S
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du är medveten om den nyare laddaren SCA8 va? :)
Men du gick från C till T alltså?
Jag hade nog klarat mig med TCL 3 eller vad föregångare heter. :p

Har T18 på jobbet. Tycker inte c-versionen är bättre i 18 volts-storleken.

Det där paketet med fyra produkter kostade 3711 kr. Jag tror jag köpte min c12 set för 6000 kronor. :oops:
 
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Jag hade nog klarat mig med TCL 3 eller vad föregångare heter. :p

Har T18 på jobbet. Tycker inte c-versionen är bättre i 18 volts-storleken.

Det där paketet med fyra produkter kostade 3711 kr. Jag tror jag köpte min c12 set för 6000 kronor. :oops:
Så är det garanterat för mig också, men när jag köpte var priset typ samma :)

Jag har en C18 sen ett år tillbaka och är nöjd, men även en DRC sen innan, köpte den då jag hade svårt att välja mellan T och C :p

Dyrt är det, men värst är väl tillbehörspriserna :surprised:
 
J JFrisk skrev:
Hade tydligen en bekant som gjort sig av med vertikalfräsen och hade lite saker över... fick sätta pris själv så blev ett pris jag inte kunde motstå trots ganska litet behov. "Dricksade" upp lite på överenskommet pris, hoppas jag inte var för oförskämd i min prissättning, hade mycket svårt att avgöra värde dessutom i relation till värde för mig... Kändes genomgående vasst nu när jag packade upp allt. [bild]
Nice, nästan lite avis, ett sånt där paket hade jag behövt hitta för en billig peng, står här med min Ejca L28 med matarverk men jag har inte en enda kutter/stål :crysmile::crysmile:
 
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Nice, nästan lite avis, ett sånt där paket hade jag behövt hitta för en billig peng, står här med min Ejca L28 med matarverk men jag har inte en enda kutter/stål :crysmile::crysmile:
Då är det väl bara att påminna JFrisk om att ”delad glädje är dubbel glädje”! :D
 
Jag som tänkte föreslå att mrVoodo kunde avyttra sitt matarverk till mig, så det slipper stå oanvänt;)

Skämt å sido, vad är det för matarverk? Hur passar det på fräsen och hur fästs det? Funderar på matarverk, men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Har ingen man-kutter och fick inte med några säkerhetsstål, men tänkte nog försöka komplettera med det.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Fick hem en bitshållare från @norrbottenssnickaren så nu blir det lite test, tänkte även börja köra lite med knackaren och se om kollegorna blir galna på ljudet eller ej
Oredig hylla med diverse verktyg från Makita inklusive en bitshållare och en slagborr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: dags att städa bilen :seenoevil:
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Inget inköp, men väl retur av närmare 3000 kr efter nyttjande av Bauhaus prisgaranti på byggställningen jag köpte för en månad sedan. Prismatch mot Jula som har kampanj på den just nu.
 
  • Gilla
john.h och 5 till
  • Laddar…
Efter en lång tid på villhöver-listan är den äntligen här...

Kap-/gersåg placerad på blivande lång såg/hyvel/fräs-bänk av trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här ståendes på kap-/gersågens plats, på det som ska bli en lång såg/hyvel/fräs-bänk...
 
  • Gilla
snuttekudden och 14 till
  • Laddar…
Ett baxningsverktyg för framförallt civilt bruk (utanför verkstaden). En sk bärmes..ska tydligen hasa runt en svintung tältkåta på den i sommar :thinking:
Klassad för 50 kg, så mindre Blocket-fynd kan också hämtas till fots framöver.
Ett grönt baxningsverktyg, en bärmes klassad för 50 kg, står på en verkstadsbänk med verktygsväggen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 10 till
  • Laddar…
Lite annat gott och blandat som hämtades upp hos ombudet idag...

Verktyg och byggmaterial på ett arbetsbord: lådor med skruvar, handtag, gasfjädrar och tänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
En kedjestämmaskin
Den verkar bestå av nedre delen av en stämborrmaskin eller handdriven stämmaskin som har blivit avkapad och fått en portabel kedjestämmaskin slarvigt monterad på toppen. Användes senast i snickeriet på på Petsmo Såg någon gång innan sågen brann på 70-talet.

Får se vad jag hittar å med den. Priset var bra.
 
  • Gamla verktygsdelar i skogen, inklusive en modifierad kedjestämmaskin och handdriven maskindel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
johel572 och 13 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
En sk bärmes..ska tydligen hasa runt en svintung tältkåta på den i sommar :thinking:Klassad för 50 kg
Bärmesen ja, men vad är mesen framför mesen klassad för? :crysmile: Det är nog det som avgör toppkapaciteten. ;):D

Jag skulle nog fundera på att uppgradera till en fyrhjuling! :cool:

Edit: Hoppkapaciteten -> toppkapaciteten :oops:
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Något så världsligt som en liten madrass att ha under knäna under sommarens altanbygge och/eller trädgårdsjobb. Otroligt värt!

Svart hopvikt knäskyddsmadrass på grus nära en rund träkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Köp o köp...
Gratisbatteriet från Boschkampanjen sist hon idag.
Bosch-batteri på trägolv utomhus med rödvit stuga och blå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Qjanto och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Köp o köp...
Gratisbatteriet från Boschkampanjen sist hon idag.
[bild]
Väntar fortfarande på mitt 5,5Ah:crysmile:
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.