Staffans2000
elpaco elpaco skrev:
Sådana här felmonterade riktningar leder ibland till sådant bakåttryck att toalettstolen kan spricka sönder. Kanske en på tio.
Och när det sker splittras porslinet och pulveriserar det instängda Asbestskiktet där även stora mängder svartmögel frodas. Så räkna med en totalsanering av hela huset.

• Gilla
  • Haha
fridde och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Och när det sker splittras porslinet och pulveriserar det instängda Asbestskiktet där även stora mängder svartmögel frodas. Så räkna med en totalsanering av hela huset.
Helt fel. Fel, fel. Däremot orsakar bakoframrör massor av radon. ;)

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Japp och blir det så kan kommunen inleda ett rättsfall. I extrema fall upp till 6mån fängelse, men oftast bara ett par hundra tusen i dagsböter.

• Haha
leffe-e
  • Laddar…
Staffans2000
elpaco elpaco skrev:
Sådana här felmonterade riktningar leder ibland till sådant bakåttryck att toalettstolen kan spricka sönder. Kanske en på tio.
Glömde tillägga att detta fenomen orsakad av den så kallade "diafragmaeffekten".

• Gilla
walderama
  • Laddar…
Y Yrrol skrev:
Istället för muff och ett avloppsrör åt rätt håll, så vände dom på ett långt rör bak&fram och
pluggade på kröken...

Känner att det är okej att chansa på ställen man kan lätt rätta det men nu blir det under jord.

Gör det något, eller ska jag skynda mig och ändra det nu under helgen?

[bild]
Gör inget . Det håller tätt ändå

Roynem Roynem skrev:
Gör inget . Det håller tätt ändå
Jag tror du helt missat allvaret i situationen ..

• Gilla
  • Haha
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, inte bara.
Att grada (krav vid större dimensioner) och smörja har också att göra med att packningen inte ska skadas eller komma fel på något vis.

Sen hjälper det till jättemycket vid både montage, demontage och justering.

Ang justering, det kan ibland vara enerverande att delarna glider omkring så lätt efter att man satt ihop skiten. När man inte vill att det ska röra sig något mer. :)
Det skulle finnas en glidex som dunstar bort 60 sekunder efter det påförts ... ;)
Det finns - heter ”Klick” och säljs på apoteket.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Det skulle finnas en glidex som dunstar bort 60 sekunder efter det påförts ... ;)
Så fungerar det om man använder diskmedel :)

Toppen fick svar på samma fråga! Tack allihopa! Mvh Nybörjare

S
Abbe W Abbe W skrev:
Toppen fick svar på samma fråga! Tack allihopa! Mvh Nybörjare
Skulle vara roligt att se vad du tog med dig från den här tråden.
Att bakoframvända avloppsrör orsakar asbestexplosioner och ger 6månaders fängelse känns fullt rimligt efter den här tråden :D

S SueCia skrev:
Skulle vara roligt att se vad du tog med dig från den här tråden.
Att bakoframvända avloppsrör orsakar asbestexplosioner och ger 6månaders fängelse känns fullt rimligt efter den här tråden :D
Nej, jag tog med mig att det inte är förbjudet eller eg dåligt om det gjorts på rätt sätt. Alla mina är dessutom synliga och kommer vara lätt att inspektera regelbundet.

Krilleman
Vilket håll monteras denna på rätt sätt?!

:thinking:

markgrossen_pp_lång_90.jpg

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Sammy_j och 4 till
  • Laddar…
nej så monteras inte denna, den är mest tänkt när det går från lodrätt till vågrätt.
Jag har en felmonterad som svänger i horisontalplanet, men det var för att komma runt en dörr......

P

Krilleman
prototypen prototypen skrev:
nej så monteras inte denna, den är mest tänkt när det går från lodrätt till vågrätt.
Jag har en felmonterad som svänger i horisontalplanet, men det var för att komma runt en dörr......
Det blir ju precis samma sak! Ingen skillnad alls.

• Gilla
kulle
  • Laddar…
Staffans2000
Jag allierar mig med krilleman.
Struntprat Protte! Den ersätter alla tillfällen där det tidigare användes två fyrtiofemgradiga språng.

P.s.
Asbestexplotionsrisken med de sekundara effekter av mögelspridning och kommunalt vite avtar INTE med denna mjuka vinkel.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.