35 720 läst · 197 svar
36k läst
197 svar
Dem har druckit upp min spreet!!!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som jag skrivit tidigare så dricker inte män vin, såvida det inte står "bränn" före.
Nej, klart att jag inte menar det, personligen föredrar jag dylikt "fulöl".
Vi dricker ingen alkohol under julhelgen, om någon undrar varför så är det jag som vill det, jag har haft alldeles för många dåliga erfarenheter sedan tidigare av det.
Vi är inte nykterister.
God helg på er alla.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Rödvin, vad är det, heter det inte rödtjut?mexitegel skrev:
Här är det rosé som gäller:
La vie en rose som det heter:
https://www.youtube.com/watch?v=3Ba_WoSZXvw
https://www.youtube.com/watch?v=rzeLynj1GYM
PS
Och så en del sånt här förstås
Redigerat:
Julen blev förhålladevis rätt torr. Några glas rött.
Siktar in mig på nyår. Står en flaska med texten Cava på i skåpet. Sen hittade jag 2 flak öl kvar under soffan som jag trodde jag drack upp i somras.
Siktar in mig på nyår. Står en flaska med texten Cava på i skåpet. Sen hittade jag 2 flak öl kvar under soffan som jag trodde jag drack upp i somras.
Jag personligen har ingen direkt tradition av alkohol till julafton, har väl antagligen mycket med hur mina föräldrar och deras föräldrar gjorde, det fanns ingen sprittradition i de familjerna.
Denna jul blev ganska torr, lite torrare än vanligt faktiskt p.g.a en nära släkting på sjukhus som man ville vara lite beredd på att kanske behöva åka till med kort varsel.
(Men det gick faktiskt bra, fick åka hem i förrgår).
Så det blev bara lite 2.8% folköl till julmaten. Men sen en starköl för mig sent på kvällen.
Men även normala jular är det inte mycket alkohol, typ lite glögg och en starköl till under dagen, ingen snaps.
Vin passar ju lite dåligt till julmaten.
Idag blir det troligen ett par glas vin till maten och efter maten. Lite bubbel kanske både före maten och mitt i natten.
Jag är helt enkelt idag ingen sån som dricker mycket koncentrerat till vissa helger eller tillfällen, utan det går lika bra att ta ett glas rött vilken dag som helst, så tyvärr är inte årskonsumtionen speciellt låg ändå.
Denna jul blev ganska torr, lite torrare än vanligt faktiskt p.g.a en nära släkting på sjukhus som man ville vara lite beredd på att kanske behöva åka till med kort varsel.
(Men det gick faktiskt bra, fick åka hem i förrgår).
Så det blev bara lite 2.8% folköl till julmaten. Men sen en starköl för mig sent på kvällen.
Men även normala jular är det inte mycket alkohol, typ lite glögg och en starköl till under dagen, ingen snaps.
Vin passar ju lite dåligt till julmaten.
Idag blir det troligen ett par glas vin till maten och efter maten. Lite bubbel kanske både före maten och mitt i natten.
Jag är helt enkelt idag ingen sån som dricker mycket koncentrerat till vissa helger eller tillfällen, utan det går lika bra att ta ett glas rött vilken dag som helst, så tyvärr är inte årskonsumtionen speciellt låg ändå.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja.... jag som är nästan absolutist hanterar ingen annan sprit än denaturerat i plastdunk för olika tekniska ändamål. Hederliga medborgare som dricker sprit hanterar sin ärligt hembrända eller smugglade sprit i plastdunk........
Sprit utan plastdunk låter skumt...... den kan inte vara avsedd för tekniska ändamål och inte heller avsedd att dricka...... vad blir det för sprit..... handsprit?
Sprit utan plastdunk låter skumt...... den kan inte vara avsedd för tekniska ändamål och inte heller avsedd att dricka...... vad blir det för sprit..... handsprit?