404 931 läst · 7 614 svar
405k läst
7,6k svar
Den stora öltråden!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 031 inlägg
Jag drack en Jever igår, och insåg att det har hänt saker på ölfronten under 30 års tid.
Jag minns att vi ansåg jever som helt ofattbart besk ... då ...
Igår då?, tja, en bra, rätt OK beska, en del fina smaker, kanske inte ska kallas smakrik, men för öltypen är den väl rätt OK smakrik.
Men absolut inte överdjävlig besk, utan bara tydlig beska, skulle jag kanske kalla det idag.
Jag minns att vi ansåg jever som helt ofattbart besk ... då ...
Igår då?, tja, en bra, rätt OK beska, en del fina smaker, kanske inte ska kallas smakrik, men för öltypen är den väl rätt OK smakrik.
Men absolut inte överdjävlig besk, utan bara tydlig beska, skulle jag kanske kalla det idag.
Nu blev det äntligen ett bra tillfälle att prova den alkoholfria Guiness'en.
Vad ska jag säga om den?
Ja den smakar nästan Guinness, eller ärligt talat, den är väl inte alls "nästan en Guinness".
Är den bra då? Är den OK?
OK tycker jag den var, det är trots allt en hel del känsla av stout, men förvänta dig dock inte att det smakar samma.
Köper jag den igen?
Ja kanske, men måste jag dricka alkoholfri öl så kan det å andra sidan bli så att jag väljer en vanlig alkoholfri lager, som ofta är mer lik i smaken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad ska jag säga om den?
Ja den smakar nästan Guinness, eller ärligt talat, den är väl inte alls "nästan en Guinness".
Är den bra då? Är den OK?
OK tycker jag den var, det är trots allt en hel del känsla av stout, men förvänta dig dock inte att det smakar samma.
Köper jag den igen?
Ja kanske, men måste jag dricka alkoholfri öl så kan det å andra sidan bli så att jag väljer en vanlig alkoholfri lager, som ofta är mer lik i smaken.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 963 inlägg
Blev ett par under kvällen, en god session IPA med fina smaker. Senare så blev det en Porter från Torsöl. Sitter och smuttar på den, och den är riktigt bra. Len och smakerna sitter fint. Högt betyg. Litet microbryggeri ute på Torsö i Vänern. Smakat ett par tidigare som varit ok, men denna Porter är det bästa som jag smakat därifrån.
Beställd på bolaget.
Ellens Porter från Torsöl om någon vill testa.
Beställd på bolaget.
Ellens Porter från Torsöl om någon vill testa.
Söndagen får avrundas med datorn och en ”massa måsten”. Boka bilservice, ansöka en massa hos försäkringskassan, tidredovisa i jobbet osv..
Då passar en belgare bra. Men jag vet inte, idag smakade den här lite metalliskt och tunt.
Då passar en belgare bra. Men jag vet inte, idag smakade den här lite metalliskt och tunt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder