Mycket snyggt. ..imponerande trappa :)
 
S
ni hade ju iallafall go dricka när ni spacklade :)
 
Karlminator skrev:
Hej!

VIlket jobb ni gör! Ni är verkligen duktiga!
Jag såg på en av bilderna att ett avlopp kom upp igenom golvet, verkar vara till komoden? Tänk på att det inte är godkänt om det inte gjuts upp en klack runt det.

Mvh Kalle
Visst är avlopp genom golvet godkänt.

Tänker du inte på vattenrören/slangarna?
 
S
finns nog/säkert nånstans där det står att även avlopp ska ha en "krage"
 
SBH skrev:
finns nog/säkert nånstans där det står att även avlopp ska ha en "krage"


Hur man vid WC stolen då?
 
S
Enk Projektet skrev:
Hur man vid WC stolen då?
ser inget problem där alls. hela stolen är ju skydd där.
sen skrev ju jag säkert. vilket betyder att det finns säkert någon som tycker det.
finns ju så många regler som är knäppa
 
Ja, jag läser det som att det är ok med ett "avsteg".

Går inte det, kan man till exempel gjuta en klack runt röret eller rörknippet, alternativt som ett avsteg från GVKs branschregler täta rören fackmässigt med stos, tätband, manschett eller liknande lösning
 
KnockOnWood skrev:
Ja, jag läser det som att det är ok med ett "avsteg".
Dock i detta fallet ser det ut som att muffen ligger i samma höjd som klinkern. Känns svårt att få till tätskiktet bra där.

Mvh Kalle
 
SBH skrev:
ser inget problem där alls. hela stolen är ju skydd där.
Ursäkta, men hur resonerar du nu? Stolen är väl inget skydd alls annat än mot mekanisk åverkan. Det enda som skyddar avloppsgenomföringen är rörmanschetten i tätskiktet.
 
Mjae Karlminator, du har rätt om det är byggt enl GVK. Då ska avloppsröret upp minst 40 mm, alt förlängningsrör + klack! Men följer man Säker Vatten och BBR så anges inte nåt sånt krav. (Om jag inte är ute och cyklar på tunn is:))
 
wedin skrev:
Mjae Karlminator, du har rätt om det är byggt enl GVK. Då ska avloppsröret upp minst 40 mm, alt förlängningsrör + klack! Men följer man Säker Vatten och BBR så anges inte nåt sånt krav. (Om jag inte är ute och cyklar på tunn is:))
Enligt Säker Vatten så ska avloppsröret sticka upp minst 40mm från färdigt golv.

Mvh Kalle
 
L
Jag hoppar in i denna inspirerande tråd några år efter senaste inlägget.
Hade gärna velat se efterbilder på allt i alla vinklar!!

Fantastiskt bra jobbat.
 
ida_aker skrev:
Kommer lägga upp mer bilder så fort jag kan!
Skulle precis som föregående inlägg vilja se det färdiga resultatet. (y)

Såg just att TS inte har varit aktiv efter juni -14 så det är kanske ett önsketänkande......
 
L
roli skrev:
Skulle precis som föregående inlägg vilja se det färdiga resultatet. (y)

Såg just att TS inte har varit aktiv efter juni -14 så det är kanske ett önsketänkande......
Kanske är läge för någon flitig själ att leta upp skribenten och göra ett hemma hos reportage!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.