hsd hsd skrev:
Konstig elektriker, de brukar alltid vilja byta ut så mycket som möjligt....
E El-Löken66 skrev:
Okej, då vet jag inte varför det inte byttes, men sparade kanske en liten slant.

Glöm inte notera i din grupp förteckning att säkringen är kass så ingen blir lurad.
Precis så. Det är en schysst kille. Han hade med sig en utbytessäkring men jag frågade om man inte kunde använda en av de tre oanvända som satt bredvid så då gjorde vi så. Varför inte använda nåt jag redan har liksom. Markerade den trasiga på själva säkringen som otjänlig och så har vi givetvis uppdaterat förteckningen också.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Konstig elektriker, de brukar alltid vilja byta ut så mycket som möjligt....
Jodå, sådana finns,

En kollega skulle göra ett lite större hempul, men frågade mig om ett par detaljer, Efter det bestämde han sig för att inte göra det själv, utan anlitade elektriker. Första som kom (via "brabyggare") hade nystartad enmansfirma, men visade sig sakna behörighet. Nästa firma han fick tag i gjorde jobbet på lite mer än halva den uppskattade tiden. Och ringde honom efter någon timme och sade att de hittat en hög med dosor och elrör i ett hörn (det han hade tänk installera själv), och undrade om det var OK att använda det. Så hela jobbet gick på ca hälften mot vad de hade uppskattat.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.