Demmpa Demmpa skrev:
@Mellanbarn genom att titta på bilden i inlägg 5, så ser man att det inte är någon fjärrvärmecentral reglercentralen är kopplad till, ännu tydligare ser man det på bilderna i inlägg 18, man ser klart och tydligt att det är ett ”hempatent” för styrning av GV-fördelaren och GV-cirkulationspumpen.
Pinsamt, fick för mig att det var fv.:O. Förmodligen för jag har en ecl 110 själv.

G Gabriella_eng skrev:
Hej,
jag har ett problem med min Danfoss ECL 110 Comfort och hoppas att det finns någon vänlig själ som kanske kan hjälpa mig.

Sedan februari 2012 har jag haft en Danfoss ECL 110 installerad men för några veckor sedan började den bete sig väldigt underligt.
Den slår på och av (följt av ett högt smällande ljud) ungefär var 30:e sekund. Jag har haft den avstängd sedan dess med undantag för att prova den på nytt, dock med samma resultat.
När den slår av stängs den av helt och hållet och skärmen blir svart för att sen starta på nytt med lysande skärm och så håller det på fram tills jag drar ur kontakten.

Pga. av det höga ljudet har jag den avstängd hela tiden.

Är det möjligen ngn som vet vad detta kan bero på och vad för konsekvens jag kan förvänta mig om jag låter den vara avstängd helt och hållet?

Om jag skulle vilja få hem ngn som tittar på den, är det en "vanlig" elektriker jag bör kontakta eller är det ngn typ av "värmetekniker" ?

Mvh// Gabriella
Hej, vet inte vad felet kan vara men är på min 3:je ECL nu. På 7 år. Första slutade läsa temperaturer, nr 2 slutade reglera och bara ökade framlednings tempen hela tiden. Köpte trots tveksamhet nr 3 dock utan tidsprogram. Tveksam till Danfoss efter dessa fel.

Nu är det snart tre år sedan TS hade problemet.
TS har inte varit inloggad på lite drygt två år.

Vi är inne på vår andra ECL110-24V på ca 10 år, den första så ”brann” den interna 24V/9V (kommer inte ihåg sekundärspänningen) transformatorn. Ja det var bara interna trafon som hade gått, kopplade in en annan trafo med rätt spänning temporärt i en vecka eller så till jag fick hem en ny. Den vi har nu har snurrat i ca 7 år.

Jag har någon gång råkat ut för att ECL 110 betett sig konstigt och tappat givare mm. Jag har då tankat in ny programvara och sedan har det fungerat.

Min ECL110 är 10 år. Kör med 50m trådad ECA61. Mycket bra.

Köpte ett överspänningsskydd till min.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.