377 951 läst · 7 227 svar
378k läst
7,2k svar
Den stora öltråden!
Låter löjligt gott! 😋S Styrman_jansson skrev:Nu jävlar börjar det likna något;
[bild]
Jag har fixat en AW på jobbet, som alla bra chefer bör göra, och jag blev orolig att jag inte hade tillräckligt hembryggt hemma. Så jag bryggde lite hipp som happ en dry irish stout ( samma stil som guiness). Har lite kort om tid och denna stil skulle enligt diverse forum mogna fort.
Och visst stämde det! Jäste i princip ut på 3 dagar och satan va fin den är.
Inte riktigt det där krämiga skummet som Guiness får ( men jag serverar den inte på kväve heller) men i övrigt godare. Krämig, nästan gräddig, men ändå lätt, fina rostade toner, lite russin, kaffe, just nu perfekt kolsyrenivå och svart som natten. Jag vet faktiskt inte om jag smakat några godare 4.2%. Nästan så jag är lite stolt.
Allvetare
· Östergötland
· 4 104 inlägg
Hm, jag har en svägerska som bor där, duger det?S Styrman_jansson skrev:
Har en känsla av att de möjligen kan tänkas ha tagit slut till nästa gång jag personligen är där. 😉🤣
Blev dessa ikväll. En lager som inte lyfte riktigt men ok och hamnade på medelbetyg.
En dipa som jag hade hoppats mer på. Obalanserad men fin beska.
En dipa som jag hade hoppats mer på. Obalanserad men fin beska.
Allvetare
· Östergötland
· 4 104 inlägg
Igår blev det oktoberöl eftersom det är… september.
Idag blev det en sommar-apa eftersom det varit varmt som attan och jag tittat på apor (och annat) i Kolmården. (Skulle väl blivit en lokal Potum egentligen då jag till och med skymtade bryggeriet när vi åkte förbi, men hade ingen kyld och redo).
Bra törstsläckare båda två.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag blev det en sommar-apa eftersom det varit varmt som attan och jag tittat på apor (och annat) i Kolmården. (Skulle väl blivit en lokal Potum egentligen då jag till och med skymtade bryggeriet när vi åkte förbi, men hade ingen kyld och redo).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra törstsläckare båda två.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 596 inlägg