Men alternativ lösning som ger mer arbetsyta och lättare rördragning, sätt ett handfat mellan badkaret och bänkskivan, finns grunda handfat som bör göra det möjligt att dra ut tvättmaskinen utan att leka tetris.

Kommer vara lättare att komma åt att använda handfatet med, och vattnet kommer längre ifrån eluttag mm.

Typ:

https://www.vvsochbad.se/gustavsberg-nautic-5540-tvattstall-40x275-cm-hoger-vit-364083

Och en kran med högre pip för att enklare kunna skölja ur saker.

Redigerat:
  • Gilla
Johanna Se och 3 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Men alternativ lösning som ger mer arbetsyta och lättare rördragning, sätt ett handfat mellan badkaret och bänkskivan, finns grunda handfat som bör göra det möjligt att dra ut tvättmaskinen utan att leka tetris.

Kommer vara lättare att komma åt att använda handfatet med, och vattnet kommer längre ifrån eluttag mm.

Typ:

[länk]

Och en kran med högre pip för att enklare kunna skölja ur saker.
Det här är ett bra förslag. Man kanske till och med kan hitta en mindre fristående tvättho som passar som då blir djupare än ett handfat. Antagligen bra mycket billigare än att hålla på att flytta och sätta igen eluttag.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
R Riverground skrev:
Den uppgiften hade väl varit exakt lika enkel att göra i badkaret där så det måste vara något annat TS ska använda den nya hon till.
Helt rätt. Jag bara svarade på frågan angånde en ho i tvättstugan.

• Gilla
Riverground
  • Laddar…
Krilleman
J Johanna Se skrev:
Parentes, fick specade materialpriser enligt bild vilka jag tycker låter höga när jag jämför med vad det kostar på byggvaruhandeln om jag hade köpt själv. Är det rimliga priser? Uppskattar rördragning till ca 4m, dvs säg max 10 m rör
I detta läget är det lättare att dra 12mm även fast normen säger 15mm.

Såhär blir priserna på Rinkaby Rör:
Fast jag la till stödhylsor som är ett krav idag i halvhårda rör.

Sen så saknar jag några raka och vinklar som skarvar rören på dess väg, ibland går det åt ett par. Dom finns inte med i specifikationen.

Sen var frakten för långgods lite halvdyr, kan du handla rör lokalt blir det billigare.

Mellankopplingen som sitter mellan vägg & blandare är bar 30mm i bygglängd.
https://www.trio-perfekta.se/vvs-produkter/mellankopplingar/foer-160-cc-1/8229253-mellankoppling

Skärmklipp av en online kundvagn fylld med VVS-produkter och deras priser i svenska kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svensk byggmateriallista med priser och total kostnad innan och efter moms.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Johanna Se och 1 till
  • Laddar…
Intressant hur många som ifrågasätter att jag vill ha en ho i min tvättstuga trots att hons vara eller icke vara inte var en del av frågeställningen 😊 att böja sig ner i ett djupt badkar är inte jättetrevligt även om det såklart går om man måste.
Uppenbarligen finns behovet eftersom jag är villig att betala för det, oavsett vilket behovet nu skulle vara.

Tack för relevant förslag med separat handfat ❤️ något som tål att funderas på även om jag spontant tror att det inte blir bättre än ursprunglig plan.

• Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
För den som var intresserad av vad som finns bakom den lilla luckan i hörnet (syntes i en tidigare bild som jag bytte ut mot mäklarbild för att få en renare bild) som några misstänkte var fördelarskåp så bifogar jag en film.

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
I detta läget är det lättare att dra 12mm även fast normen säger 15mm.

Såhär blir priserna på Rinkaby Rör:
Fast jag la till stödhylsor som är ett krav idag i halvhårda rör.

Sen så saknar jag några raka och vinklar som skarvar rören på dess väg, ibland går det åt ett par. Dom finns inte med i specifikationen.

Sen var frakten för långgods lite halvdyr, kan du handla rör lokalt blir det billigare.

Mellankopplingen som sitter mellan vägg & blandare är bar 30mm i bygglängd.
[länk]

[bild]

[bild]
Det är dyrt med rör... Några hundra kan kapas genom att skippa vattenlåset dock, antar att det utanpåliggande avloppet från tvättmaskinen löper ut i en golvbrunn.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.