Ebba måste tvätta sin egna byk först.
Som normal medmänniska vet man att en 80-åring kan sakna de perspektiv som yngre har iom all tillgänglig information som finns på internet.
Jag ska inte upprepa det jag skrev tidigare (att det är skamligt av Ebba) men om man bortser från åldersaspekten och tänker så här; visst är det orätt att övertala en analfabet att skriva under ett skriftligt avtal.
Och det kan vara ungefär vad Ebba gjort, medvetet eller omedvetet, kanske lite av varje.
Esbjörn ska få en god man. En helt utomstående får vi hoppas.

Staffans2000
Igen Igen skrev:
Esbjörn ska få en god man.
Skall få? Eller kommer kaske att få?

Staffan

SarB
Igen Igen skrev:
Som normal medmänniska vet man att en 80-åring kan sakna de perspektiv som yngre har iom all tillgänglig information som finns på internet.
Jag ska inte upprepa det jag skrev tidigare (att det är skamligt av Ebba) men om man bortser från åldersaspekten och tänker så här; visst är det orätt att övertala en analfabet att skriva under ett skriftligt avtal.
Och det kan vara ungefär vad Ebba gjort, medvetet eller omedvetet, kanske lite av varje.
När framkom det att han är analfabet? Vet han inte om att han är det själv? Hade ju varit större anledning att ha hjälp av mäklare hela vägen.

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
När framkom det att han är analfabet? Vet han inte om att han är det själv? Hade ju varit större anledning att ha hjälp av mäklare hela vägen.
Aldrig. Hur läser du?

Igen Igen skrev:
Aldrig. Hur läser du?
Uppenbarligen på samma sätt som jag tolkade din text..

• Gilla
RompisKompis och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Skall få? Eller kommer kaske att få?

Staffan
Ansökan är gjord.
Frågan, som du ändå inte förstår, är när behovet uppkom.

SarB SarB skrev:
Hur läser och tänker du?

Igen Igen skrev:
visst är det orätt att övertala en analfabet
Det är precis det du gör när du replikerar @Takläggare :rofl:

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Frågan, som du ändå inte förstår, är när behovet uppkom.
Jag vet, jag vet, jag vet!
När han skulle hitta ett sätt att krångla sig ur ett vattentätt avtal.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag vet, jag vet, jag vet!
När han skulle hitta ett sätt att krångla sig ur ett vattentätt avtal.
Som han inte ens insett vet att han ingått?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nej, jag tänker på det där han förhandlat pris och uttryckligen valt bort hjälp av mellanhänder då de bara är en onödig kostnad. Alltså den affär som det stått om i tidningarna och som behandlas i den här tråden.

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Som han inte ens insett vet att han ingått?
Han har sagt att han ångrat sig, inte att han inte förstått.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Nu slår kränkningarna av Esbjörn alla rekord. Fram till nu har han blivit allt mer dement till den grad att han anses behöva en god man. Vilket hans rådgivare lurat honom till att gå
med på. Nu har han blivit analfabet. Finns det ingen gräns på dumheterna.

• Gilla
Snailman och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.