K
TinyDestroyer TinyDestroyer skrev:
En billigare kap och gersåg, impuls köptes på ett Jula besök.
[bild]
Sett många plan/rikthyvlar med Scheppach. Hur positionerar sig det märket rent allmänt för verktyg och maskiner?

K kniv skrev:
Sett många plan/rikthyvlar med Scheppach. Hur positionerar sig det märket rent allmänt för verktyg och maskiner?
Inget märke jag är så bekant med, sett dem här å där men aldrig använt dem. Då den inte är uppackad än så får jag isf återkomma med utlåtande när jag använt den ett tag

lerpoel
Impulsköpte ett fräsanhåll jag hittade på en loppis för 20kr. Tänkte jag kunde återanvända hårdvaran för att göra ett eget som passar min POF1400ACE då det medföljande är rappligt - men det passar redan perfekt! Vilken lycka!

Fräsanhåll köpt på loppis ligger på ett trägolv, passar perfekt till skribentens POF1400ACE fräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
johel572 och 9 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Har en sänksåg från scheppach som jag tycker är riktigt bra. Jag tycker de verkar ligga snäppet bättre än jula och biltemas egna märken.

• Gilla
Fnorberg
  • Laddar…
En ny toggle clamp med rött handtag och förpackning med texten Hard Head på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jula fynd.
119:-

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jula fynd.
Ett par sådanadäringa är inte fel att ha på hyllan!
Julabesök i morgon!
Dag

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Krånglade med en Biltema variant i våras men fick nog och köpte en Grimsholm. Var igång med klipparen efter en knapp halvtimme.
Prisvärd enligt mig. (y)
Samma för mig värd varje krona

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ralvejd
lerpoel lerpoel skrev:
Impulsköpte ett fräsanhåll jag hittade på en loppis för 20kr. Tänkte jag kunde återanvända hårdvaran för att göra ett eget som passar min POF1400ACE då det medföljande är rappligt - men det passar redan perfekt! Vilken lycka!

[bild]
Ser ut att vara ELU, grattis:ok:

• Gilla
lerpoel
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jula fynd.
Vad är det för något?

R Rikard_Sa skrev:
Vad är det för något?
Snabbspännare.

Tvingar fast arbetsstycket mot bordet, där spännaren också är fäst.

Höghus Höghus skrev:
Eventuellt billigare och snabbare med frekvensomriktare 1x230V -> 3x400V?

/Höghus
Tips på någon bra sådan ?

P P-son83 skrev:
Nej tyvärr. Jag har själv inte behövt någon.
Amazon verkar ha en del att välja på men jag har inte koll på på priser/kvalitet.

/Höghus

P P-son83 skrev:
Det finns nog ingen sån, men däremot finns 1x230V -> 3x230V

Höghus Höghus skrev:
Nej tyvärr. Jag har själv inte behövt någon.
Amazon verkar ha en del att välja på men jag har inte koll på på priser/kvalitet.

/Höghus
Också letat utan lycka, under 10k iallafall, som känna seriöst

K Keld skrev:
Det finns nog ingen sån, men däremot finns 1x230V -> 3x230V
Du menar att man skulle få ut 3st faser som inte ligger korrekt till varandra och ge 400v mellan 2 faser

P P-son83 skrev:
Också letat utan lycka, under 10k iallafall, som känna seriöst

Du menar att man skulle få ut 3st faser som inte ligger korrekt till varandra och ge 400v mellan 2 faser
Många motorer går att köra på trefas 230v eller trefas 400v. En konverter från 1fas 230v till trefas 230v är ganska vanligt och smidigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.