BirgitS
Packningen på vattenlåset är till för att täta mellan vattenlåset och brunnens kanter så att avloppslukten i avloppsröret inte ska kunna ta sig upp i rummet.
 
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
Det enkla svaret är som många andra skrivit. Du behöver renovera hela badrummet.
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
D Denimhead skrev:
Det enkla svaret är som många andra skrivit. Du behöver renovera hela badrummet.
Hej, tack och jag undrar varför finns inte det vatten i brunnen? Duschen har inte använt på några dagar. Var tar vattnet vägen i brunnen?.
 
N Nannito skrev:
Hej, tack och jag undrar varför finns inte det vatten i brunnen? Duschen har inte använt på några dagar. Var tar vattnet vägen i brunnen?.
Vattenlåset är den runda grejen med handtag i mitten som du tagit ut ( som visas i inlägg #28) , det är där det vatten samlas som ska förhindra lukt. Överflödigt vatten rinner ut över kanten i vattenlåset och ner i brunnen och vidare ner i avloppet.
 
  • Gilla
Denimhead och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vattenlåset är den runda grejen med handtag i mitten som du tagit ut ( som visas i inlägg #28) , det är där det vatten samlas som ska förhindra lukt. Överflödigt vatten rinner ut över kanten i vattenlåset och ner i brunnen och vidare ner i avloppet.
Hej, jag hyrde en fuktmätare och det stod på mätaren allt mellan 80- 100 är mycket fukt och över 100-120 är vattenskadat.Det blev många plattor som är fukskadat men inger vattenskador. Jag tog en kunnig person och han sa att vi kan lyfta bort dem lösa plattorna och rensa bort lite försiktig fogen runt alla rest plattorna. Vi sätta en fuktsugningsmaskin i duschen tills den torkas under plattorna i några dagar. Vi kan lägga en ny fog på alla plattor och hoppas den bli bra Tack
 
  • Kakelgolv med numrerade lappar spridda, möjligen för ett DIY-projekt eller reparation, med en fot i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nannito skrev:
en kunnig person och han sa att vi kan lyfta bort dem lösa plattorna
Du har alltså lösa klinkerplattor? Tidigare skrev du:
N Nannito skrev:
Hej, Jag försökte peta på plattan med en skruvmejsel men den sitter fast och stabil.Tack


N Nannito skrev:
Vi sätta en fuktsugningsmaskin i duschen tills den torkas under plattorna i några dagar. Vi kan lägga en ny fog på alla plattor och hoppas den bli bra Tack
Fast efter första duschen kommer det att vara fuktigt under plattorna igen. Varken fog eller plattor är vattentäta.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
BirgitS
N Nannito skrev:
Hej, jag hyrde en fuktmätare och det stod på mätaren allt mellan 80- 100 är mycket fukt och över 100-120 är vattenskadat.Det blev många plattor som är fukskadat men inger vattenskador.
Hur länge sen är det som duschen användes?
Det kan ta ett par månader innan det är torrt under/bakom plattorna efter några duschar.

Det är bättre att öppna taket i rummet under och mäta där inne. Då mäter man på den sida av tätskiktet som är viktig.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Hur länge sen är det som duschen användes?
Det kan ta ett par månader innan det är torrt under/bakom plattorna efter några duschar.

Det är bättre att öppna taket i rummet under och mäta där inne. Då mäter man på den sida av tätskiktet som är viktig.
Hej och tack för svaren. Det är hallens tak som ligger under duschrummet och hur öppna man taket och mäta den?
Finns det någon strument som kan läsa av fukten ovanpå taket? Tack
 
BirgitS
Det beror ju på vad för sorts tak du har i hallen.
Du har ju redan använt en fuktmätare så det är ju bara att använda den inne i bjälklagret mellan hallen och badrummet.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.