Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
ja, ännu så länge till den dagen du får ålderskrämpor och presterar sämre och din chef kickar dig på dagen. Det kallas trygghet
jo jävlar...kan tala om att jag började på ett företag 2017 som hade kollektivavtal.
jag sa på arbetsinterjuvn att jag kommer att bli sjukskriven för att jag kommer att behöva en njurtransplantation.
det var inga problem,den dagen den sorgen.

veckan innan jag skulle börja så blev jag sjukskriven vid ett återbesök...på väg hem ringer samma person som var med vid anställningen,jag berättar då att jag blivit sjukskriven varpå han blir fly förbannad.

jag var då med i era hyllade fack...under 2018 ringer facket och ska flytta mig till rätt länsavdelning,då ser de att jag blivit uppsagd men det ville de inte ta strid för.

varför ska man då betala dyr avgift när man inte får hjälp?

• Gilla
eleson och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Eftersom du betalar avgift så är det kanske inte så svårt eller vad tror du.
Annars så kan man ju ha stake och stå för att man inte är medlem det brukar gubbarna respektera även om de inte tycker om snyltare.
Och faktiskt så tycker oftast företaget oxå bättre om när alla är med. Lite suspekta de som inte är med
Jag har inga problem med att stå för att jag inte är med i facket. Jag har en gammal kollega som skadades på jobbet och där ägaren lyckades med kontakter slippa utredning om arbetsmiljöbrott, vilket det var ett solklart fall av. Han hade tur som inte dog och när han kontaktade facket för att få hjälp fick han ganska tydligt reda på att dom brydde sig inte ett skit om honom. Så lät det inte året innan när deras ”värvare” var på plats.

Vad menar du med suspekta? Menar du att man gör det man själv vill och står för det?

skoge skoge skrev:
jo jävlar...kan tala om att jag började på ett företag 2017 som hade kollektivavtal.
jag sa på arbetsinterjuvn att jag kommer att bli sjukskriven för att jag kommer att behöva en njurtransplantation.
det var inga problem,den dagen den sorgen.

veckan innan jag skulle börja så blev jag sjukskriven vid ett återbesök...på väg hem ringer samma person som var med vid anställningen,jag berättar då att jag blivit sjukskriven varpå han blir fly förbannad.

jag var då med i era hyllade fack...under 2018 ringer facket och ska flytta mig till rätt länsavdelning,då ser de att jag blivit uppsagd men det ville de inte ta strid för.

varför ska man då betala dyr avgift när man inte får hjälp?
Det är ju dåligt

G-83 G-83 skrev:
Jag har inga problem med att stå för att jag inte är med i facket. Jag har en gammal kollega som skadades på jobbet och där ägaren lyckades med kontakter slippa utredning om arbetsmiljöbrott, vilket det var ett solklart fall av. Han hade tur som inte dog och när han kontaktade facket för att få hjälp fick han ganska tydligt reda på att dom brydde sig inte ett skit om honom. Så lät det inte året innan när deras ”värvare” var på plats.

Vad menar du med suspekta? Menar du att man gör det man själv vill och står för det?
Nu tror jag att du överdriver

Om att han var nära att dö eller att facket sket i honom?

K kortis skrev:
Ja då vet vi att SD’s bruna svans hittat fram
vilka var det som skrek "krossa sionismen" 1:a maj 2019? var det SSU eller var det SD:s ungdomsförbund?

• Gilla
1
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Du har kontaktat 8 målare och har svårt att få en offert. Du skriver om att du beställer arbeten i god tid men entreprenören vill inte komma och jobba när tiden är inne. Sen tycker du att inlägg # 66 inte berör dig?
Inte ens det var rätt...målat har jag redan gjort alldeles på egen hand. Det här gällde något helt annat. Men du kanske skriver så mycket till så många att du blandar ihop ditt o datt...kvantitet är ju för många viktigare än kvalité.
Uno hade väldigt många synpunkter på offerterna. Uno ville gärna köpa sin egen färg. O.s.v.
Finns inget som helst gemensamt i mitt fall.

• Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Om att han var nära att dö eller att facket sket i honom?
Att facket sket i honom, var han ens med i facket då?

• Gilla
accm
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Att facket sket i honom
Tro vad du vill. Han var med i facket. När jag såg hur han stod maktlös efter att nästan ha blivit ihjälklämd, det som räddade honom var enligt läkaren att han var överviktig, så förstod jag tydligt att facket älskar dig så länge du inte behöver hjälp.

• Gilla
skoge och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Svartfötter kommer inte in på arbetsplatsen, kan ju bli som förr om det hettar till då blev det grundligt med stryk. Folk som springer till chefer o får brun tunga brukar inte vara så poppis och brukar sluta på det jobbet efter ett tag
Oj, och där visar facket upp sin otrevligaste sida.

• Gilla
skoge och 2 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
... Om jag går in på en restaurang och servitrisen kommer fram och jag beställer en stor stark och en Oxfilé med pommes och bea så kommer servitrisen inte säga till mig vad det kostar. Nu har jag aldrig varit här förut. Jag beställer även ett glas vatten. Vatten är ju gratis på Mc Donalds.
Fast det många [parafraserat] tar upp är ju att det kommer ut bröd o sallad till maten, och det förstår du väl att det också kostar.
Och kuvertavgiften för att du sitter ned vid ett bord. - För du valde ju att sätta dig vid ett bord.
Och visserligen är utkörningsavgiften reducerad när du äter inne i restaurangen, men du vill ju ha maten vid bordet, eller hur?
Och köttet, tror du att vi föder upp kor på bakgården?? Självklart finns det en transportavgift för biffen!
Och styckningsavgiften, den är ju för din skull, det blir ju billigare för dig än om du fått hela oxfilén på tallriken.

Så upplevs vissa hantverkare, och det är fler i tråden som tycker att kunden gjort fel som valde den hantverkaren än det är hantverkare som säger att det är ett skamligt beteende.

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Kan hända men du vet vad det kostar och du slipper bli överraskad eller.
Blir det för dyrt får du chansa på ett löpande arbete.

Bostadsrätter brukar vara ett gott exempel på ifrågasättningar.
Alla i en bostadsrätt är kunniga hantverkare känns det som.
Alla har något att komma med för det har dom läst på nätet om hur man skall göra.

G-83 G-83 skrev:
Tro vad du vill. Han var med i facket. När jag såg hur han stod maktlös efter att nästan ha blivit ihjälklämd, det som räddade honom var enligt läkaren att han var överviktig, så förstod jag tydligt att facket älskar dig så länge du inte behöver hjälp.
Ja det finns företrädare som kanske inte inte är så duktiga som de borde vara men som jag skrev facket är inget försäkringsbolag utan medlemmarna får ställa upp och arbeta med fackliga frågor och engagera sig. Och för att en person inte fick hjälp så ska du inte vara med. Facket förhandlar ju varje avtalsrörelse som du rider och snyltar på och det sker ju tusentals förhandlingar varje år som hjälper medlemmar, så ditt argument håller inte utan det är väl som vanligt ren snålhet och egoism

• Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
A
K kortis skrev:
Ja det finns företrädare som kanske inte inte är så duktiga som de borde vara men som jag skrev facket är inget försäkringsbolag utan medlemmarna får ställa upp och arbeta med fackliga frågor och engagera sig. Och för att en person inte fick hjälp så ska du inte vara med. Facket förhandlar ju varje avtalsrörelse som du rider och snyltar på och det sker ju tusentals förhandlingar varje år som hjälper medlemmar, så ditt argument håller inte utan det är väl som vanligt ren snålhet och egoism
läser man detta så är det alltså..

medlemmarna ska betala för andra.
medlemmarna ska betala för att pamparna ska kunna lyfta arvoden.. gör de idioti krävs det fallskärm...
Den enskilde får offras för att de andra ska vara trygga.. Så länge pengar finns att förskingra...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.