Kanske inte ett verktyg, men en braatthagrej. En Festool-termosmugg på ett träbord, användbar efter årstid och dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Innehåll efter årstid och veckodag!
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
A
Utökat Makita-innehavet.
Makita batteridriven häcksax ligger på ett mörkt trägolv framför en tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
A Alfons3301 skrev:
Utökat Makita-innehavet.
[bild]
Du får gärna göra en liten recension sen om du har lust?
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
A
Det är en MAKITA DUH651Z. Testkört kort stund. Första intrycket är att den är tung (jag som har klena armar kanske). Men jag ville ha en med batteri och långt svärd då vi har en hög och bred häck. Makita-verktyg sen innan så fortsatte på det spåret. Funderade på stång-häcksax men det hade blivit lite väl dyrt för makita-valet. Möjligheten att vinkla handtag/svärd på den jag köpte nu känns väldigt bra.
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Ny klinga till lill-cirkeln... Jula är inte billigast, men med en värdecheck så blev det 199;-
(Ryobi är nog ensamma om 150x10 för det finns inte myche å.välja på annat än deras egna)
 
  • Ny Ryobi cirkelsågsklinga i originalförpackning, modell CSB150A1, på träunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
trevlig hemleverans efter mycket velande mellan två skivor eller skiva och band...

Metabo bandslipmaskin BS 175 i förpackning på trägolv i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metabo bänkslipmaskin med slipband och slipsten i ett organiserat verktygsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kalendern och 9 till
  • Laddar…
Jag har länge sneglat på en ny slangvinda, väntat på kampanj på Jula som de brukar ha på vår och höst men inte hittat nåt.. Var även lite sugen på Cejn vindan med snorgrön slang men besinnsde mig.

Så idag, dök denna upp i en köp och säljgrupp på Fb.. :love:
Svart slangvinda på betonggolv med synlig märkning, nyligen köpt begagnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

800:- ink ny slang.
 
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
H Husägaren87 skrev:
Ge gärna en recension sen, mitt nästa inköp blir kanske en pelarborr..
jag har den och är nöjd! Funderade på att köpa till ett arbetsbord från ujk men det passade inte kom jag fram till, enda negativa
 
ullberg
Såhär till midsommar kändes det dags att köpa en fläkt...
Stor fläkt av märket Makita placerad i öppen bagagelucka på en bil, skämtsamt jämförd med en turbo.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...eller kanske ska kalla det en turbo till elbilen? ;)
 
  • Gilla
RmK_71 och 3 till
  • Laddar…
Efter ett himla velande fram och tillbaka om vilken jag skulle byta upp till så blev jag till slut, p.g.a kommande projekt, tvungen att bestämma mig och idag kom den då äntligen.
Närbild på en ny Bosch verktygsmaskin i en verkstad med suddig bakgrund av träplankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mkt nöjd av första intrycket, vi får se om det är lika positivt när smekmånaden är över. Och ser man inte vad det är på bilden tänker jag osökt på Stenis och "Hä löns int förklar för den som inte begrip nåt" :D
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
johel572 och 4 till
  • Laddar…
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
Efter ett himla velande fram och tillbaka om vilken jag skulle byta upp till så blev jag till slut, p.g.a kommande projekt, tvungen att bestämma mig och idag kom den då äntligen.
[bild]

Mkt nöjd av första intrycket, vi får se om det är lika positivt när smekmånaden är över. Och ser man inte vad det är på bilden tänker jag osökt på Stenis och "Hä löns int förklar för den som inte begrip nåt" :D
Jag tippar på en GCM12!
 
B boohoo skrev:
Jag tippar på en GCM12!
Och jag på GDL12 ;)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
j.erkers
Jag tror det är en Bosch :p
 
  • Haha
Immobil och 2 till
  • Laddar…
B boohoo skrev:
Jag tippar på en GCM12!
FredrikR FredrikR skrev:
Och jag på GDL12 ;)
Det blir ett halvt poäng till boohoo, det alldeles korrekta modellnamnet är väl egentligen GCM 12 GDL. :geek: Så FredrikR missade väl också lite, men mer rätt eftersom "GDL" inte riktigt går att förväxla med någon annan modell,och det är kanske det korta/vanliga namnet i "folkmun" (eller iaf verktygsnördsmun :crysmile:). GCM kan även vara en modell utan "robotarmen" (GCM 12 SD och SDE), vilket faktiskt är sågen jag bytt upp ifrån (den äldre SD).

Bytte även stativet från ett 3700 till 3800, verkligen inte nödvändigt men jag fick bra betalt för grejorna och köparen vill ha sågen med stativ. Spontan reaktion är att snabbfästena känns aningens bättre/stabilare och ett litet plus i kanten att rullstöden är lite bredare, men det är väl ungefär det, man sitter inte i sjön med ett 3700.
Bosch GCM 12 GDL kapsåg monterad på ett 3800 stativ i en verkstad med trämaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 5 till
  • Laddar…
Nya lysrör och en blå sänksåg i verktygslåda intill vikstege, för bättre belysning vid byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lysrör och en sänksåg! Tänkt att man faktiskt ska kunna se något i garaget när man är där :)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.