A
då verkar ju vatten nivån vara ok.
jag behöver se den för att komma med fler förslag

Det är den vänstra "dräneringsslangen" som läcker...i första fasen av tvättprogrammet.

• Interiör av en tvättmaskin med fokus på en läckande vänster dräneringsslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robert Johansson3
  • Laddar…
Och sen kom det några droppar vid sladdarna, men droppande upphörde efter ett tag

• Interiör av en apparat med elsladdar och vattenanslutningar, synliga fuktdroppar nära sladdarna.
    Skapa konto
De röda sladdarna...

A
Då tar den in för mycket vatten
Gör ren och byt nivåvakte

Vart hittar jag den? Kan man mäta om den fungerar?

• Gilla
Ola Conny
  • Laddar…
A
Den sitter på vänster sida av brunnen
Nä den går inte att mäta, den byts i förebyggande syfte vid alla servicebesök.

Börjar bli trött i mössan. Är det samma som tryckgivarsensor

• Tryckgivarsensor till diskmaskin med tillhörande komponenter visas mot en vit bakgrund på Electrolux webbplats.
    Skapa konto
A
Japp det är det

Fick grejorna idag. Sista meningen i instruktionen lyder " Kör slangtestet för att kalibrera de korrekta parametrarna för tryckgivaren."

Hur gör man det, slangtestet?

• Gilla
CalleK
  • Laddar…
A
Bra fråga då de5inte framgår vaddet är
Men det kan vara frabrikstestprogrammet
Jag tror att det funkar ändå

Äntligen. Två provdiskningar utan läckage. Stort tack för all hjälp.

Intressant läsning. Jag har haft samma problem en period. Har nu beställt en givare jag också men rengjorde med en tops i hålet och nu verkar den fungera som den ska. Få se om jag ens kommer att behöva byta givaren annars har jag en reserv :)
Tack för all hjälp

Jag hade mycket gegg i slangen så jag tog av den och blåste ut det. I det kit jag fick med givaren var det en detalj med som ska hindra gegg från art komma in i hålet i fortsättningen. Mvh Kenny

A
Ja man sätter dit en luftkammare så att pressostaten påverkas av luftpelaren istf det skitiga diskvattnet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.