Jonas Persson
K Keld skrev:
Det brukar gå med tving o polygrip. Men nu tröttnade jag. Borde köpt för länga sen, underlättar mycket.
[bild]
Min förra Peugeot 207 hade på ena sidan vänstergängad skruv. Så verktyget fungerade bara på ena sidan:(

Tog en stund innan jag förstod varför skiten inte gick att vrida runt :rolleyes:

• Gilla
Keld
  • Laddar…
H hattkatt skrev:
Instämmer! Enda klagomålet är att jag ännu inte hittat några snygga plintar som går att få in dem i, men installationsmässigt var det bra mycket enklare än sockerbitar.
jag har en tanke om att ersätta typ weidmuller skruvplintar i små installationer med dessa och en egenutvecklad din-hållare.

Helt onödigt egentligen men man är som en leksaksminister ibland ;)

Verktygslåda med elkomponenter och skruvplintar på en egenutvecklad DIN-skena.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svarta plastplintar fastsatta i en din-skena med anslutna vita kablar, möjlig DIY-lösning för små installationer.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Bosch GTA 2600 arbetsbänk i kartong och en skensats i en bilbaklucka.
Skapa konto

Gta 2600 prismatch på Hormbach 1156:- tror jag det blev.
Även en remsa till sänksågsskenan

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Ikea-saxarna har sakta men säkert gett upp hela bunten.
Nu kom de här tre med posten, får se om det går att få ordning på dem.
Hand håller tre gamla rostiga saxar mot en verkstadsbakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Glömde lägga upp resten av prylarna som kom från Rubart.

Nyinköpta verktyg och tillbehör från Rubart, inklusive en Festool fjärrkontroll, sågblad, maskinlyft och tvingar på betonggolv.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
jag har en tanke om att ersätta typ weidmuller skruvplintar i små installationer med dessa och en egenutvecklad din-hållare.

Helt onödigt egentligen men man är som en leksaksminister ibland ;)

[bild] [bild]
Vad gör en sådan ”låda” för någonting?

Gamla gröna nätdrivna Bosch:en gick av så blev en ny batterimaskin istället.

Ny blå batteridriven Makita vinkelslip bredvid dess förpackning på ett svart bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Lintto1 och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren
Var inte B&D ensamma på dessa rätt länge, tror det var mönsterskydd eller något som låg bakom? :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Var inte B&D ensamma på dessa rätt länge, tror det var mönsterskydd eller något som låg bakom? :)
När du säger det, var kanske en B&D jag hade, i Bosch grönt. Får kolla i ”på väg till tippen” högen. En smidig pryl i vilket fall som helst.

richardtenggren
TeroM TeroM skrev:
När du säger det, var kanske en B&D jag hade, i Bosch grönt. Får kolla i ”på väg till tippen” högen.
Låter som mitt arvegods jag har hemma, kanske lite mörkare grönt än Bosch(fast äldre Bosch gröna var väl också mörkare)…
Jag vet bara att pappa sa något om att det var enda anledningen till att han köpte en B&W, att de var ensamma om ”fingerslip” :)

Redigerat:
TeroM TeroM skrev:
När du säger det, var kanske en B&D jag hade, i Bosch grönt. Får kolla i ”på väg till tippen” högen. En smidig pryl i vilket fall som helst.
Min B&D är svart, tidigt -90-tal eller sent 80-tal tror jag. Använde den i söndags för att fasa kanterna på några dominos, helt klart bra att ha ibland :)
Svart B&D låsningstång i förgrunden med fasade trädominos i bakgrunden utomhus.
Skapa konto

• Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Min B&D är svart, tidigt -90-tal eller sent 80-tal tror jag. Använde den i söndags för att fasa kanterna på några dominos, helt klart bra att ha ibland :)
[bild]
Har en liknade B&D men jäklar vad de där tunna slipbanden är känsliga, går av för typ ingenting. men med försiktig hantering så ett bra och användbart verktyg absolut.

richardtenggren
H Harald Blåtumme skrev:
Har en liknade B&D men jäklar vad de där tunna slipbanden är känsliga, går av för typ ingenting. men med försiktig hantering så ett bra och användbart verktyg absolut.
Du har inte haft dåliga band då bara?

Skaffade en lätt enhandshållen tigersåg enligt bilden nedan. Helt underbar kort sagt, knappt ens några vibrationer och sågar extremt lugnt och kontrollerat. Helt väsensskild från min gamle svintunga nätsladdsanslutna som iofs är effektiv men fruktansvärt bångstyrig i synnerhet när man har aktiverat de elliptiska såglägena… så den huserar numera i bagaget på bilen för de jobb där jag inte pallade att ta med den men den ändå blev saknad… komplicerad relation där :) En sådan grej man inte skulle bli ledsen över om den blev stulen om man säger så.

Men det jag oftast vill ha en tigersåg till är lättare arbeten med mer precision än rå kraft och detta nya tillskott verkar helt suveränt baserat på några korta provsågningar i diverse.

En lätt enhandshållen tigersåg av märket Milwaukee Fuel på trägolv med blad monterat.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du har inte haft dåliga band då bara?
Så kan det vara. Men slipband är känsliga för värme, limmet i skarven släpper, och det gäller särskilt smala, korta blad där ofta hela bredden är i kontakt med materialet och även skarven.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.