Andreas_H skrev:
Har precis sopat i mig två Famous Grouse och Julmust när jag griljerade skinkan. Vad kan den drinken kallas då?
"Ingen god jul" är väl ett passande namn

Stor skinka?
Förstår att du menar 2 liter Famous?

Två glas, och det ser ut som det blir en god jul!

2st "hoppas jag har råd med något bättre i morgon" drinkar

Vilken kapten Morgan ska funka till julmust? Mörka eller spice gold?
Blir o testa imorgon!'

Hörde idag att en del ödslar spice gold

Uj vilket opolitiskt inkorrekt ämne :confused:

Här sitter jag på julaftonsmorgonen och smuttar på julklappen (som jag naturligvis köpt själv).
Det är lite Scotch blended whisky. Gissa vilken. Här kommer en ledtråd:

Long John.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

PS
Yours truly är med på bilden, gömd bland alla WM-seglare.

Spice gold använde jag, gillar den mörka men då med cola

Då blir det att testa spiced först! Har börjar gilla den mer än mörk nu för tiden!

Köpte en Bellerose de Noel julöl vet inte riktigt vad jag tycker...

Man skall icke gå till överdrift. De klassiska sorterna brukar vara bäst i längden. Själv köpte jag Spendrups julöl, men jag har inte hunnit smaka den än.

3hearts tycker jag var riktigt bra

nino skrev:
3hearts tycker jag var riktigt bra
Tack, det är ju Halmstads stolthet Tre Hjärtan.

Själv håller jag mig till det lokala Sofiero (industriområdet i Laholm), närproducerat och bra.
Och i Dalarna har ni ju Spendrups.
Man skall inte gå över ån efter vatten (eller pilsner) :)

Skål!

Öl kan man tydligen gå hur långt som helst efter....
1000km enkel till Burg ;)

Fullständigt och kapitalt dryckesmissöde till julmiddagen idag :p.

Alla förberedelser är färdiga och julmaten också klar. Tallrik efter tallrik lassas full, fridfull julmusik ur högtalarna, barnen har börjat äta, lugnet sänker sig och äntligen infinner sig julfriden.

HELVETE! Jag har ju glömt bära in ölen från bilen och det är skitväder ute!

Nåväl, det får bli plan B istället och en tidigare inköpt ale från Dugges hämtas upp från källaren. I spritförrådet inses att det inte finns någon snaps hemma heller... Plan B utvidgas och med åker en flaska vodka med en slatt kvar i. Nöden har ju faktiskt ingen lag.

NU äntligen ska det njutas - det är jag värd :). Ölen hällas upp och snapsen rinner ner i sitt tillfälliga hem i glaset. Klädesholmssillen smakar precis lika bra som den brukar och det är äntligen dax för välkomstskålen:

- "SKÅL mina vänner och GOD JUL!" utbrister jag, familjeseden trogen.VAFALLS? Ölen smakar SKIT! Den har en eftersmak som från en gammal snusprilla. Vad i hela universum är detta för sk"#!"-öl ?!?!. Bäst att döva smaken. Kvickt sveps snapsen. Ahhh, dessa ljuvliga droppar! Men vad i #!%& ÄR detta??!?! Det smakar ju VATTEN!!!!!!

Inser att jag fått med mig en flaska från en tidigare fest. Någon med mig måste skämta aprillo.... :x
Ner till förrådet för att hämta en ny flaska sprit och hittar då en likadan Dugges ale till. Läser på den och inser att den köptes till förra julen...:surprised:

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.