Ett alternativ, om tjockleken på plattan samt längden på gängorna som ska in i DF500:an tillåter det, är att svarva bort gängorna på skruven närmast huvudet. Ta bort lite mer än längden på gängorna som ska in i maskinen. Gänga sedan hålet i plattan närmast skruvskallen, borra upp resten så att gängorna går fria. Behöver bara gängas två varv eller nåt.
Skruven gängas sedan i plattan och kan röra sig fritt tack vare de bortsvarvade gängorna på skruven. Säkert jätteklyddigt förklarat men jag har inget fancy och lättanvänt ritprogram att visa med.
Edit: Vad ska man med ritprogram till...
Skruven gängas sedan i plattan och kan röra sig fritt tack vare de bortsvarvade gängorna på skruven. Säkert jätteklyddigt förklarat men jag har inget fancy och lättanvänt ritprogram att visa med.
Edit: Vad ska man med ritprogram till...
Ok, för att lösa problemet att du vimsar bort rattarna o får krypa på golvet efter dom. Gänga 2 extra hål i plattan, dessa används som parkering för rattarna.
Eller borra hål i rattarna o häng dom i ett snöre runt halsen
Eller borra hål i rattarna o häng dom i ett snöre runt halsen
Har nu fått priser på plattan (detta är alltså pris utan skruvarna och utan frakt om du ej hämtar i Lund):
upp till 5 st: 1690kr/st
5-10 st: 732 kr/st
över 10 st: 610 kr/st
Intressenter?
upp till 5 st: 1690kr/st
5-10 st: 732 kr/st
över 10 st: 610 kr/st
Intressenter?
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Lite märklig prissättning, förstår att det blir billigare att köpa större volymer men i detta fall blir det billigare att köpa 8 än 4. Så, tog mig frihet att räkna om fall i fall ni blir få köpare, baserat på att 5st köps o sen delas kostnaden på hur många som ska ha.Daniel_N skrev:
3st köpare 1220:-/st
4 köpare 915:-/st
Fint!Springare skrev:
Jo håller med. Kanske jag som frågade dumt, frågade om pris på 1 st, 5-10 st respektive 10+st. Hade jag frågat på 4 hade styckpriset rimligtvis blivit lägre än 1690. Avaktar och ser om vi kan bli 5 st (får det till 4 just nu) och då är ju priset rimligare.Ola C skrev:Lite märklig prissättning, förstår att det blir billigare att köpa större volymer men i detta fall blir det billigare att köpa 8 än 4. Så, tog mig frihet att räkna om fall i fall ni blir få köpare, baserat på att 5st köps o sen delas kostnaden på hur många som ska ha.
3st köpare 1220:-/st
4 köpare 915:-/st