Cicaro skrev:
Medlemskapet på byggahus visar vad du egentligen längtar efter
Du menar att det bara är hus som renoveras?
Det där är en ganska konstigt inställning, många här som undrat hur jag kan lägga 150 000 på bjälklaget i en lgh.

https://mobil.byggahus.se/forum/golv/227308-en-resa-har-borjat.html

Varför skulle det vara någon skillnad? Min lgh har dessutom ett marknadsvärde likställt med typ 10 hus på landsbygden så snarare är det mer vettigt att satsa pengar på den i mina ögon :D
 
Mikael_L
osiris skrev:
Fast det är ju det som är poängen. I "Du vet att du bor i hus"-tråden är det villaägarna själva som gnäller över huslivet - helt som det ska! (och det var så jag tänkte tråden, inte så mycket en hyllning till huslivet utan en humoristisk gnälltråd).

I den här tråden är det dock villaägare som gnäller över livet i lägenhet.
Ja det är ju möjligen så att egnahemsägarna är i så stor majoritet på detta forum att denna tråd kanske får svårt att lyfta som den ska ... :)


Vi efterlyser alltså fler lägenhetsägare som skribenter här.
Och då sådana som på ett fyndigt vis kan raljera över sin egna bedrövliga situation, inte som TS själv som bara är ute efter att hylla sitt eget val som det bästa och norm för alla andra.

(Ja det kan ju möjligen vara främst det som provocerar ... ;))
 
  • Gilla
PeterStrandberg och 1 till
  • Laddar…
Jag kan vara egenkritisk också :)

... Du stinker avgaser efter din 15 minuters cykelväg till jobbet
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
...när det är viktigare att se upp för cyklister än bilar när du kliver ut med barnen.


Jag bodde i lägenhet fram till förra året så jag kan vara med i båda trådarna! Eller ingen... :-/
 
... När grannen ovanför satt in tvättmaskin och inte alls tänkt på akustik och dämpning samt inte drar sig från att tvätta på tider så att centrifrugdelen av programmet startar runt 12 på kvällen.
 
AndersMalmgren skrev:
... När grannen ovanför satt in tvättmaskin och inte alls tänkt på akustik och dämpning samt inte drar sig från att tvätta på tider så att centrifrugdelen av programmet startar runt 12 på kvällen.
Hmm, det var nog vi typ när vi bodde i stan :)
 
Din jävel! :)
 
AndersMalmgren skrev:
Du menar att det bara är hus som renoveras?
Det där är en ganska konstigt inställning, många här som undrat hur jag kan lägga 150 000 på bjälklaget i en lgh.

[länk]

Varför skulle det vara någon skillnad? Min lgh har dessutom ett marknadsvärde likställt med typ 10 hus på landsbygden så snarare är det mer vettigt att satsa pengar på den i mina ögon :D
Absolut inte. Ber om ursäkt om någon blev förolämpad. Det var bara en anspelning på forumets namn eftersom det är sällan som privatpersoner bygger flerfamiljshus. Jag har bott i både lgh och hus. Sen i maj i en villa innan dess tre olika lägenheter sen 2006. Det finns ju de som tar hand om lägenheter också men majoriteten av renoveringar jag sett i lägenheter har handlat om att måla eller tapetsera väggar och lägga in klickgolv
 
...när du kan köra din Hummer till jobbet utan att drabbas nämnvärt av ökade bränsleskatter på grund av den korta sträckan. :)
 
när du är 08:a, city hahahaha
 
Mikael_L
du känner att dina argument om asfaltsskadorna i rondellen där borta och den höga trottoarkanten man ska passera på väg ner i ert parkeringsgarage är ganska ihåliga för att motivera den där fyrhjulsdrivna SUVen.
 
Med nästan noll förmånsskatt så är ju Tesla det givna valet
 
  • Gilla
meriks
  • Laddar…
...när du måste leta efter en parkeringsplats.

...när dina grannars bilar väger mindre än 3 ton.

...när grannarna blinkar och säger "Jag hörde att ni hade bra sex igår...".

...när man hellre tar tunnelbanan en station än går två kvarter.

...när man på fullt allvar tror att elbilar är ett alternativ för "de som bor på landet".

...när man kallar vinterväglag för "SNÖKAOS!".
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Troberg skrev:
...när man på fullt allvar tror att elbilar är ett alternativ för "de som bor på landet".
Hur ofta kör du mer än 60 mil på en dag? Och gör du det har du nog en snabbladdare på vägen.
 
Vilken elbil räcker 60 mil?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.