23 706 läst · 58 svar
24k läst
58 svar
Dåligt fungerande köksfläkt
Ja, vi upplever inte att de olika stegen gör så stor skillnad (förutom ljudet)D datpsu skrev:
Fläkten sitter i kåpan.
Husägare
· HISINGS BACKA
· 147 inlägg
Det är inget fel på monteringshöjden, hade man monterat den 50 cm från bänkskivan skulle det vara svårt att se ner i kastrullerna t o m för en normallång person.
Jag är också inne på att kallrasskyddet kanske inte öppnar när fläkten startas. Kan vara svårt att kolla utan att montera bort plåtrör och fläktslang men man kan ibland höra flärparna slå igen när man stänger av fläkten. Prova att stänga av och sätta på några gånger i följd.
Så här ser monteringsanvisningen för ert kallrasskydd ut (klipp från bruksanvisningen på Frankes hemsida).
Jag är också inne på att kallrasskyddet kanske inte öppnar när fläkten startas. Kan vara svårt att kolla utan att montera bort plåtrör och fläktslang men man kan ibland höra flärparna slå igen när man stänger av fläkten. Prova att stänga av och sätta på några gånger i följd.
Så här ser monteringsanvisningen för ert kallrasskydd ut (klipp från bruksanvisningen på Frankes hemsida).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Inte jag heller. Startar du köksfläkten så rör sig trycket och undertrycket med ljudets hastighet 343,4 m/s vid 20 grader Celsius vid havsnivå vid fullmåne Så har du mindre än 34 meter rör så tar det 100 millisekunder. Skulle det vara 10 minuter så skulle köksfläkten i så fall även fortsätta att suga 10 minuter efter att du stängt av den. Ljudhastigheten i vatten är ca 1500 m/s så det går ännu snabbare i en swimmingpool :0. Annars får vi öppna kranen på kvällen om vi skall borsta tänderna på morgonen? Och det är dessutom inte läckor vi talar om.tensiden skrev:
Tror jag skrev 5-10 minuter. Och jag kan inte förklara varför men jag har fått det sagt till mig av folk i branschen.... här kommer en bild från thermex hemsida. Dom är inte ledande i branschen men åtminstone sysslat med köksventilation ett tag...tensiden skrev:
Inte så mycket alls faktiskt det var mer för att visa att färgämnet i poolen liksom matoset i köket behöver ett flöde för att fungera korrekt. Hade poolen vart en jätte big pack med slutet lock hade inte färgämnet haft en lika bra funktion. Fan hoppas jag inte gjorde dig sugen på glass nu oxå