Av de "dyrare" märkena du räknar upp är det bara ett som kan kallas proffsmärke och det är Hitachin.
Visst kan man få måndags ex även av et tså bra märke, men du har väl garanti?
 
Haagbard skrev:
Ja OCH i Kina samt Mexico ;)

Edit: Var och köpte en grön Bosch-slip (made in Hungary) till brorsan i present igår, spanade då in maskinerna på den "blåa sidan" också, förutom Made in Schweiz så såg jag Made in USA, Germany, Kina och Malaysia.......och då tittade jag kanske bara på 7-8 maskiner, vart är vi påväg  :-/
Det var attans! Det står "Made in Switzerland" på samtliga mina blåa Bosch...hmmm.
 
bah.. det finns inget "bäst" märke.. Kvalitet är ett mycket enkelt begrepp som baseras på kunden önskemål och förväntningar på en produkt eller tjänsts beskaffenhet och inget annat..
 
würth kopierar kända märken där allt utom färg och namnskyltar är detsamma. Inget fel i det, själv handlar jag mycket grejjor av "min" würth säljare. Dock mest skruv & kem.
 
Kolla Wurts sticksåg... rätt lik en viss GST 135CE från Bosch.

Sville> Vad gör Hitachi till det enda proffsmärket?
 
Makitan. Jag menade av de märkena han räkna upp. Annars naturligtvis inte.
 
Helt riktigt, jag svarade lite utanför historiken... fått för mycket sol 8)

Fast, AEG har väl rätt ok prylar. Jag vet inte om dom har konsumentprodukter som ser annorlunda ut eller om det bara beror på beteckning. AEG och Milwaukee är ju samma märke idag.
 
sville skrev:
würth kopierar kända märken där allt utom färg och namnskyltar är detsamma. Inget fel i det, själv handlar jag mycket grejjor av "min" würth säljare. Dock mest skruv & kem.
Wurth tillverkar väl inte grejorna själv. Köper dom inte bara in därifrån som det är billigast för dagen? Atlas copco var ju ett proffsmärke.
 
Fredrik.e skrev:
makita > menar du inte Atlas och milwaukee?
Skyller på solen... Skall inte kommentera mera förrns jag är hemma till regnet igen ::)
 
hihi... övertalade sambon och kompletterade min lilla dewalt samling med en dw680 (elhyvel) igår... måste säga att jag är riktigt nöjd med den med...

köpte även en vinkelkap på rusta för att kapa lite med för 200pix... men den ligger fortfarande oanvänd då jag fick för mig att gräva upp 100kilos betongklumpar med metallstaven i istället ;D
 
köpte dealts största kap & geringsåg idag efter att ha tröttnat på deras 707. måse säga att den äger allt ja provat innan i den klassen, så emd andra ord störst o bäst!
 
satt och svor över min 707 igår då jag skulle kapa en 95x95... :(

men att övertala sambon att den inte duger och att jag ska ha en större kan jag bara glömma närmaste året :p

så får bli till att kapa dem med vanlig hederlig handsåg
 
Har för mig att jag kommenterade den här tråden redan i ett tidigt stadium och förklarade lite sematiska begrepp i förhållande till rubriken.

Är själv ingen DeWalt entusiast. Tycker att produktrena stinker "har ingen koll själv men efter som jag sett dem på tv så är det nog bra".

Enligt min åsikt kan man göra följande liknelser. Inom klädmode så är motsvarigheten "Ralph Laurent". Inom köksvärlden - "Global". Inom bilvärlden "Audi". Kort sagt, lite småtöntigt.

Nu lever jag dock inte som jag lär. När min Hitachi vinkelslip gav upp nyligen så köpte jag faktisk en gul ersättare. Ska man ha en Dewalt så ska det vara antigen en vinkelslip eller tigersåg eller annan maskin för destruktivt, icke-precitionsinriktat arbete (fortfarade enligt min uppfattning naturligtvis). Har bara "luftkört" än så länge, den verkar duktigt kraftfull men har ett oljud utan bara h-e, låter ungefär som en stenkross... Alltså besannades fördomarna (rubust men utan finess). Ett plus måste jag dock ge för den fina elledningen, säkert fyra meter lång och i gummi mjukt som en kådis. Så skall det se ut...

/Gladestone
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
Det heter faktiskt "Ralph Lauren" ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.