30 183 läst · 194 svar
30k läst
194 svar
Du som köpte fel mutterdragare...med batteri...
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Hade väl en fundering här annars:https://www.gedore.com/en-de/produc...narre-1-2--extra-lang/1993-gu-10-xl---2018934
Stålvilles motsvarighet, men är kortare...:https://www.stahlwille.de/products/13261010-13261010.html
Jag vill inte vara den som hindrar dig från att uppgradera men är det inte ställbart moment din IR? Bara att sänka till lägsta så kan du stå och knattra tills alla är nöjdaMathiasS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
med tanke på rubriken: Nä, köpte rätt IR mutterdragare med batteri! Sjukt nöjd med de och glad att slippa slangen och kompressor Har aldrig ens behövt använda den kraftigare, (uppgivet 2040Nm i lossdragningsmoment) då den lilla lossat (uppgivet 750Nm) allt jag provat. Fantastiskt fin finess med ljus LED-ring framtill också. Dyrt men fantastiskt prisvärd kampanj i fjol höst (pris ex moms) hos P&T verktyg.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg
Jag kör med en CP mini. Drar hjulmuttrar utan problem med sina 650Nm och är otroligt smidig trots slang.
Tycker inte slangen gör så mycket. Har en vinda på väggen så det är bara att dra ut den. Behöver även dra fram slang oavsett för att kolla trycket i däcken.
Tycker inte slangen gör så mycket. Har en vinda på väggen så det är bara att dra ut den. Behöver även dra fram slang oavsett för att kolla trycket i däcken.
Har flera bilar och släpvagnar stående på olika ställen. Därav att jag tycker det är supersmidigt att numera slippa slang/kompressor. Men de flesta ”vanliga” batteridrivna jag provat är som sagt alldeles för klena.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 328 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 328 inlägg
Men hur gör man när man drar åt? När jag gör det för hand så drar jag ju lite först på alla fem, sen lite hårdare och sen en gång till. Det funkar väl inte om man drar åt den första bulten max direkt?
Man tar de alltid i lämpliga steg, korsdrar (hoppar över varannan när man flyttar runt) och slutligen drar man alla med korrekt moment. Sen kan man använda momentstav, manuell momentnyckel eller en slags erfarenhet/känsla.