8 076 läst · 34 svar
8k läst
34 svar
Dörrbladet hänger snett upptill- läcker svinkall luft
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 984 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 984 inlägg
Jag karmarna inte helt i lod, och inga superbilliga vattenpass heller. Undre delen behöver in eller övre delen behöver utåt. Hur gör jag det?
Det är husbyggaren som installerat dörrarna. Alla har samma fel. De har provat att justera en av dem säkert 5 gånger Det klarar det inte.
Men hade goda förhoppningar om era fina förslag. Den övre karmen vid öppningen behöver åka utåt. Alternativt undre karmen nertill behöver åka ut så att den inte slår i lika tidigt som idag. Hur gör jag det? Jag har lyckats att justera altandörrar åt alla håll o kanter för att slippa drag. Jag har har också en del verktyg.
Det är husbyggaren som installerat dörrarna. Alla har samma fel. De har provat att justera en av dem säkert 5 gånger Det klarar det inte.
Men hade goda förhoppningar om era fina förslag. Den övre karmen vid öppningen behöver åka utåt. Alternativt undre karmen nertill behöver åka ut så att den inte slår i lika tidigt som idag. Hur gör jag det? Jag har lyckats att justera altandörrar åt alla håll o kanter för att slippa drag. Jag har har också en del verktyg.
Redigerat:
Har samma problem. Nybyggt hus november 2023, en Swedoor där dörren är skev på nedersidan och hela dörren är sned cirka 7-8 mm nertill.K Karriärmamman skrev:
Huset har sättningar men dörren har krånglat sedan inflytt, firman har försökt justera den vid 3 olika tillfällen utan resultat
Dörrbroms finns om detta hjälper
Det släpps in iskall luft så hela tvättstugan (där dörren sitter) blir iskall
Produkter som diskuteras i tråden