409 139 läst · 7 654 svar
409k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
Jag vet att en del blandar ubåtar med whisky. Har inte själv provat med det däremot campari och jaeger har jag provat med.A AndersS skrev:
Dricker däremot ofta whiskey tillsammans med öl oblandat. Det blir riktigt bra när man hittar några som passar ihop.
I Skottland tar man sig ibland en "half and a half" som är precis det du beskriver, slippa besväret att välja när man slinker in på en pub Inte att förväxla med det man gör i det sydligare England där två ölsorter blandas i "half and half.
A AndersS skrev:
Som jag skrev att jag brukar göra i inlägg 209. Den skotska varianten
E El-Löken66 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu testar vi ...
Nåja, jag tror jag gillar Åbro fem komma tvåan lite mer, för sina 70 öre mer.
Men det är inte för att den är bättre, utan för att den har en gnutta sötma i smaken som jag gillar.
Kral lev har istället en utmärkt beska som kanske lite påminner om Jever.
Det passar nog mig bättre än riktigt tokvarm kväll till sommaren.
Men visst är det lite befriande med en öl för under 8 kronor, man tvekar liksom inte att häva av ekonomiska skäl i alla fall.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 113 inlägg
Slut på ännu en bra vecka jobbet, jag är lyckligt lottad med underbara kollegor. Det är högt i tak trots rådande pandemi och alla kämpar på.
Först ut idag, en Oppigårds, som jag skeptisk åt.. Men bra!
Sen grävde jag fram en ny Stigbergets, vilket var helt ok, lite över förväntan tom.
Nästa, från Desthil, bra som oftast.
Sen var grillen varm, och tonåringen ville vara med och göra smashburgare, och ett glas Moet till grillen är väl sällan fel, eller så firar vi fruns nya tjänst.
Just det, innan detta haveri i "synd" kutade jag 6km, i ok tempo och utan pers-puls.
Logga in
Skapa konto
Först ut idag, en Oppigårds, som jag skeptisk åt.. Men bra!
Logga in
Skapa konto
Sen grävde jag fram en ny Stigbergets, vilket var helt ok, lite över förväntan tom.
Logga in
Skapa konto
Nästa, från Desthil, bra som oftast.
Sen var grillen varm, och tonåringen ville vara med och göra smashburgare, och ett glas Moet till grillen är väl sällan fel, eller så firar vi fruns nya tjänst.
Logga in
Skapa konto
Just det, innan detta haveri i "synd" kutade jag 6km, i ok tempo och utan pers-puls.
Medlem
· Västerbottens län
· 17 923 inlägg
Karlsberg och Fürstenberg Dunkel är absoluta favoriter men man får åka till Tyskland för dessa. Brukade bo på hotell Grüner Baum i Donaueschingen där Fürstenberg har sitt bryggeri. På restaurang
Jägerstüble bredvid kan man dricka pinfäskt öl direkt från bryggeriet. Mmm...
Här hemma blir det Åbro Original Extra Stark. Eftersom lokala Bolaget bara har den på burk så beställs den på flaska stadigvarande. Andra öl dricker jag otroligt sällan här hemma vid och i så fall helst Falcon Bayerskt. I Finland blir det såklart att stödja släktingar så Fiskarsin Panimo levererar löpande sin nektar sommartid.
Jägerstüble bredvid kan man dricka pinfäskt öl direkt från bryggeriet. Mmm...
Här hemma blir det Åbro Original Extra Stark. Eftersom lokala Bolaget bara har den på burk så beställs den på flaska stadigvarande. Andra öl dricker jag otroligt sällan här hemma vid och i så fall helst Falcon Bayerskt. I Finland blir det såklart att stödja släktingar så Fiskarsin Panimo levererar löpande sin nektar sommartid.
Fanns som nyhet på bolaget, kunde inte motstå att tjacka ett par.
Hyggligt OK, inslag av citrus-smak av något slag. Apelsin, mandarin kanske.
Jag gillar nog trots allt Piston heads haze lager bättre, som fanns i bild tidigare i tråden.
Hyggligt OK, inslag av citrus-smak av något slag. Apelsin, mandarin kanske.
Jag gillar nog trots allt Piston heads haze lager bättre, som fanns i bild tidigare i tråden.
Logga in
Skapa konto