114 010 läst · 1 059 svar
114k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Man vet att "någon" bor i city när:
Han/hon inte kan förstå varför man ska behöva betala tillbaka ett lån.
Han/hon tror att det är självklart att man har ett lån på minst 5 miljoner.
Han/hon tycker att landsbygdsbor är parasiter som lever på kött, mjölk och spannmål tillverkat i stadens fabriker.
Han/hon inte kan förstå varför man ska behöva betala tillbaka ett lån.
Han/hon tror att det är självklart att man har ett lån på minst 5 miljoner.
Han/hon tycker att landsbygdsbor är parasiter som lever på kött, mjölk och spannmål tillverkat i stadens fabriker.
Köp nu, så kanske det är klart lagom tills ungarna flyttar hemifrån. Alla nöjda och gladaAndersMalmgren skrev:
Om du kollar "Du vet att du bor i villa .."-tråden så ser du vad mycket galla det spys över villa-livets tråkigheter också. Och väldigt många av de skribenterna är antagligen villa-ägare själva.osiris skrev:
Så jag tror inte att du behöver se det som att "vi" är provocerade.
Jag är tvärtom glad att det finns massor med människor som finner sin frid och sitt liv i stadskärnorna.
Det skulle kännas så tomt och ödsligt att köra genom en stad om det inte bodde någon där.
Och jag själv är lite tudelad, jag vill lite både och, men som livet ter sig för mig just nu så är nog villa det bästa alternativet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Stockholm är verkligen ingen storstad, men det är ett metropol. Det har den inte alltid varit dock, förr var den en lika grå och tråkig stad som tex Oslo.Jante skrev:
Tyvärr finns det många sozzar i Stockholm då Stockholmskommun är mycket större än city så ja, det är många som röstar rött. Men jag kan lova dig att majoriteten som bor i city mao vasastan, Östermalm inte är för några höjda skatter. Däremot välkomnar jag att fler köper elbilar, trött på att lukta avgaser om jackan när jag kommer till jobbet
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Nix, skulle inte hända.Barnrikehuset skrev:
Däremot kan någon berätta hur de hade just en sådan lampa när de var yngre men att de nu insett att den inte riktigt passar i sitt välordnade hem - men att den såklart kan passa hos dig - och att de förstått att den hade stört deras granne med sitt bländande ljus.
Allt med en välmenande ton som gör att du förstår att de "egentligen" inte vill klaga MEN att du gör bäst i att skaffa undan den om inte alla grannar ska tycka att du är en okänslig tölp som inte bryr sig om andras väl och ve. ;-)
Fast det är ju det som är poängen. I "Du vet att du bor i hus"-tråden är det villaägarna själva som gnäller över huslivet - helt som det ska! (och det var så jag tänkte tråden, inte så mycket en hyllning till huslivet utan en humoristisk gnälltråd).Mikael_L skrev:
I den här tråden är det dock villaägare som gnäller över livet i lägenhet.