Trafo o brytare inkoppladd, fräs uppstartad funkar fint. Uppkopplad fräsmaskin med synlig strömbrytare och transformator på arbetsbänk, kablar anslutna, redo för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Hej

Har du fler bilder hur du gick till väga när du fällde i fräsplattan i gjutjärnsbordet.

Om det ska tävlas i fräsbord så ligger du väldigt bra till på "upploppet" mot mål !!!!!!! :)

Ser även fram emot hur du löser anhållskonstruktionen.

Mvh
 
Imponerad än så länge, kör på! Skulle kunna tro att du provat mitt fräsbord och överreagerat på bristerna med det (för litet, lätt och vingligt)
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
S sweden skrev:
Hej

Har du fler bilder hur du gick till väga när du fällde i fräsplattan i gjutjärnsbordet.

Om det ska tävlas i fräsbord så ligger du väldigt bra till på "upploppet" mot mål !!!!!!! :)

Ser även fram emot hur du löser anhållskonstruktionen.

Mvh
Infällningen och planfräsningen löstes av en mekanisk verkstad med en löjligt stor cnc-maskin. Jag hade planer på att borra ut det värsta med magnetborrmaskin och sen fräsa rent m handöverfräs och mdf-mall. Men delvis pga att skivan också behöbde planfräsas så blev detta en utmärkt lösning.
 
  • Gilla
sweden
  • Laddar…
Brytare och digital med skydd monterade. Hade tänkt att svetsa en liten nättare historia runt digitalen med @mattiasp insisterade på att det skulle bli för klent så denna fick det bli.

Monterad brytare och digital mätare med skyddsplåt på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterade brytare och digital skyddsförpackning i metall på verkstadsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterad brytare och digital med rött och gult skydd på metallpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Robust skyddsplåt monterad runt en Wixey digital mätare på verkstadsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Dan_Johansson och 11 till
  • Laddar…
Ja, den digitalen klarar sig nog om en stridsvagn skulle råka köra in i verkstaden... ;D

Snyggt jobbat!
//Ronnie
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Ja, den digitalen klarar sig nog om en stridsvagn skulle råka köra in i verkstaden... ;D

Snyggt jobbat!
//Ronnie
Skratta du, men den dagen är han nog glad att han inte fuskbyggde! :strong:
 
  • Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Ja, den digitalen klarar sig nog om en stridsvagn skulle råka köra in i verkstaden... ;D

Snyggt jobbat!
//Ronnie
Baklastaren Daniel har uppfyller väl nästan det kravet? Annars kan han bygga om den? Kanske perfekt som ett gemensamt projekt, eller? :devilish:

 
  • Gilla
  • Haha
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
har kommit aningen längre. Plywoodskivan i botten har lärlingen klarlackat och vi har fått hem en aluprofil som skall bli anhållet. Nu planeras det för vad som i stora drag blir en kopia av olas anhåll:)

Klarlackerad plywoodskiva och ny aluprofil på bordssågens anslagstavla i en verkstad.
 
  • Gilla
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
När vi bytte matarverk till vertikalfräsen så blev det ett matarverk över, vilket skall monteras på fräsbordet, det skymtas undertill på bilden.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
har kommit aningen längre. Plywoodskivan i botten har lärlingen klarlackat och vi har fått hem en aluprofil som skall bli anhållet. Nu planeras det för vad som i stora drag blir en kopia av olas anhåll:)

[bild]
Snart får vi starta en insamling, så du kan ta bilder för människor istället för myror :rofl:

Avundsjuk på gjutjärnsskivan!
 
  • Haha
1
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Snart får vi starta en insamling, så du kan ta bilder för människor istället för myror :rofl:

Avundsjuk på gjutjärnsskivan!
Klicka på bilden så öppnas den i ett separat fönster i störr.....eh nä vänta. Den öppnas i samma storlek som innan du klickade på den.:surprised:

Tror han råkat köra bilden genom sin fotoapp.
 
  • Haha
Garderobssnickarn
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Snart får vi starta en insamling, så du kan ta bilder för människor istället för myror :rofl:

Avundsjuk på gjutjärnsskivan!
O herregud, @Ola C har ju redan erkänt att han är lite krasslig! https://www.byggahus.se/forum/threads/ikea-besta-exakt-matt-pa-64-60-lucka.401249/ Vi var ju överens allihop om att då inte lägga upp bollar till honom, blir ju världens oreda i forumet när han har för mycket tid över!!

Ska bättra mig med de små bilderna;) kan det vara för att jag står för långt ifrån när jag fotar?!
 
  • Haha
devizion
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
O herregud, @Ola C har ju redan erkänt att han är lite krasslig! [länk] Vi var ju överens allihop om att då inte lägga upp bollar till honom, blir ju världens oreda i forumet när han har för mycket tid över!!

Ska bättra mig med de små bilderna;) kan det vara för att jag står för långt ifrån när jag fotar?!
Än är jag på benen:love: Tack för att du gör reklam för min tråd, den går lite trögt...

Jag tror bilden gått omväg via messenger eller facebook eller liknande.? Vissa program skalar ner upplösningen radikalt o det är den låga upplösningen som gör att bilden inte förstoras när man klickar på den.
 
Det blev inte innan 2021 (och det är inte färdigt än heller).

Men idag kördes det för första gången i skarpt läge, Jesper mallfräste MDF som skall bli mallar till en skiktlimning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.