David och Leonore köper en billig skånelänga på Österlen som de drömmer om att förvandla till en vegansk farm. Men det visar sig ta flera år och bli dubbelt så dyrt som de hade tänkt sig att renovera, för de råkar i klorna på fuskande hantverkare.
Du kan läsa artikeln här: Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Du kan läsa artikeln här: Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Skulle bli helt skogstokig i det här huset. Obehandlad plywood är för mig otänkbart. För mig signalerar det "inte klar".
Hade gärna sett mer av tvisten de har med tidigare byggfirma. Vad är det tvisten gäller, hur går det osv.
Ville också veta varför huset/takstolarna skulle höjas. Vad var orsaken till det?
Slutligen skulle jag vilja veta mer om ekonomin. Hur lyckas man få lån och krediter för att utöka budget från 3,5 till 6,5 miljoner.
Hade gärna sett mer av tvisten de har med tidigare byggfirma. Vad är det tvisten gäller, hur går det osv.
Ville också veta varför huset/takstolarna skulle höjas. Vad var orsaken till det?
Slutligen skulle jag vilja veta mer om ekonomin. Hur lyckas man få lån och krediter för att utöka budget från 3,5 till 6,5 miljoner.
Jobbigt när något som planeras att bli billigt (och bör bli det pga läget) istället blir ganska dyrt.
Hoppas de vill och kan bo kvar där och inte blir tvingade att sälja med ganska stor förlust.
Bra att de lyssnade till Gjerts idé om öppen planlösning på ovanvåningen.
Synd att de lyssnade på Gjerts idé om linoleumgolv, det hade blivit mycket härligare med plankgolv (men kanske stulit för mycket takhöjd?).
Skulle plywooden inte vitlaseras..?
Hoppas de vill och kan bo kvar där och inte blir tvingade att sälja med ganska stor förlust.
Bra att de lyssnade till Gjerts idé om öppen planlösning på ovanvåningen.
Synd att de lyssnade på Gjerts idé om linoleumgolv, det hade blivit mycket härligare med plankgolv (men kanske stulit för mycket takhöjd?).
Skulle plywooden inte vitlaseras..?
Självbyggare
· Ljungdalen
· 122 inlägg
Härligt avsnitt. Ett av de bästa i år. (Bortsett från kostnaden) Även om huset inte blev som jag hade velat ha det. Bra med helt öppen övervåning. Kan dom själva dela av i framtiden när barnet blir äldre. Smakfulla val och fin helhet. Sånt tålamod och lugn den killen hade.
Kul också att få komma hem till Gert.
Kul också att få komma hem till Gert.