3 400 323 läst · 16 678 svar
3400k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Håller med om att kap/ger brukar sprida mycket skit, men då jag har en KS60 på långlån är det faktiskt inte så farligt om man kopplar dammsugaren.nanowire skrev:Jag använder en manuell gersåg som inte dammar så mycket. Aldrig att jag kör kapger inne, iaf inte under tiden man bor där, och att släpa iväg lister och foder någon annan stans går bort.
Kapgersågen har sällan kommit till användning de senaste tio åren.
Med årets fulsnickeriprojekt; Ett takbyte, två trädäck och en altan/entre/“porch” så har jag bara ett litet jobb i åtanke för kapgersågen, allt annat finns det effektivare processer för
Jo, men jag hanterar hellre det än dammet från sågen. Med coping-teknik, hyvel, lövsåg, japansåg och en Nobex är det inget stort problemHandyman 1 skrev:
Men alla gör som de vill såklart, jag tvingar ingen
Det tror jag absolut. Men den är fortfarande stor att släpa runt på och låter mycket. För mig skulle en Kapex lösa problem jag i stort sett inte har och ta mycket plats till hög kostnad.jonmo skrev:
Nej, inget jag tänkt köpa heller, men så hade en släkting en över. Jag vet, stackars mig. Den är typ portabel faktiskt. Bra balans när den är ihopfälld och väger inte så farligt mycket.nanowire skrev:
För att återgå till ämnet. Jag har tyvärr inte köpt så mycket verktyg idag. Däremot en rulle platonmatta. Nu kan jag använda min HKC till att bygga odlingslådor!
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 627 inlägg
Har man sagt något i en annan tråd får man väl kanske lägga upp en bild här också. Snabbt inskuffad, vet inte riktigt var den ska stå. Ska även torkas av och putsas upp lite lätt tänker jag.
Någon som vill köpa en nästan oanvänd enklare bänk-pelarborr?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som vill köpa en nästan oanvänd enklare bänk-pelarborr?
Fin!J JFrisk skrev:
Vad är det för borr du vill sälja?
Modell, pris och hemvist?
Edit: Vad dum jag är. Det står ju Västmanland...
Hade tydligen en bekant som gjort sig av med vertikalfräsen och hade lite saker över... fick sätta pris själv så blev ett pris jag inte kunde motstå trots ganska litet behov. "Dricksade" upp lite på överenskommet pris, hoppas jag inte var för oförskämd i min prissättning, hade mycket svårt att avgöra värde dessutom i relation till värde för mig... Kändes genomgående vasst nu när jag packade upp allt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder