5 794 läst · 40 svar
6k läst
40 svar
Dags för ny högtryckstvätt, men svårt att hitta en lämplig version
Är inte 2195 någon specialversion för typ målare? Behöver en ny tvätt och blir inte riktigt klok på deras olika versioner.
Verkar inte vara kompatibel med t.ex. ufo-cleaner eller rör-rensare enligt tabell här:
https://www.theultimatefinish.co.uk/documents/Kranzle_Catalogue.pdf
Kanske beror på högre tryck/mindre flöde?
Verkar inte vara kompatibel med t.ex. ufo-cleaner eller rör-rensare enligt tabell här:
https://www.theultimatefinish.co.uk/documents/Kranzle_Catalogue.pdf
Kanske beror på högre tryck/mindre flöde?
Redigerat:
Det är inte så att du kollar på den grå ufo? Den blå jag har tycks fungerar kanon. 295tst kom ju nu i maj i ny vertion med d12 anslutning så det kanske var den tidigare modellen som inte fungerade?hek skrev:
här står den som kompatibel https://www.detailstore.com.au/products/kranzle-ufo-round-floor-cleaner-300mm-41850
Redigerat:
Gick ut och testade att köra ufo på trädäcket, drog bara en gång för att se resultat, det var inget problem, den gjorde rent utan att slita sönder trä, nu drog jag bara 1 gång över trappan, och man bör nog gå långsammare än vad jag gjorde. Gick över och testade på båten med, ok den är definitivt bättre än Nile-fisk på att göra rent plasten 😀
Någon som kan tipsa om en vettig roterade borste till bil och båt till kränzle?
jag hittar en 400mm men då saknar den snabbfäste samt en lång version som har snabbfäste. jag önskar hitta en kortversion med snabbfäste som man kan vinkla huvud på, det behöver inte vara kränzle original så länge som den passar till snabbfäste D12
jag hittar en 400mm men då saknar den snabbfäste samt en lång version som har snabbfäste. jag önskar hitta en kortversion med snabbfäste som man kan vinkla huvud på, det behöver inte vara kränzle original så länge som den passar till snabbfäste D12
Självbyggare
· Stockholm
· 9 875 inlägg
Köp en med M12 fäste och en adapter till D12.Seiken skrev:Någon som kan tipsa om en vettig roterade borste till bil och båt till kränzle?
Jag utgår alltid från M12 då det är industristandard för proffsmaskiner och det finns i princip adapter till allt från M12.
Jo det får man. Stationär högtryckstvätt är de magiska orden du ska googla. Finns riktiga guldklimpar på blocket då och då.K _KirderF_ skrev:
Ordet ”vettig” och ”roterande borste till bil” är en gigantisk motsägelse.Seiken skrev:Någon som kan tipsa om en vettig roterade borste till bil och båt till kränzle?
Du har ju skaffat dig en bra tvätt nu, på med lite alkalisk avfettning bara så löser tvätten resten, utan att repa lacken.
Beror ju lite på vad man har för borste, naturhår har funkar bra, syntet repar. Nja det tar ju tyvärr inte bort skit som sitter statiskt, vi har grannar som eldar så det blir en del sot som leker magnet på bilarna, där måste man på med svamp eller borste.MathiasS skrev:
Jo, framförallt beror det ju på hur man använder den, men jag ser det som problematiskt (även om du trycktvättar bilen först) att återanvända samma svamp/borste gång på gång. Man får ägna mycket tid åt att få en borste eller svamp ren.
det är sant, jag använder bara borste för film/sot, dvs väldigt lite tryck, sedan brukar jag köra borsten i en hink med vatten efter tvätten.MathiasS skrev:
När vi ändå talar tvätt, vilken försegling är bäst idag? dvs håller längst och är lättast att tvätta. det finns möjligen inget som liknar det som fanns till rutor för många år sedan där man la på en två komponents vätska som sedan höll hur länge som helst?
Produkter som diskuteras i tråden