Ett alternativ, om tjockleken på plattan samt längden på gängorna som ska in i DF500:an tillåter det, är att svarva bort gängorna på skruven närmast huvudet. Ta bort lite mer än längden på gängorna som ska in i maskinen. Gänga sedan hålet i plattan närmast skruvskallen, borra upp resten så att gängorna går fria. Behöver bara gängas två varv eller nåt.

Skruven gängas sedan i plattan och kan röra sig fritt tack vare de bortsvarvade gängorna på skruven. Säkert jätteklyddigt förklarat men jag har inget fancy och lättanvänt ritprogram att visa med.

Edit: Vad ska man med ritprogram till...

• Handritad skiss av gängad skruv och angränsande platta med utmejslade delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fattade direkt:) Tror dock det faller på godstjockleken, speciellt som den är vändbar och alltså kräver planförsänkning på två sidor.

Ok, för att lösa problemet att du vimsar bort rattarna o får krypa på golvet efter dom. Gänga 2 extra hål i plattan, dessa används som parkering för rattarna.

Eller borra hål i rattarna o häng dom i ett snöre runt halsen:geek:

• Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
Snöre it is!

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Är rätt säker på att vi gjorde en variant med Oring... Eller har jag missförstått?

• CAD-bild av maskindel med en O-ring placerad i en uthålad sektion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har nu fått priser på plattan (detta är alltså pris utan skruvarna och utan frakt om du ej hämtar i Lund):
upp till 5 st: 1690kr/st
5-10 st: 732 kr/st
över 10 st: 610 kr/st

Intressenter?

Daniel_N Daniel_N skrev:
Har nu fått priser på plattan (detta är alltså pris utan skruvarna och utan frakt om du ej hämtar i Lund):

Intressenter?
Vilken platta gäller priset för 16/19 12 eller rak? Är intresserad.

för 12+rak (dvs en platta som man vänder på).

Klart intressant men tyvärr inte 1690:- intressant. Men med två intressenter till så blir det mer rimligt och då är jag gärna med.

Daniel_N Daniel_N skrev:
för 12+rak (dvs en platta som man vänder på).
Fint. Är detta affärer som är kompatibla med skatteverket?

G gls skrev:
Vad har skatteverket att säga till om om man går ihop 5st och köper varsin pryl från ett företag??

Om vi blir 5 eller fler så är jag med.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
G gls skrev:
Självklart, du får ett momsat kvitto.

Daniel_N Daniel_N skrev:

Intressenter?
Lite märklig prissättning, förstår att det blir billigare att köpa större volymer men i detta fall blir det billigare att köpa 8 än 4. Så, tog mig frihet att räkna om fall i fall ni blir få köpare, baserat på att 5st köps o sen delas kostnaden på hur många som ska ha.

3st köpare 1220:-/st
4 köpare 915:-/st

Springare Springare skrev:
Om vi blir 5 eller fler så är jag med.
Fint!
Ola C Ola C skrev:
Lite märklig prissättning, förstår att det blir billigare att köpa större volymer men i detta fall blir det billigare att köpa 8 än 4. Så, tog mig frihet att räkna om fall i fall ni blir få köpare, baserat på att 5st köps o sen delas kostnaden på hur många som ska ha.

3st köpare 1220:-/st
4 köpare 915:-/st
Jo håller med. Kanske jag som frågade dumt, frågade om pris på 1 st, 5-10 st respektive 10+st. Hade jag frågat på 4 hade styckpriset rimligtvis blivit lägre än 1690. Avaktar och ser om vi kan bli 5 st (får det till 4 just nu) och då är ju priset rimligare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.