35 720 läst · 197 svar
36k läst
197 svar
Dem har druckit upp min spreet!!!!
Handlade upp en del på 90-talet då jag brukade besöka Milroys i London på Greek street där man då kunde få provsmaka.
Ålder brukade bli 18 år eller äldre som lagring. En som snart ska öppnas är en Talisker 25 åring som är lite nyare och tappad 2003 men inköpt på destilleriet på Skye.
Ålder brukade bli 18 år eller äldre som lagring. En som snart ska öppnas är en Talisker 25 åring som är lite nyare och tappad 2003 men inköpt på destilleriet på Skye.
Ingen whisky mognar efter tappning, är precis som du noterar tiden före och lagring på tunna som påverkar.Jonatan79 skrev:
Däremot så försämras whisky av att stå i halvfyllda flaskor under längre tid, alternativt att tappa om på mindre flaskor.
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 641 inlägg
Nej, det är ett bra exempel. ”Billig” sprit beskattas hårt i förhållande till vad producenten tar betalt, ”dyr” sprit beskattas mildare. Så blir det när skatten tas ut i förhållande till alkoholstyrka.R RoAd skrev:
Vill man vara konspiratorisk kan man alltså hävda att man riggat systemet för att prisa ut fattigt folks supande utan att stöta sig med finsmakarna. Men det vore väl ofint att säga en såhär solig morgon.
Och man får ju inte slå undan marknaden för hembränt !Nötegårdsgubben skrev:Nej, det är ett bra exempel. ”Billig” sprit beskattas hårt i förhållande till vad producenten tar betalt, ”dyr” sprit beskattas mildare. Så blir det när skatten tas ut i förhållande till alkoholstyrka.
Vill man vara konspiratorisk kan man alltså hävda att man riggat systemet för att prisa ut fattigt folks supande utan att stöta sig med finsmakarna. Men det vore väl ofint att säga en såhär solig morgon.
12 år.Jonatan79 skrev:
Jag vet. Men den blir förhoppningsvis inte sämre heller. Hur som helst lär den få stå där ett tag till, för jag har lättare för att köpa en likadan, än att damma av den souveniren som köptes på en semesterresa genom GB. och Irland. -För länge sedan.
Staffan