88 345 läst · 71 svar
88k läst
71 svar
Diskmaskin läcker i framkant
nu har även jag råkat ut för detta problem, denna post hjälpte mig exakt.. testade sätta fast lite silvertejp temporärt, vips problemet bortaelectroluxaren skrev:
gissar att det är dags att beställa ny undre spolarm
Även jag har nu en electroluxmaskin som läcker i framkant under gång, ibland. Har skett två-tre gånger och då ganska kraftigt och plötsligt
Undre armen är hel men ska erkänna att ett litet lock trillat ner och kan ha stoppat dess rörelse. Så här såg det ut när jag öppnade maskinen. Är det för mycket vatten? Var sitter den där sensorn som nämns?
Och vilken maskin kan jag byta till för att slippa riskera golvet, och våga köra maskinen oövervakad?
Undre armen är hel men ska erkänna att ett litet lock trillat ner och kan ha stoppat dess rörelse. Så här såg det ut när jag öppnade maskinen. Är det för mycket vatten? Var sitter den där sensorn som nämns?
Och vilken maskin kan jag byta till för att slippa riskera golvet, och våga köra maskinen oövervakad?
Finner det intressant att Electrolux t.o.m. har en sida som förklarar att en hindrad spolarm kan leda till läckage i framkant: https://www.husqvarna-electrolux.se...iner/diskmaskiner/diskmaskin-lacker-vatten-2/
Det vore intressant att veta om även t ex Bosch lider av detta? Synd att @electroluxaren inte är medlem på forumet längre.
Det vore intressant att veta om även t ex Bosch lider av detta? Synd att @electroluxaren inte är medlem på forumet längre.
Alla diskmaskiner "lider" av detta
nej det är inte för mycket vattenM Masthugg skrev:Även jag har nu en electroluxmaskin som läcker i framkant under gång, ibland. Har skett två-tre gånger och då ganska kraftigt och plötsligt
tror inte att undre spolarmen är hel
det finns ingen diskmaskin som man "vågar" lämna obevakad
Jag har som sagt kollat spolarmen. Idag tog jag en ny film, och just när jag öppnar tycker jag vattennivån verkar lite hög faktiskt. Så jag antar att jag bör byta pressostat. Efter nån sekund sjunker det undan.
Men det är en väldigt svag konstruktion, överväger att byta maskin till Bosch för att kunna känna mer tillit.
Jag har inte tid att bevaka min diskmaskin.
Men det är en väldigt svag konstruktion, överväger att byta maskin till Bosch för att kunna känna mer tillit.
det enda jag får ut av filmen är att det verka troppa mittfram istf någon sidaM Masthugg skrev:Jag har som sagt kollat spolarmen. Idag tog jag en ny film, och just när jag öppnar tycker jag vattennivån verkar lite hög faktiskt. Så jag antar att jag bör byta pressostat. Efter nån sekund sjunker det undan.
kan ju då vara den undre lucktätningen
inget konstigt för övrigt
Jag tycker du tar av ytterluckan och ser hur det ser ut när maskinen läcker under drift ta ett kort så ser vi oxåM Masthugg skrev: