Vattenlåset är den runda grejen med handtag i mitten som du tagit ut ( som visas i inlägg #28) , det är där det vatten samlas som ska förhindra lukt. Överflödigt vatten rinner ut över kanten i vattenlåset och ner i brunnen och vidare ner i avloppet.N Nannito skrev:
Hej, jag hyrde en fuktmätare och det stod på mätaren allt mellan 80- 100 är mycket fukt och över 100-120 är vattenskadat.Det blev många plattor som är fukskadat men inger vattenskador. Jag tog en kunnig person och han sa att vi kan lyfta bort dem lösa plattorna och rensa bort lite försiktig fogen runt alla rest plattorna. Vi sätta en fuktsugningsmaskin i duschen tills den torkas under plattorna i några dagar. Vi kan lägga en ny fog på alla plattor och hoppas den bli bra TackD Dilato skrev:
Du har alltså lösa klinkerplattor? Tidigare skrev du:N Nannito skrev:
N Nannito skrev:
Fast efter första duschen kommer det att vara fuktigt under plattorna igen. Varken fog eller plattor är vattentäta.N Nannito skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 774 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 774 inlägg
Hur länge sen är det som duschen användes?N Nannito skrev:
Det kan ta ett par månader innan det är torrt under/bakom plattorna efter några duschar.
Det är bättre att öppna taket i rummet under och mäta där inne. Då mäter man på den sida av tätskiktet som är viktig.
Hej och tack för svaren. Det är hallens tak som ligger under duschrummet och hur öppna man taket och mäta den?BirgitS skrev:
Finns det någon strument som kan läsa av fukten ovanpå taket? Tack
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Mjukt område i golvet i duschen. Vad kan det vara och hur tar man reda på det?
Badrum -
Sänka ned duschutrymme i golvet 5-10cm
Badrum -
Snickaren drog en skruv genom duschgolvet - hur hantera?
Badrum -
Är mina gamla Svedbergs duschdörrar skruvade ner i golvet?
Badrum -
Hjälp! Sätta ny kakelplatta duschgolvet
Badrum