Du ser, jag läste också detta i manualen, men hittar inte vart jag gör dessa inställningar.
Det går säkert att använda S2 för trapp.

Var gör jag denna inställningen? Manualen till Fibaro, har en del att önska.
 
PaBa, jag använder själv inte HC2 utan håller på med en egen lösning. Men Fibaro's system borde väl ganska enkelt klara av det här :)
 
Om det är släckt:

1 tryck - tänd till förinställd nivå.
2 snabba tryck - tänd till 100%

Om det är tänt:
1 tryck - släck till 0%
2 snabba - ingen funktion.

Övrigt:
Tryck och håll - Dimma upp och ner. Släpp när du är nöjd
 
@perraw
Misstänkte detta, denna funktion finns ju i dimmern, men ännu inte i HC2 för att utnyttja. Kommer nog i en senare firmware. Eller så finns det någon här på forumet som kommer att rätta mig..... :)
 
Har man impulsfjäder även på bistabila brytare? Känns som jag missar nåt här...
 
Bistabil blir monostabil med impulsfjäder.
 
marcand, dimningen från switch funkar i princip inte om du använder bistabil. Dock kan du köra on-off snabbt så går den upp i 100%

Jag kör med sensor i taket och när någon kommer in i badrummet så kör spottarna på 60% och släcks sedan efter 1 minute. Vill jag justera dimningsnivån så kan jag ju göra det från telefonen :)
 
Tackar, blev klarare nu! Ser framemot att få testa när jag får mina grejer. Blev lite nyfiken, vad kör du för "egen" lösning?
 
@perraw
Hur lång responstid har du på din närvarosensor? Jag har en Everspring SP814 som tanken var att sätta i klädkammaren, tyvärr är respons tiden 0,5sek. om ens FC2 fattar att den skall tända :) Och om man konfar detn att det skall släckas efter 1min (ny kontroll av närvaro) så släcks det, och tänds efter 0,5 sek. Rätt meningslöst....
Men jag kan har gjort fel....
 
Jag håller på och utvecklar ett eget system. Tanken är att köra det på en hemmaserver, raspberry pi, alternativt en NAS.
 
Coolt, lycka till och lägg gärna ut lite info om du får det att funka
 
@Pabe, det är en SP814 som jag har också. Det tar nog 0,5 sekunder för min att tända också, men annars funkar det hyffsat bra tycker jag. Min sensor går direkt till dimmern.
 
Nu har jag fått hem mina grejer och fått igång ett par lampor som funkar perfekt. Dock så strular det med en dimmer modul. Varje gång jag slå på lampan (via appen eller webgränssnittet) så blir det 100% styrka. Likställs på och av med via appen med dubbeltryck på monostabil brytare eller gör jag nåt fel. Ni skriver ju att den kommer ihåg era inställningar...
 
Hej!
Svårt att veta exakt vad som händer utan en ritning. Se om du kan bifoga en ritning.
Men om du kopplar ut brytaren, får du samma problem då?
 
Läste nån stans att det tipsades att bygga en testrigg då radiokommunikationen kunde vara lite skakig i anslutningsförfarandet. När jag gjorde detta tog jag vad jag hade liggande löst vilket i detta fall var en bi-stabil brytare. Jag vill dock köra med mono-stabil när allt är klart så jag har konfat modulen som mono-stabil och har sett till att brytaren är öppen och i och med detta styr jag den via mobilappen.

Det är kopplat enligt detta schema...
Screen Shot 2012-10-22 at 21.04.04.png

Jag kan dimma ok från appen men när jag stänger av och sedan slår på igen är det full styrka oavsett vad läget var när jag stängde av. Funkar det så hos dig med?
 
  • Gilla
Hutton
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.