• Gilla
SarB
  • Laddar…
Länk till inlägget för oss som inte orkar leta? :D
 
MultiMan
Hade det rört någon helt annan person så hade det inte blivit något överhuvudtaget. Av allt att dömma så har anhöriga legat på och pressat den gamle att försöka dra tillbaka affären.
 
  • Gilla
onaka och 7 till
  • Laddar…
Man får hoppas att han anses vara förmögen att göra affärer, för stackars den icke-offentliga personen som köpt hans lägenhet annars :rolleyes:
 
  • Gilla
Berra Palm och 3 till
  • Laddar…
A
Läste precis Ebbas facebooksida,känns som att hon snart bör tänka till en stund iaf:thinking:
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Konstigt att så få reargerar på vilket ombud Esbjörn har valt! I ett normalt fall borde han stå i skottgluggen.
 
  • Gilla
Magnus Holmberg1 och 1 till
  • Laddar…
Varför då? Han är ombud, inte part i målet.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Varför då? Han är ombud, inte part i målet.
Jag är förvånad över att så många tycker så faktiskt! Skulle du själv välja en person dömd för den typen av brott som ombud? Det stämmer att han bara är ombud i detta fallet, men att gå ut med att kritisera andras "brist på moral" och nu en anmälan mot förtal när man själv är dömd för den typen av brott tyder väl på en ganska stor brist på självinsikt.
 
  • Gilla
Långfarare och 2 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Skulle du själv välja en person dömd för den typen av brott som ombud?
Det är en annan sak. Och oavsett vilken typ av ombud jag hade valt tycker jag inte att ombudens vandel är vad frågan borde kretsa kring.
 
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det är en annan sak. Och oavsett vilken typ av ombud jag hade valt tycker jag inte att ombudens vandel är vad frågan borde kretsa kring.
Nej det skall inte kretsa runt det, men det säger en del om vilket folk som är inblandade. Om det funnits en chans att vinna detta skulle väl vilken advokat som helst gärna ställt sig i ramljuset och fått vinna ett mål mot en partiledare, men i stället väljer man en jurist med detta i bagaget.
Som jämförelse fick ju Fredrick Feederley avgå för något som hans sambo gjort sig skyldig till, så visst påverkar det vilka man väljer att omge sig mig.
 
  • Gilla
Långfarare och 2 till
  • Laddar…
J j-o75 skrev:
Som jämförelse fick ju Fredrick Feederley avgå för något som hans sambo gjort sig skyldig till
Nej, det fick han inte.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
T
Vad man kan tyda av allt så är det stor risk att den kognitiva nedsättning kan hålla för att ogiltigförklara kontraktet, lag har ingen nivå på hur "dålig" man ska vara, Ebba har inte lyckats få bort det kognitiva , utan vill gå på bedömningsförmågan hos Esbjörn.

Sedan EB facebook inlägg , man kan undra vad hon håller på med, inget geni drag.
 
Stickan56
J j-o75 skrev:
Jag är förvånad över att så många tycker så faktiskt! Skulle du själv välja en person dömd för den typen av brott som ombud? Det stämmer att han bara är ombud i detta fallet, men att gå ut med att kritisera andras "brist på moral" och nu en anmälan mot förtal när man själv är dömd för den typen av brott tyder väl på en ganska stor brist på självinsikt.
Det är nog inte Esbjörn som valt jurist.
Citat från EB:s Facebook:
”En av de personer som har synpunkter på Esbjörns försäljning, vi kan kalla henne Y, har kontakt med en jurist och han anlitas under hösten."
Y driver en konferensanläggning och är granne till Esbjörn m.fl. Hon har enligt Aftonbladet tidigare varit inblandad tveksamma ärenden gällande arv i samma område.
https://www.aftonbladet.se/a/Ky3dxM?refpartner=link_copy_app_share

Stickan
 
  • Gilla
Långfarare och 2 till
  • Laddar…
T
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det är nog inte Esbjörn som valt jurist.
Citat från EB:s Facebook:
”En av de personer som har synpunkter på Esbjörns försäljning, vi kan kalla henne Y, har kontakt med en jurist och han anlitas under hösten."
Y driver en konferensanläggning och är granne till Esbjörn m.fl. Hon har enligt Aftonbladet tidigare varit inblandad tveksamma ärenden gällande arv i samma område.
[länk]

Stickan
Fast vad spelar det för roll om Maggan valt ombud ? hon är en nära vän , hon följde med han till psykologen oxå, verkar som dom har en bra relation , om hon får ärva så har hon uppenbart gjort något bra o gott för gubben om han skriver över arv på henne. skulle inte du vilja rikta ditt arv om du inte hade bröstarvingar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.