Immobil Immobil skrev:
Noterar att dina fötter måste ha vuxit enormt under de 15 åren. :giggle:
Ja fan, från 36 till 52or. Fast det är faktiskt samma storlek och pjucken är lika långa.

KristinaRT
Jag fick en alldeles egen skruvdragare härom dagen :giggle:
Farligt med ”ska bara inom lite snabbt och köpa några småsaker”-shopping :crysmile:

Gul och svart DEWALT skruvdragare mot vit bakgrund, symboliserar nyligen köpt verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
ullberg
Matverktyg denna gång: Kände behov av att ha en vettigare gasolgrill på landet där vi bara har en liten Weber go anywhere gas (utöver kolgrill). Slutade med att vi skaffade en större hem, provade denna gång ett annat nordamerikanskt märke
En ny gasolgrill av nordamerikanskt märke på en träveranda med instruktionsmanual och stekhäll synlig.
Skapa konto

så får gamla Weber som det inte är något fel på åka ut till landet.
Weber Genesis gasolgrill på en träveranda, rostfritt stålutförande med tre brännare och temperaturmätare.
Skapa konto

när vi ändå var i farten passade vi på att skaffa en stekhäll, dagens middag biffwok blev premiärturen på den.
Stekhäll med paprika och lök under tillagning står på en ny gasolgrill utomhus, med en broschyr och köksredskap synliga.
Skapa konto

kändes som att det var bra meckigt att göra rent men man kanske lär sig...

/U

• Gilla
RmK_71 och 8 till
  • Laddar…
Funderar på en anywhere gas till båten. Är ni nöjda med den?

Lovade mig själv att de fick vara bra med verktyg för ett tag, gick sådär.

• DEWALT DWS727-QS kap- och gersåg på webbsida, prissatt till 9 495 kr, inklusive moms.
    Skapa konto
  • Gilla
sirlongfellow och 1 till
  • Laddar…
ullberg
mexitegel mexitegel skrev:
Funderar på en anywhere gas till båten. Är ni nöjda med den?
Tja, den har gjort sitt jobb men inte mycket mer.

på plussidan: varit driftsäker, inte några problem med exv. tändaren under de år (3?) vi haft den, den blir snabbt varm - och ganska snabbt kall vilket brukar vara bra på en båt, smidig att bära och stuva (tror det finns en väska till den som vi inte har och då blir den riktigt behändig)

på minussidan: gallret är mer en plåt med hål än ett galler, så saker fastnar i dalarna på plåten, en gång lossnade ett strå från grillborsten i en sån dal och sen hamnade i en bit halloumi som min gudson sen fick i gommen (inte mitt stoltaste ögonblick som gudfar), gallret har inte heller så stor värmekapacitet så grillränderna på sida 2 brukar bli lidande, lite vindkänslig (tror inget problem om man tänker till men om man bara ställer upp den och tänder kan den blåsa ut)

Jag tror det landar i vad som är alternativen, om du har plats för exv. minsta Q är den ljusår bättre (möjligtvis bara att den är varm längre som är synd i båt) men om alternativet är ingen grill eller enkel kolgrill skulle jag nog välja go anywhere gas till båten - mest för att det går snabbt och smidigt. Vi har även webers minsta kolgrill (kan den heta smokey joe?) men de gånger vi tar med grill i båten är det go-anywhere gas som följer med...

/U

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Tack för recensionen :D. Det är i huvudsak som ett bättre alternativ till engångsgrill och Q-minstingen blir nog för skrymmande och precis som du skriver så är just att den kallnar fort viktig egenskap. Får kolla närmare på den i nån butik :D

Norrhyttan Norrhyttan skrev:
Jag gillar ju gamla grejer som håller. Fick den här bandslipgrunkan av en kompis. Jodå, motorn följde med också. Robust sak i gjutjärn som trots sitt nätta format väger satan.
Fettkoppar vid alla lager, och helt glappfri. Håller nog några generationer till - undrar hur era Festool går om sisådär 70-80 år?
[bild]

Fick även ett stabilt verktygsskåp från en gammal bilverkstad. Mängder av olika verktygshållare följde med på "köpet".
[bild]
Har du satt upp slipen o kört den ?

ullberg ullberg skrev:
Matverktyg denna gång: Kände behov av att ha en vettigare gasolgrill på landet där vi bara har en liten Weber go anywhere gas (utöver kolgrill). Slutade med att vi skaffade en större hem, provade denna gång ett annat nordamerikanskt märke
[bild]
så får gamla Weber som det inte är något fel på åka ut till landet.
[bild]
när vi ändå var i farten passade vi på att skaffa en stekhäll, dagens middag biffwok blev premiärturen på den.
[bild]
kändes som att det var bra meckigt att göra rent men man kanske lär sig...

/U
Tycker muurikan är lätt att rengöra. Häll i vatten, hetta upp vatten till nästan kok,skrubba med en rotborste och avsluta med att bränna in nytt fett.

Vilka borrar som klarar av betong som är batteri driven.. Och är under 2000kr
Bilder på erar borrar

richardtenggren
Leverans idag :)

• Elektrisk tester av märket Fluke T6-600 på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
Pehu1004 och 7 till
  • Laddar…
T Tohan skrev:
Bilder på erar borrar
Min erfarenhet av borrning i betong: Använd slagborr eller hellre en borrhammare med sladd. + betongborr från känd tillverkare.

Åter till ämnet!

T Tohan skrev:
Bilder på erar borrar
makita dhr202z fungerar fantastisk bra för även riktigt jävla hård betong och kostar under 2.

T Tohan skrev:
Bilder på erar borrar
Makita borrhammare och batteri visas i en onlinebutikskorg, totalpris på 1 719 kr.
Skapa konto

Jag vet inte hur bra den funkar men en bit under 2000 kr inkl ett batteri iaf :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.