richardtenggren
nanowire nanowire skrev:
Så kan det vara. Men slipband är känsliga för värme, limmet i skarven släpper, och det gäller särskilt smala, korta blad där ofta hela bredden är i kontakt med materialet och även skarven.
Absolut, jag har bara minnen av hur grym avverkning de där maskinerna hade med rätt band. Inga minnen av att banden gick av just, men kan ha förträngt. Vet att jag som liten ”experimenterade” med denna maskin, så det borde påfrestat banden en del :p

richardtenggren richardtenggren skrev:
Du har inte haft dåliga band då bara?
Kanske, jag har köpt något som hette Pirhana men minns inte vem som tillverkat. Man blir litet less när det ska göras något och bandet går av inom 60 sekunder. Ska kolla om det finns bättre kvalle på dessa band, tips mottages tacksamt och som jag sett finns det en standarddimension till dessa ”fingerslipar”. Gillar verktyget annars, väldigt användbart!

richardtenggren richardtenggren skrev:
Absolut, jag har bara minnen av hur grym avverkning de där maskinerna hade med rätt band. Inga minnen av att banden gick av just, men kan ha förträngt. Vet att jag som liten ”experimenterade” med denna maskin :p
Provade en gång att slipa varma svetsfogar, det gillade inte banden :lying:

Nu är det "bara" montaget kvar.....

Elektronisk enhet på golv med öppnad kartong och upphängningsutrustning, skruvar och kedjor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vid beställningen på hemsidan såg det ut som om det kostade extra att få med montageutrustning om man vill hänga den i taket. Vilket jag inte valde till, men när man öppnade kartongen så låg det med en påse med upphängningsgrejer. Dock inte lika den som kostade 396:- på hemsidan men skruvar, öglor och kedjor som nog skall lösa upphängningen.

Redigerat:
  • Gilla
vanpire och 10 till
  • Laddar…
richardtenggren
Fick ju faktiskt hem lite verktyg igår också, en stycke hammare från Dewalt och lite wera-bits.
Dewalt hammare och Wera bits upplagda på ett trämönstrat bord.
Skapa konto

Sen har vi den här penntrenden, råkade även trilla in en Rotring 800 och två stycken 600 ballpoint, varav en till frun. Mina hamnade dock på kontoret :)
Rotring 800 kulspetspenna bredvid dess förpackning på ett bord.
Skapa konto

H Harald Blåtumme skrev:
Kanske, jag har köpt något som hette Pirhana men minns inte vem som tillverkat. Man blir litet less när det ska göras något och bandet går av inom 60 sekunder. Ska kolla om det finns bättre kvalle på dessa band, tips mottages tacksamt och som jag sett finns det en standarddimension till dessa ”fingerslipar”. Gillar verktyget annars, väldigt användbart!
Jag kikade och det är Bosch-band jag kört med, men länge sedan :)

nanowire nanowire skrev:
Provade en gång att slipa varma svetsfogar, det gillade inte banden :lying:
Haha okej, jag har slipat en sten på tomten där vi bodde när jag var mindre, det gick bra vad jag minns :p

Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
boschkenta
R roli skrev:
Vid beställningen på hemsidan såg det ut som om det kostade extra att få med montageutrustning om man vill hänga den i taket. Vilket jag inte valde till, men när man öppnade kartongen så låg det med en påse med upphängningsgrejer. Dock inte lika den som kostade 396:- på hemsidan men skruvar, öglor och kedjor som nog skall lösa upphängningen.
Jag gjorde den missen och köpte till, men fann det helt överflödigt då det medföljande räckte gott och väl. :rolleyes:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
R roli skrev:
Nu är det "bara" montaget kvar.....

[bild]

Jag blev också positivt överraskad när jag öppnade kartongen och såg att det låg med takmonteringsutrustning.

Lokala bygghandeln i Mariehamn hade makitadagar så köpte dtm51 multitool, laddare, 6Ah batteri samt väskan för 199€, sjukt bra pris tycker jag själv i alla fall!

• Makita-verktygsväska, multitool i förpackning, laddare, batteri framför parkerad bil.
    Skapa konto
  • Gilla
Huzzbutt och 14 till
  • Laddar…
T
En liten sändning från Amazon :)

Två förpackningar på en bänkskiva, vänster med Knipex logo, höger med Wera verktygssats.
Skapa konto
Nytt verktygsset och gråsvart avbitartång på en marmorbänk.
Skapa konto

• Gilla
norrbottenssnickaren och 11 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:

[bild] [bild]
Åh, verktyg bär de är som bäst. :heart:

Lite för sent men nu kom grepen i alla fall.
Får prova den nästa höst istället.
Ny röd lövgrep står lutad mot ett rött och vitt staket med grå sockel.
Skapa konto

• Gilla
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Lite för sent men nu kom grepen i alla fall.
Får prova den nästa höst istället.
[bild]
Är din grep till att vända jord? Jag fick leta upp den kraftigaste jag kunde hitta för att kunna vända i min lerjord. Hoppas du har bättre läge!

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Är din grep till att vända jord? Jag fick leta upp den kraftigaste jag kunde hitta för att kunna vända i min lerjord. Hoppas du har bättre läge!
Den är egentligen till för att plocka upp potatis men jag hoppas att kunna snabbsålla komposten med den också. Jorden i landet är ganska lucker annars så är det rätt hårt att gräva här med.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Börjar bli svårt att komma fram till själva bordet nu med alla förlängare!

• Sammanhopfällda bordförlängare på ett golv, svårt att nå bordet bakom.
    Skapa konto
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:

[bild] [bild]
Vad har man knipexverktyget till?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.