3 337 349 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Gör inte som jag bara...mexitegel skrev:
Längst upp på stolpen sitter ett plastlock. När jag skulle lyfta upp den på arbetsbänken med en hand genom att hålla runt stolpen, lossnade locket och maskinen gled ur handen. Från en höjd av 30-40 cm landade bottenplattan snett på golvet och blev skev
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Nu har jag varit på loppis igen och om jag förra gången (inlägget citerat nedan) kom hem med en blå tysk kom jag denna gång hem med tre orangea tyskar.
Inte allt för ofta jag gängar så kanske lite overkill att ta båda men tänkte det var lika bra att passa på.
någon som kan hjälp mig att identifiera nibblern? Antar att jag borde skaffa ny punch&dyna eller vad det nu heter men etiketten är sliten bortom läsbarhet…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte allt för ofta jag gängar så kanske lite overkill att ta båda men tänkte det var lika bra att passa på.
någon som kan hjälp mig att identifiera nibblern? Antar att jag borde skaffa ny punch&dyna eller vad det nu heter men etiketten är sliten bortom läsbarhet…
Logga in
Skapa konto
ullberg skrev:
Sweet! Jag köper gärna ena gängapparaten av dig om du inte vill ha båda?ullberg skrev:Nu har jag varit på loppis igen och om jag förra gången (inlägget citerat nedan) kom hem med en blå tysk kom jag denna gång hem med tre orangea tyskar.
[bild]
[bild]
Jag har en likadan fein men min etikett var ännu mer obefintlig! sitter ju precis där man håller maskinen,själv skulle jag behöva en av/på knapp, får sköta det med stickkontakten nu..ullberg skrev:
Edit: måste vara denna modell: Fein RSS636-2
https://www.ereplacementparts.com/fein-rss6362-sheet-metal-nibbler-parts-c-15741_15859_290640.html
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Ja, det ser ju onekligen ut så, de jag hittade i feins reservdelskatalog såg alla mycket nyare ut (åtminstone på bilden) men det där ser rätt ut, tack!
var ju ganska många delar som var utgångna, och min klipper/nibblar fortfarande, får se om jag beställer lite bra att ha…
/U
var ju ganska många delar som var utgångna, och min klipper/nibblar fortfarande, får se om jag beställer lite bra att ha…
/U
Hmm, inte dagens verktygsinköp direkt, den har faktiskt stått och hållit värmen på hallgolvet i ett par veckor nu.
Det var liksom ett lite förhastat köpbeslut, jag fattade faktiskt aldrig vad jag köpte. Utan jag såg den på kampanj på Elektroskandias sida och ett tryck på köpknappen gick nästan av sig självt.
Tja, jag har två st 18V dragare redan, men en börjar bli ordentligt glapp i chucken (troligen för mycket hålsågande) så jag har nog tänkt att den kan ge upp när som helst, och iofs ingen panik då det finns en till. Men jag gillar att ha två, en kan ligga lite mer permanent på något bygge om det är så, medan jag har den andra med mig hela tiden.
Men jag tänkte som sagt inte riktigt på vad jag köpt, alla data verkade vara en "vanlig 18-voltare", dvs moment osv.
Sen packade jag upp en riktig liten leksak.
Den är ju på sätt och vis mindre än den lilla boschen, i alla fall kortare om jag sätter chuck på boschen.
Trevlig att hålla, riktigt lätt. Surt att de inte utrustat den med bälteskrok!
Lär behålla den, fast den egentligen mest uppfyller något mellansegment jag inte har behov av ...
Det var liksom ett lite förhastat köpbeslut, jag fattade faktiskt aldrig vad jag köpte. Utan jag såg den på kampanj på Elektroskandias sida och ett tryck på köpknappen gick nästan av sig självt.
Tja, jag har två st 18V dragare redan, men en börjar bli ordentligt glapp i chucken (troligen för mycket hålsågande) så jag har nog tänkt att den kan ge upp när som helst, och iofs ingen panik då det finns en till. Men jag gillar att ha två, en kan ligga lite mer permanent på något bygge om det är så, medan jag har den andra med mig hela tiden.
Men jag tänkte som sagt inte riktigt på vad jag köpt, alla data verkade vara en "vanlig 18-voltare", dvs moment osv.
Logga in
Skapa konto
Den är ju på sätt och vis mindre än den lilla boschen, i alla fall kortare om jag sätter chuck på boschen.
Logga in
Skapa konto
Lär behålla den, fast den egentligen mest uppfyller något mellansegment jag inte har behov av ...
Logga in
Skapa konto
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Är inte det där en DS18DD? Kan inte Hikoki, utan fick googla.Mikael_L skrev:Hmm, inte dagens verktygsinköp direkt, den har faktiskt stått och hållit värmen på hallgolvet i ett par veckor nu.
[bild]
[bild]
[bild]
55Nm, 13 mm chuck och bortstlös? Bältesklipp går att eftermontera. https://www.proffsmagasinet.se/skydd/arbetsklader/verktygsbarare/hikoki-95326790-baltesclips-jz12537
Vad mer kan man önska? Den uppfyller alla mina behov.
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Kul! (Har en likadan)dof skrev:
Bara att börja uppgradera den lite:
http://www.bazmonaut.com/machines/hobbymat-prazi-md65-lathe/
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Dagens fångst i paketutlämningen
Lövblåsen + batterier & laddare samt bordsfläkten beställde jag av Toolab i slutet av juni och trodde inte den skulle komma (trodde de skulle hävda att den tagit slut i lager och inte längre gick att få för det priset) men de ordnade det - snyggt även om det tog tid.
Lampan från Amazon efter tips här på BH (även lövblåsen vad ett tips för 2+ månader sedan)
Bordsfläkten kanske kändes mer relevant i Juni/Juli än nu men lövblåsen hade i alla fall bra timing …
Logga in
Skapa konto
Lövblåsen + batterier & laddare samt bordsfläkten beställde jag av Toolab i slutet av juni och trodde inte den skulle komma (trodde de skulle hävda att den tagit slut i lager och inte längre gick att få för det priset) men de ordnade det - snyggt även om det tog tid.
Lampan från Amazon efter tips här på BH (även lövblåsen vad ett tips för 2+ månader sedan)
Bordsfläkten kanske kändes mer relevant i Juni/Juli än nu men lövblåsen hade i alla fall bra timing …
visst blev man imponerad av den lilla lampan?ullberg skrev:Dagens fångst i paketutlämningen
[bild]