Tittar på norska husfixare på tv och provar en lågprislager från Tjeckien.
Vardagsrum med en Král Lev ölburk i förgrunden och en TV som visar ett norskt renoveringsprogram i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Král Lev, 5,0%, 7:90 för en kortburk.
Både tv-programmet och ölet får godkänt av mig.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Faktiskt, sommartid vid bryggan kan det hända. Blir en modern vidareutveckling av grosshandlargrogg, förr var ju eau-de-vie mera populärt. ;)
Jag vet att en del blandar ubåtar med whisky. Har inte själv provat med det däremot campari och jaeger har jag provat med.

Dricker däremot ofta whiskey tillsammans med öl oblandat. Det blir riktigt bra när man hittar några som passar ihop.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
I Skottland tar man sig ibland en "half and a half" som är precis det du beskriver, slippa besväret att välja när man slinker in på en pub:) Inte att förväxla med det man gör i det sydligare England där två ölsorter blandas i "half and half.

A AndersS skrev:
I Skottland tar man sig ibland en "half and a half" som är precis det du beskriver, slippa besväret att välja när man slinker in på en pub:) Inte att förväxla med det man gör i det sydligare England där två ölsorter blandas i "half and half.

Som jag skrev att jag brukar göra i inlägg 209. Den skotska varianten :D

Mikael_L
E El-Löken66 skrev:
Helt okej, fast finns bättre, har själv laddat upp med några flak Krallev som jag tror kostade runt 8/33.
Blå ölburk med texten "Kral Lev" och ett lejon i vapensköld på en träyta.
Skapa konto

Nu testar vi ...

Nåja, jag tror jag gillar Åbro fem komma tvåan lite mer, för sina 70 öre mer.
Men det är inte för att den är bättre, utan för att den har en gnutta sötma i smaken som jag gillar.
Kral lev har istället en utmärkt beska som kanske lite påminner om Jever.

Det passar nog mig bättre än riktigt tokvarm kväll till sommaren.

Men visst är det lite befriande med en öl för under 8 kronor, man tvekar liksom inte att häva av ekonomiska skäl i alla fall. :rofl:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Hand håller ölburk av märket "Pistonhead Kustom Lager" framför en eld och en vattenslang i naturen.
Skapa konto

Eldvaktsöl.

Skål och trevlig Valborg!

Fjolårsgräset var för alla som undrar väl vattnat.

• Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Slut på ännu en bra vecka jobbet, jag är lyckligt lottad med underbara kollegor. Det är högt i tak trots rådande pandemi och alla kämpar på.
Ölglas med bärnstensfärgad dryck och flaska av Oppigårds Best Bitter vår 2021 framför en datorskärm.
Skapa konto

Först ut idag, en Oppigårds, som jag skeptisk åt.. Men bra!
Ölglas märkt "Stigbergets" och burk "Idyllig IPA" framför en datorskärm med öppna flikar.
Skapa konto

Sen grävde jag fram en ny Stigbergets, vilket var helt ok, lite över förväntan tom.
Ölglas märkt "Stigbergets" fyllt med en hazy ale, och en burk "Destihl Haze of the Dead Hazy Double IPA" på ett bord.
Skapa konto

Nästa, från Desthil, bra som oftast. :ok:

Sen var grillen varm, och tonåringen ville vara med och göra smashburgare, och ett glas Moet till grillen är väl sällan fel, eller så firar vi fruns nya tjänst. :love: Glas med champagne bredvid råa smashburgare på en bricka utomhus vid en grill.
Skapa konto

Just det, innan detta haveri i "synd" kutade jag 6km, i ok tempo och utan pers-puls. :cool:

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Kanske bättre i humortråden.....

Barservering med skämttexten "TWO BEER OR NOT TWO BEER SHAKESBEER" på väggen.
Skapa konto

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Kamadon tänd, Apex upphälld. En bra kombo.

Ölglas med skum på träbord vid kamado-grill, bredvid en burk Apex IPA från Apex Brewing Company.
Skapa konto
QR-kod omgiven av leende emojis och texten "NICROBEER" under koden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
Kamadon tänd, Apex upphälld. En bra kombo.

[bild] [bild]
Låter härligt, får bli en Apex här också när dagens "måsten" är avklarade. :love:

FredrikR FredrikR skrev:
Låter härligt, får bli en Apex här också när dagens "måsten" är avklarade. :love:
Det är bra när dagens måsten består av att tända kamadon.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Karlsberg och Fürstenberg Dunkel är absoluta favoriter men man får åka till Tyskland för dessa. Brukade bo på hotell Grüner Baum i Donaueschingen där Fürstenberg har sitt bryggeri. På restaurang
Jägerstüble bredvid kan man dricka pinfäskt öl direkt från bryggeriet. Mmm...
Här hemma blir det Åbro Original Extra Stark. Eftersom lokala Bolaget bara har den på burk så beställs den på flaska stadigvarande. Andra öl dricker jag otroligt sällan här hemma vid och i så fall helst Falcon Bayerskt. I Finland blir det såklart att stödja släktingar så Fiskarsin Panimo levererar löpande sin nektar sommartid.

Mikael_L
Fanns som nyhet på bolaget, kunde inte motstå att tjacka ett par.
Hyggligt OK, inslag av citrus-smak av något slag. Apelsin, mandarin kanske.

Jag gillar nog trots allt Piston heads haze lager bättre, som fanns i bild tidigare i tråden.
Öppnad ölburk av märket Pistonhead med distinkt design med dödskalle och text, antydan om citrus-smak.
Skapa konto

• Gilla
Keiller och 2 till
  • Laddar…
En ölglas fyllt med hazy IPA står framför datorskärm med öppet diskussionsforum, bredvid en ölburk från Apex Brewing.
Skapa konto

Lördagslugnet infinner sig. :love:

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Lördagslugnet infinner sig. :love:
Börjar starkt misstänka att du egentligen är någon form av marknadsföringskonto för Apex... och för Bärra.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.