Hur skulle det vara om denna tråd kunde få handla om deras hus istället för politiken? Kanske skapa en ny tråd där man kan få tjafsa om sådant?

• Gilla
Stingray468 och 1 till
  • Laddar…
bonnier bonnier skrev:
Hur skulle det vara om denna tråd kunde få handla om deras hus istället för politiken? Kanske skapa en ny tråd där man kan få tjafsa om sådant?
Tack, tänkte precis skriva det, men du hann före.:D(y)

Bidéns husaffärer borde avslöjat honom för väljarna?
Hans hus har han ju egentligen aldrig haft råd med

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
BirgitS
B byggarätt skrev:
Bidéns husaffärer borde avslöjat honom för väljarna?
Hans hus har han ju egentligen aldrig haft råd med
Vilka husaffärer, de han gjorde för ung. 40 år sen eller några andra?
Vad skulle de ha avslöjat?
Varför har han inte haft råd med husen?
Om man kan tjäna någon miljon dollar i månaden har man råd med mycket.

Fram med fakta nu och inte bara en massa gissningar.

S
BirgitS BirgitS skrev:
Det kostar mycket mindre när presidenten tillbringar sin fritid på Camp David än när han åker till Florida över en helg. Betalar dyrt för att bo på sitt eget hotell etc. Pengar rakt från statsbudgeten ner i egna fickan.

Ja, att Trump är överförtjust att synas i media kan vi nog enas om. Men det är ju inte så man leder ett land på ett bra och demokratiskt sätt.
So what? Han är president och det är helt inom ramarna för vad han får göra. Vill han golfa på sin egendom så får han väl det? Annars får de väl ändra reglerna för vad presidenten får göra.

Han har dock skänkt alla sina presidentlöner till olika organisationer.

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
S DanielF skrev:
So what? Han är president och det är helt inom ramarna för vad han får göra. Vill han golfa på sin egendom så får han väl det? Annars får de väl ändra reglerna för vad presidenten får göra.

Han har dock skänkt alla sina presidentlöner till olika organisationer.
Så du menar att allt man får göra är lämpligt att göra?
Att bara för att man får vara oförskämd är det lämpligt och bra att vara det.
Att bara för att man får ta pengar ur statskassan är det lämpligt och bra att göra det.

BirgitS
B byggarätt skrev:
Vilka fakta tycker du att du bidrar med?
Biden har på samma sätt som många av demokraterna berikat sina släktingar genom att stjäla biståndet till andra länder med hjälp av payback lösningar från dessa länder
Sedan har välgörenhet bidragit till driftskostnader i deras kampanjer och de bjudits in för tal av vänsterorganisationer i Europa och levt i olika pedofilhärvor med förgreningar till Europas vänster
Ett riktigt vidrigt smet av djävulsdyrkan Hollywood dysfunktionell sexualitet med homo pedofil porr våldtäkter och korruption mord rashat

Epsteinaffären har också fastighetskopplingar till Clinton o demokraterna
Det är du som kommer med påståenden och därför behöver du bidra med fakta för att underbygga dina påståenden, om du inte föredrar att de uppfattas som gissningar eller konspirationsteorier.

Välgörenhet är en viktig del av de rikas liv i USA och det oberoende av politisk åsikt. Som att republikaner inte har bjudits in att tala i Europa. Resten är ju bara rent löjligt och jag håller helt med larka742.

BirgitS BirgitS skrev:
Det är du som kommer med påståenden och därför behöver du bidra med fakta för att underbygga dina påståenden, om du inte föredrar att de uppfattas som gissningar eller konspirationsteorier.

Välgörenhet är en viktig del av de rikas liv i USA och det oberoende av politisk åsikt. Som att republikaner inte har bjudits in att tala i Europa. Resten är ju bara rent löjligt och jag håller helt med larka742.
Nonsens om påståendet att välgörenhet är en väsentlig del av de rikas liv i usa
Dessutom så är vänsterns globalism vara utdöd i och med att USAs rika kommer att sluta finansiera när träsket dräneras

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:

Och USA har en president som INTE kan hantera sin välgörenhetsfond, blev förra året dömd att betala böter för sitt missbruk av sin fonds pengar. Sjukt.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Så du menar att allt man får göra är lämpligt att göra?
Att bara för att man får vara oförskämd är det lämpligt och bra att vara det.
Att bara för att man får ta pengar ur statskassan är det lämpligt och bra att göra det.
Japp, är det lagligt så är det fritt fram. Alla företag utnyttjar alla sätt att spara/tjäna pengar på. Gör inte de det så kommer en konkurrent att göra det, vilket resulterar i konkurs för företaget.

Jag utnyttjar alla bidrag som staten erbjuder och som jag har rätt att nyttja. Jag utnyttjar alla förmåner som min arbetsplats erbjuder.

I Trumps fall så handlar det nog mer om att han vill kunna röra sig fritt och fortsätta den livsstil som han hade tidigare. Knappast att tjäna småpengar på Secret Service.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
L larka742 skrev:
Och USA har en president som INTE kan hantera sin välgörenhetsfond, blev förra året dömd att betala böter för sitt missbruk av sin fonds pengar. Sjukt.
Din TDS gör dig enkelspårig. Trump är inte den galning ni i vänstern målar upp!
Han kommer att vinna valet igen

• Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Din TDS gör dig enkelspårig. Trump är inte den galning ni i vänstern målar upp!
Han kommer att vinna valet igen
Jaha....

Men iaf objektivt - du måste hålla med om det känns konstigt att en så pass rik person inte klarar av att hålla sig från välgörenhetspengar?

• Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
S DanielF skrev:
Japp, är det lagligt så är det fritt fram. Alla företag utnyttjar alla sätt att spara/tjäna pengar på. Gör inte de det så kommer en konkurrent att göra det, vilket resulterar i konkurs för företaget.

Jag utnyttjar alla bidrag som staten erbjuder och som jag har rätt att nyttja. Jag utnyttjar alla förmåner som min arbetsplats erbjuder.

I Trumps fall så handlar det nog mer om att han vill kunna röra sig fritt och fortsätta den livsstil som han hade tidigare. Knappast att tjäna småpengar på Secret Service.
Klart vill man vara egoistisk så kan man. Man kan ju också välja att tänka på andra. Jag vet ju vilken sorts människor som jag föredrar att vara vän med. Varför ska andra betala pengar till dig som du inte behöver, tycker du inte att skattetrycket är tillräckligt högt ändå?

• Gilla
Kromo och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
B byggarätt skrev:
Nonsens om påståendet att välgörenhet är en väsentlig del av de rikas liv i usa
Dessutom så är vänsterns globalism vara utdöd i och med att USAs rika kommer att sluta finansiera när träsket dräneras
Jo, att skänka pengar till välgörenhet, att starta fonder för välgörenhet, att samla in pengar till välgörenhet etc. är status i USA och viktiga sociala evenemang för toppskiktet där.

Din andra mening förstår jag ingenting av.

• Gilla
Öckeröhus och 2 till
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Klart vill man vara egoistisk så kan man. Man kan ju också välja att tänka på andra. Jag vet ju vilken sorts människor som jag föredrar att vara vän med. Varför ska andra betala pengar till dig som du inte behöver, tycker du inte att skattetrycket är tillräckligt högt ändå?
Vadå, ska jag avstå ROT-avdrag för att jag ska vara en god människa och tänka på andra. Give me a break...
Jag är också skattebetalare.

Men det är ju klart att kommunisterna vill att jag ska betala 100% i skatt och sen stå med mössan i handen hos farbror Staten och be om en allmosa.

Ps. vänskap mellan oss har aldrig varit aktuellt.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jo, att skänka pengar till välgörenhet, att starta fonder för välgörenhet, att samla in pengar till välgörenhet etc. är status i USA och viktiga sociala evenemang för toppskiktet där.

Din andra mening förstår jag ingenting av.
L larka742 skrev:
Jag tror inte ett ögonblick på att dessa hemska saker har det minsta med partitillhörighet att göra - alls.

Sedan blir det bara så konstigt att överhuvudtaget vinkla det så att detta handlar om demokrater när mannen högst upp, betalat för porrstjärnors tystnad och ljugit om det, snackat om "grab'em by the pussy".
Trump
har setts på festbilder med Epstein och tydligt vetat om att Epstein gillade yngre flickor än Trump själv gillade....det väljer du att blunda för?

Trump sa sig vilja att det skulle gå bra för Epsteins flickvän som var mycket delaktig i all skit... Trump har smeknamn om ALLA, minsta lilla antydan om brott = smeknamn. Men inte en enda antydan där till henne.... hmm

Plus att Jim Jordan blundat för övergrepp när han var collegetränare. Vilket är acceptabelt för GOP.

Och då undviker jag att ta upp att många kvinnor anklagat en högt uppsatt person för övergrepp.

Men visst...

Bara massa nonsens om välgörenhet du förväxlar donationer till politiker med välgörenhet som gäller främst kristna i kyrkors regi och numera ren finansiering av terror och hoaxes

MultiMan
B byggarätt skrev:
Bara massa nonsens om välgörenhet du förväxlar donationer till politiker med välgörenhet som gäller främst kristna i kyrkors regi och numera ren finansiering av terror och hoaxes
https://www.forbes.com/lists/top-charities/#3c5411e25f50

The 100 largest charities pulled in $51.5 billion in donations during their most recent reported fiscal years. That’s up 5% from the year before and equals an impressive 12% of the $427.7 billion in total contributions received by the nation’s one million-plus charities in 2018, as reported by Giving USA.

The 21st annual Forbes Top Charities list, which ranks the largest U.S. charities based on private donations received, sheds light on these philanthropy giants.

...

https://www.usa.gov/donate-to-charity

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.