Dags att sammanfatta läget köpläget såhär långt.

Alternativ 1: Leao Winter Defender Grip Van 2 195/55R10. Ett dubbat C-däck med helt OK pris. 195 däck på 3.5” fälgar…. Kan gå, men det är ju inte idealiskt. Det ska egentligen vara 5” eller 145/80R10. Pris med fälg blir minst 4650:- för 4 st om jag monterar själv.

Alternativ 2: kompletta hjul för 1890:-/st. 7560:- för alla 4. Dyrt. Dessutom oklart vad det är för däck, det säljs ingen annanstans och finns inte hos Maxxis, i vart fall inte med den dimensionen och inte heller dubbat (det är ett sommardäck) https://atvvision.se/dack-falg/komp...ta-hjul-10-tum-14580-r10-falg-4100-(dubbdack)

Det går att hitta släpvagn med både sommardäck och dubbdäck för 10.000:- på Blocket…

Redigerat:
H hydrolift skrev:
[länk]

Fälgar 6 tum breda i länken, stämmer de i övrigt?
Tyvärr inte, ska vara 4x100 bultcirkel.

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Jag är född med nitlott i röven, så köpte dubbdäck på en gång. Litar inte på några "undantag" Men så har jag en mer standardmått på mina hjul

Två dubbdäck med märkningar "Linglong Tire" och "Green-Max Winter Grip Van 2". Däcken ligger på ett flak, med grönt gräs i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tokslut Tokslut skrev:
Jag är född med nitlott i röven, så köpte dubbdäck på en gång. Litar inte på några "undantag" Men så har jag en mer standardmått på mina hjul

[bild]
OK, jättebra. Skönt att bara behöva 2. Men vad har du för fälgar på det där, går inte att se på bilden.

K KungAnka skrev:
OK, jättebra. Skönt att bara behöva 2. Men vad har du för fälgar på det där, går inte att se på bilden.
2 axlat släp. 5/112 "standard" 10" fälg

Tvåaxlat släp med 10-tums fälgar och bultar på marken, kartong och reservhjul på släpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tokslut Tokslut skrev:
2 axlat släp. 5/112 "standard" 10" fälg

[bild]
Misstänkte att det var så, det finns ju 2 "standard" för släpvagnar, 5/112 och 4/100.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.