Tillbaka till DeWalt.
Min första 12 3 Ah ack packade ihop för ca ett år sen. Eftersom priset för två ackor är något lägre än att köpa skruvdragare med 2 ackor så drog jag till med en ny dewalt inkl nya ackor och laddare.
Nu har det andra (av mina första ackor) packat ihop.
Är det någon som vet var man får tag i DeWalt 12 volt 3Ah ackor under 1000 spänn styck?

BAS
 
Går det inte plocka isär acken och byta cellerna? Mina ackar börjar bli lite, lite sämre och har tänkt pilla isär dem när de väl ger upp.

Jag kan tänka mej att det är vass kniv att skära upp dem i limningen.
 
torde inte usaimport bli billigt på batterierna? (de kanske är dyra på batterier?)

att säga att gula verktyg är b är lite att ta i... visst är de lite mer mellanklass...

för mig som har kåk och renoverar så gör de ett riktigt bra jobb mot b&d / bosch gröna och dylikt... (min gröna bosch borr la faktiskt av idag... suck (den fick jag i present som ersättare till min gröna b&d som maskineriet rasade på)

sen har du ju "the real deal", men då får du pynta det dubbla (festool, hilti etc), och visst skulle jag gärna shoppa dem, men pengarna finns inte och jag jobbar inte dagligen med dem så de slits i normal hastighet...

jag är lite tragisk av mig ;D har jag väl hittat nåt jag gillar så kör jag vidare... 707an har gjort underverk... så mitt märkesval var klart (iof gjorde makita skruvdragarn underverk osså men men)
 
Fasting65 skrev:
Går det inte plocka isär acken och byta cellerna? Mina ackar börjar bli lite, lite sämre och har tänkt pilla isär dem när de väl ger upp.

Jag kan tänka mej att det är vass kniv att skära upp dem i limningen.
Jag har bytt celler i min blåa bosch 24V borrhammare för ca 2-år sedan och då gick cellerna på 450 pistoler, där var dock acc-paketet skruvat så det var inga problem att få isär!
 
Går det inte plocka isär acken och byta cellerna?
.
Tyvärr så verkar de ha gjort allt för att hindra isärplockning. Jag har börjat såga i acken men stoppade då jag började tänka på att den faktiskt ska sättas ihop igen.
Den är troligen fylld med epoxi helt (någon som vet får gärna svara).
Om jag får isär dem så ska jag byta cellerna.

BAS
 
Inköpte en 743a igår... vilken mördarmaskin.! :) ;D :)
 
Köpte en DW309 för ett tag sedan och jag tycker den fungerar bra..

Måste visa urklipp från två recensioner från http://www.1st-saw-store.com/store/saws/dewalt-saw-B000022326-reviews-positive-1.html#review-1 med folk som köpt just DW309

"Sure, it vibrates like a Harley with a bad timing sprocket, but for this amateur that's part of the appeal -- i.e., when I fire that thing up I just KNOW I'm doing some really MANLY stuff! {g}"

"When the other dudes bring out there small sawzalls,I got to laugh watching themstruggle to cut threw stuff."

hehe.. så härligt amerikanskt ;) :)
 
Jag lånade en kap/gersåg i helgen, tror den heter ELU typ P274 och satt på ett bord som var märkt dewalt.
Svinbra var den iallafall.

Den var ganska tyst, men det var ett jävla varv på klingan. och fina snitt.
 
BAS skrev:
Tillbaka till DeWalt.
Min första 12 3 Ah ack packade ihop för ca ett år sen. Eftersom priset för två ackor är något lägre än att köpa skruvdragare med 2 ackor så drog jag till med en ny dewalt inkl nya ackor och laddare.
Nu har det andra (av mina första ackor) packat ihop.
Är det någon som vet var man får tag i DeWalt 12 volt 3Ah ackor under 1000 spänn styck?

BAS
Köpte "DeWalt DE9037 12V 3,0Ah NiMH " på ahlsell för 680.- inkl moms,
 
Hej!
Jag har precis köpt hus och kollar runt på verktyg. Helst i kombikit så att priserna blir lägre. Jag har framför allt kollat in detta som är hyfsat billigt:
http://www.maxtool.co.uk/cgi-bin/db...k4.htm,DBCOMP=ABS,ReturnMax=1,DB_ITEM=DC6KTGA
Men mina polare säger att det kan vara en billigare/sämre variant av DeWalt verktygen. De menar på att det finns bra och dåliga varianter på DeWalt?!

Tar gärna emot tips på var i götet som man kan köpa bra och billigt både dewalt och Bosch. Skulle nog helst vilja ha ett Bosch Blå kit men hittar inget.

Tack för svar,
/Sam
 
Om det inte är batterimaskiner finns väl ingen anledning att bara köpa ett märke. Då är det väl bäst att köpa den produkt som ger mest för pengarna. Hitachi och Festo verkar ju äga cirkelsåg-marknaden medan DW707-kapen och Bosch nånting85-stickisen är dominerande i sin respektive kategori. Är övertygad om att ALLA verktyg i proffsklassen är bra, det är mest en fråga om tycke och smak.

Zephir
 
Spännade diskussion... Själv har jag en hel del Festoolverktyg som jag är mycket nöjd med, men de är ju dyra.
Har alltid varit nöjd med ELUs handöverfräs, men Dewalt köpte ju upp Elu, men å andra sidan är det ju Black & Decker som äger DeWalt...
När det gäller kraftig borrmaskin med slag som går att röra med är jag nöjd med Metabo, men jag har också en hel del Bosch blåa. Gillar dock ej Bosch uppladdningsbara skruvdragare.

Så smaken är väl...
 
Jag föredrar också Dewalt. Känner alltid en värme innombords när jag ser den vackra kombinationen av gult och svart!!! Nästan så man hör sången på Råsunda...

 
dewalt= en black n decker på speed... ;D

dom som gilla dewalt har inte provat något annat...jag menar ,kör man lada och inte ens har provat en mercedes så tycker man givetvis att ladan är bäst....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.