Jonas Persson
mexitegel mexitegel skrev:
PFS5000-sprutan har länge krävt en grön kompis även om planen egentligen är en Arboga. Men eftersom jag inte vill sälja en njure just nu fick det bli denna.

Duger förhoppningsvis för lite okynnesborrande.

[bild]
Gör inte som jag bara...

Längst upp på stolpen sitter ett plastlock. När jag skulle lyfta upp den på arbetsbänken med en hand genom att hålla runt stolpen, lossnade locket och maskinen gled ur handen. Från en höjd av 30-40 cm landade bottenplattan snett på golvet och blev skev:worried:

• Ledsen
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Testat än? :D
Plockade fram den igår ikväll. Den gjorde sitt jobb trots att den lät som en spinnande katt. Hon är lite skeptisk men får ge den några chanser :)

• Gilla
  • Älska
saiter och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Nu har jag varit på loppis igen och om jag förra gången (inlägget citerat nedan) kom hem med en blå tysk kom jag denna gång hem med tre orangea tyskar.

Tre orangea elverktyg för byggprojekt på ett trägolv med löv och grenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte allt för ofta jag gängar så kanske lite overkill att ta båda men tänkte det var lika bra att passa på.

någon som kan hjälp mig att identifiera nibblern? Antar att jag borde skaffa ny punch&dyna eller vad det nu heter men etiketten är sliten bortom läsbarhet…

Hand håller en sliten orange nibbler-verktyg med avskavd etikett mot en träbakgrund.
Skapa konto

ullberg ullberg skrev:
Varit på loppis idag, ett verktyg iaf

[bild]

/U

• Gilla
VidarH och 9 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Nu har jag varit på loppis igen och om jag förra gången (inlägget citerat nedan) kom hem med en blå tysk kom jag denna gång hem med tre orangea tyskar.

[bild]
Inte allt för ofta jag gängar så kanske lite overkill att ta båda men tänkte det var lika bra att passa på.

någon som kan hjälp mig att identifiera nibblern? Antar att jag borde skaffa ny punch&dyna eller vad det nu heter men etiketten är sliten bortom läsbarhet…

[bild]
Sweet! Jag köper gärna ena gängapparaten av dig om du inte vill ha båda? :)

A
ullberg ullberg skrev:
Jag har en likadan fein men min etikett var ännu mer obefintlig! sitter ju precis där man håller maskinen,själv skulle jag behöva en av/på knapp, får sköta det med stickkontakten nu..:rolleyes:
Edit: måste vara denna modell: Fein RSS636-2
https://www.ereplacementparts.com/fein-rss6362-sheet-metal-nibbler-parts-c-15741_15859_290640.html

Redigerat:
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
ullberg
Ja, det ser ju onekligen ut så, de jag hittade i feins reservdelskatalog såg alla mycket nyare ut (åtminstone på bilden) men det där ser rätt ut, tack!

var ju ganska många delar som var utgångna, och min klipper/nibblar fortfarande, får se om jag beställer lite bra att ha…

/U

Mikael_L
Hmm, inte dagens verktygsinköp direkt, den har faktiskt stått och hållit värmen på hallgolvet i ett par veckor nu.
Det var liksom ett lite förhastat köpbeslut, jag fattade faktiskt aldrig vad jag köpte. Utan jag såg den på kampanj på Elektroskandias sida och ett tryck på köpknappen gick nästan av sig självt.
Tja, jag har två st 18V dragare redan, men en börjar bli ordentligt glapp i chucken (troligen för mycket hålsågande) så jag har nog tänkt att den kan ge upp när som helst, och iofs ingen panik då det finns en till. Men jag gillar att ha två, en kan ligga lite mer permanent på något bygge om det är så, medan jag har den andra med mig hela tiden.

Men jag tänkte som sagt inte riktigt på vad jag köpt, alla data verkade vara en "vanlig 18-voltare", dvs moment osv.

Sen packade jag upp en riktig liten leksak. ;)
Ny Hikoki skruvdragare i förpackning med laddare och batteri.
Skapa konto

Den är ju på sätt och vis mindre än den lilla boschen, i alla fall kortare om jag sätter chuck på boschen.
Tre borrskruvdragare på trägolv, från vänster Hitachi, Hikoki och Bosch, den i mitten är minst.
Skapa konto

Trevlig att hålla, riktigt lätt. Surt att de inte utrustat den med bälteskrok!
Lär behålla den, fast den egentligen mest uppfyller något mellansegment jag inte har behov av ... :thinking: ;)
Närbild på grönt och svart 18V Hikoki-batteri intill en del av ett verktyg.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hmm, inte dagens verktygsinköp direkt, den har faktiskt stått och hållit värmen på hallgolvet i ett par veckor nu.
Det var liksom ett lite förhastat köpbeslut, jag fattade faktiskt aldrig vad jag köpte. Utan jag såg den på kampanj på Elektroskandias sida och ett tryck på köpknappen gick nästan av sig självt.
Tja, jag har två st 18V dragare redan, men en börjar bli ordentligt glapp i chucken (troligen för mycket hålsågande) så jag har nog tänkt att den kan ge upp när som helst, och iofs ingen panik då det finns en till. Men jag gillar att ha två, en kan ligga lite mer permanent på något bygge om det är så, medan jag har den andra med mig hela tiden.

Men jag tänkte som sagt inte riktigt på vad jag köpt, alla data verkade vara en "vanlig 18-voltare", dvs moment osv.

Sen packade jag upp en riktig liten leksak. ;)
[bild]

Den är ju på sätt och vis mindre än den lilla boschen, i alla fall kortare om jag sätter chuck på boschen.
[bild]

Trevlig att hålla, riktigt lätt. Surt att de inte utrustat den med bälteskrok!
Lär behålla den, fast den egentligen mest uppfyller något mellansegment jag inte har behov av ... :thinking: ;)
[bild]
Är inte det där en DS18DD? Kan inte Hikoki, utan fick googla.

55Nm, 13 mm chuck och bortstlös? Bältesklipp går att eftermontera. https://www.proffsmagasinet.se/skydd/arbetsklader/verktygsbarare/hikoki-95326790-baltesclips-jz12537

Vad mer kan man önska? Den uppfyller alla mina behov.

Gul bänksvarv i en verkstad med verktygsskåp och blå kompressor i bakgrunden.
Skapa konto

Blev en liten bänksvarv igår. Lite mindre än jag letat efter, men små svarvar till rimliga pengar är sällsynta här uppe.

• Gilla
patrik och 11 till
  • Laddar…
dof dof skrev:
[bild]
Blev en liten bänksvarv igår. Lite mindre än jag letat efter, men små svarvar till rimliga pengar är sällsynta här uppe.
Hobbymat md65?

Japp. Komplett (tror jag) förutom frästillsatsen. Fick dock med vinkelplattan så man kan fräsa genom att sätta stålet i spindeln istället.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Kul! (Har en likadan)

Bara att börja uppgradera den lite:
[länk]

;)
Där fanns det mycket roligt. Tack för länken (y)

ullberg
Dagens fångst i paketutlämningen
En lövblås, batterier, laddare och en kartong för en bordsfläkt på ett träbord.
Skapa konto

Lövblåsen + batterier & laddare samt bordsfläkten beställde jag av Toolab i slutet av juni och trodde inte den skulle komma (trodde de skulle hävda att den tagit slut i lager och inte längre gick att få för det priset) men de ordnade det - snyggt även om det tog tid.

Lampan från Amazon efter tips här på BH (även lövblåsen vad ett tips för 2+ månader sedan)

Bordsfläkten kanske kändes mer relevant i Juni/Juli än nu men lövblåsen hade i alla fall bra timing :)

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Dagens fångst i paketutlämningen
[bild]
Lövblåsen + batterier & laddare samt bordsfläkten beställde jag av Toolab i slutet av juni och trodde inte den skulle komma (trodde de skulle hävda att den tagit slut i lager och inte längre gick att få för det priset) men de ordnade det - snyggt även om det tog tid.

Lampan från Amazon efter tips här på BH (även lövblåsen vad ett tips för 2+ månader sedan)

Bordsfläkten kanske kändes mer relevant i Juni/Juli än nu men lövblåsen hade i alla fall bra timing :)
visst blev man imponerad av den lilla lampan?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.