170 073 läst · 1 415 svar
170k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Sällskap idag igen av en i gänget, tror jag har 4 eller 5 paddor. De verkar hålla sig på en sida av huset.
Denna är halvstor.
Hittade denna mastodont också
Den är va 3 cm. Jag har ingen aning om vad det är. Edit: trädgårdslöpare kan det vara. Ett bra-att-ha djur då den äter andra insekter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna är halvstor.
Hittade denna mastodont också
Logga in
Skapa konto
Den är va 3 cm. Jag har ingen aning om vad det är. Edit: trädgårdslöpare kan det vara. Ett bra-att-ha djur då den äter andra insekter.
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 545 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 545 inlägg
Är lite ledsen just nu, på mig själv.
Igår kväll precis innan läggdags (23:45) ser jag i ögonvrån hur en stor spindel springer över golvet, jag hämtar ett glas för att fånga och släppa ut, men på de få sekunderna som det tog för mig att hämta ett glas så var den som borta.
I morse plockade jag upp makens tröja från
golvet, den hade åkt ner från soffkarmen under natten, och då ser jag spindeln på tröjan så jag går ut på trappan och skakar tröjan men råkar tappa den i en geggig pöl.
Tar upp tröjan igen, skakar som en tok, kollar i fickorna och tar sen tröjan och bär direkt till tvättmaskinen.
En timme senare, ska hänga upp den tvättade tröjan, och spindeln trillar ut.
Tyckte jag gjorde allt rätt men såklart glömde jag kolla inne i tröjärmarna och nu känns det bedrövligt.
Den var så stor och fin.
Igår kväll precis innan läggdags (23:45) ser jag i ögonvrån hur en stor spindel springer över golvet, jag hämtar ett glas för att fånga och släppa ut, men på de få sekunderna som det tog för mig att hämta ett glas så var den som borta.
golvet, den hade åkt ner från soffkarmen under natten, och då ser jag spindeln på tröjan så jag går ut på trappan och skakar tröjan men råkar tappa den i en geggig pöl.
Tar upp tröjan igen, skakar som en tok, kollar i fickorna och tar sen tröjan och bär direkt till tvättmaskinen.
Tyckte jag gjorde allt rätt men såklart glömde jag kolla inne i tröjärmarna och nu känns det bedrövligt.
Den var så stor och fin.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite morgon sura.. Men gulliga..
Du verkar ha gjort vad du kunnat för att rädda den. Så mycket mer går inte att göra. Är det stor husspindel hanne? De springer omkring nu i hopp om att kunna para sig. Påverkar säkert dess omdömeMaria T skrev:Är lite ledsen just nu, på mig själv.
Den var så stor och fin.
[bild]
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 328 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 328 inlägg
Har fått fint besök såg jag när jag tänkte flytta undan några trädgårdsplattor och gamla grenar.
"Större vattensalamander"/ Triturus cristatus
.
Plattor och grenar får ligga kvar där de låg.
/ P
"Större vattensalamander"/ Triturus cristatus
.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plattor och grenar får ligga kvar där de låg.
/ P
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 328 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 328 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 328 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 328 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 328 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 328 inlägg
Mina gulhuvade blev 10år i juni och jag har haft dem sedan de "flyttade hemifrån" vilket snart är 10år sedan.Jonas Persson skrev:
De är snälla och försiktiga av sig och har inte några problem med att de vill äta upp eventuella besökare.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/ Patrik
Kaninen Thor i soffan som vanligt såhär dags på dygnet.
Han får en pepparkaka per kväll så vi vet att han är bra i magen.
Hela sommaren har det varit Mor Annas pepparkakor. Nu var de slut. Maken tog en promenad till Ica och handlade bland annat pepparkakor. Det blev Icas egna runda pepparkakor.
En ivrig kanin höll sig framme när paketet öppnades Ryckte åt sig en pepparkaka, tog en tugga, och sedan var det stopp!
Icas kakor duger inte åt kaninen, för dålig kryddning
#kräsen? #besvikenkanin
Han får en pepparkaka per kväll så vi vet att han är bra i magen.
Hela sommaren har det varit Mor Annas pepparkakor. Nu var de slut. Maken tog en promenad till Ica och handlade bland annat pepparkakor. Det blev Icas egna runda pepparkakor.
En ivrig kanin höll sig framme när paketet öppnades Ryckte åt sig en pepparkaka, tog en tugga, och sedan var det stopp!
Logga in
Skapa konto
Icas kakor duger inte åt kaninen, för dålig kryddning
#kräsen? #besvikenkanin
Redigerat:
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 328 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 328 inlägg
Emil är 16 år ( å har bott hos oss i 5år nu) och kan vara väldigt "kelig"/busig med mig men kommer det någon obekant hand så kan den lätt få sig ett nyp av näbbet.Jonas Persson skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/ Patrik