Daniel_N Daniel_N skrev:
Självklart, du får ett momsat kvitto.
Låter bra

Hej Daniel

Jag använder dominon mycket i verkstaden och skulle vara intresserad av en platta om priset
hamnar vettigt och det verkar det ju som det gör.

Har du möjlighet att göra en skiss med måtten på din originalplatta eller om någon "forumist"
har en extra liggande så är jag intresserad att köpa den storleken med.

Mvh Jonas

Hakar på vid +5 beställare...:)

Jag får det till att vi är 6 st som vill ha:

Daniel_n
Jac
Gls
Springare
Sweden
Masses

Jag tar in beställningar 1 vecka till, sista dagen är alltså 9/2. Ska under tiden spana hos wiberger för lämpliga knoppar.

S sweden skrev:
Hej Daniel

Jag använder dominon mycket i verkstaden och skulle vara intresserad av en platta om priset
hamnar vettigt och det verkar det ju som det gör.

Har du möjlighet att göra en skiss med måtten på din originalplatta eller om någon "forumist"
har en extra liggande så är jag intresserad att köpa den storleken med.

Mvh Jonas
Hej!

Ritningen är Masses, så jag skickar frågan vidare till honom!

Med det sagt så är min uppfattning att originalplattan endast är användbar för 16mm material om du köper den nya. Jag kommer i alla fall att köra allt 18-21mm material (totalt dominerande storleken för min del) med den raka plattan. Jag hoppas i alla fall att den kommer att funka även för 18mm plywood. 19-21mm är jag helt säker på kommer att funka utmärkt.

Daniel: Om du ska ha saker från wiberger, skulle man kunna få snylta på den beställningen? Behöver maskinkulor till pelarborren nämligen och har inte hittat någon som säljer rätt dimension (WN03 35-M10X1)

13th Marine 13th Marine skrev:
Daniel: Om du ska ha saker från wiberger, skulle man kunna få snylta på den beställningen? Behöver maskinkulor till pelarborren nämligen och har inte hittat någon som säljer rätt dimension (WN03 35-M10X1)
Inga problem såklart, skicka mig ett mail med exakt vad du ska ha!

OK,snackat m Wiberger.

För den som så önskar kan man köpa till handtagsknopp i termoplast med M8-gänga som passar i det gängade hålet. skruven är lite för lång så du får kapa eller slipa av den lite, kan du inte lösa det så kan jag fixa det åt dig. Dessutom kommer det med 2 st m5 letterskruvar för att fästa plattan i maskinen.

Pris: 48 kr ink moms.

Masses Masses skrev:
M8?? När jag kollar i CAD filen är det M5 gänga på den Letterskruv jag valde
[länk]
M8 är för knoppen du håller i, m5 för att skruva fast i maskinen

Ahh my bad...

Jag är med, kan vara distributionshub för Stockholm om det blir billigare frakt (jobbar på Kungsbron vid Centralen).

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
OK,snackat m Wiberger.

För den som så önskar kan man köpa till handtagsknopp i termoplast med M8-gänga som passar i det gängade hålet. skruven är lite för lång så du får kapa eller slipa av den lite, kan du inte lösa det så kan jag fixa det åt dig. Dessutom kommer det med 2 st m5 letterskruvar för att fästa plattan i maskinen.

Pris: 48 kr ink moms.
Jag har konto hos Wiberger och kan hämta där själv om det underlättar på något sätt för dig. Du avgör.

Alla som har anmält sig ska nu ha fått ett PM om detta. Har du inte fått? Skicka mig ett PM så löser vi det!

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
P
Jahapp, en tråd man missat :/ hade gärna varit med på köpet!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.