K
Detta är inget jag själv köpt utan fick i 30 års present. Dags att börja fräsa i trä !
 
  • Bosch-fräs i låda med tillbehör på trägolv redo för träarbeten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Uppfinnar-Nils och 9 till
  • Laddar…
Sandpapper till ex-antal framtida projekt. :sweat:Några av lådorna undvek bilden då de direkt kom till användning.
 
  • Stapel med flera lådor av BOSCH sandpapper på ett dammigt bord, redo för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Sandpapper till ex-antal framtida projekt. :sweat:Några av lådorna undvek bilden då de direkt kom till användning.
Ooosh, nu blev jag lite avis!
Letar själv efter storpack (50 rondeller verkar vara det som gäller) till vettigt pris — får jag fråga var du köpte dina?

//Ronnie
 
Äntligen har chucken jag köpte i vintras fått en borrmaskin att bo i. Efter många om och men så föll valet på nyköp.
Nu ska det gjutas en liten betongsula som den ska upp på, och lite ny el ska fram. Sen får man väl leta upp något att borra i.
3-stegs unboxing:
Oöppnad låda med en borrmaskin avbildad står i ett garage väntandes på att monteras och användas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny borrmaskin täckt med skyddsplast står på en pall i garage väntandes på installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ny borrmaskin monterad på en träpall i ett garage med murade väggar och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Robert-san01 och 29 till
  • Laddar…
Oooo vilken "läcker" maskin, hur mycket lättare blir plånboken när en sådan pjäs står i garaget?
 
R roli skrev:
Oooo vilken "läcker" maskin, hur mycket lättare blir plånboken när en sådan pjäs står i garaget?
Ähum jag försöker förtränga just den biten, men rätt så lätt kan man konstatera så här i efterhand
 
  • Gilla
Sturmtiger
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Ooosh, nu blev jag lite avis!
Letar själv efter storpack (50 rondeller verkar vara det som gäller) till vettigt pris — får jag fråga var du köpte dina?

//Ronnie
Toolab köpte jag ifrån. Tror dom generellt är billigast med Bosch sliprondeller :)
 
A
Alltgår Alltgår skrev:
Äntligen har chucken jag köpte i vintras fått en borrmaskin att bo i
Blev en dyr chuck tillslut:)
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Blev en dyr chuck tillslut:)
Hehe ja så kan man se det!
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Toolab köpte jag ifrån. Tror dom generellt är billigast med Bosch sliprondeller :)
Ok, tack! Har varit inne där och kollat men såvitt jag förstått det har de ett begränsat utbud av kornstorlekar?
Hittade rondeller på conrad.se till hyggligt pris som i vissa fall t o m var bättre än Toolabs men har letat vidare eftersom jag gärna skulle gärna komma ner ytterligare i pris, dock utan att hitta något.

Just när det gäller förbrukningsmaterial blir jag rätt "ekonomisk" av mig men vill såklart ändå inte köpa billigt skräp.
//Ronnie
 
P Pysslarn skrev:
Ok, tack! Har varit inne där och kollat men såvitt jag förstått det har de ett begränsat utbud av kornstorlekar?
Hittade rondeller på conrad.se till hyggligt pris som i vissa fall t o m var bättre än Toolabs men har letat vidare eftersom jag gärna skulle gärna komma ner ytterligare i pris, dock utan att hitta något.

Just när det gäller förbrukningsmaterial blir jag rätt "ekonomisk" av mig men vill såklart ändå inte köpa billigt skräp.
//Ronnie
Har du tittat på https://www.paintpro.se/slippapper-och-kapskivor/slipapper-rondeller?id=5757?
Jag brukar köpa mirka papper/nät därifrån. Har i och för sig inte jämfört priser alltför mycket.
 
@TeroM, tack för tipset!

Jo jag har iofs tittat in där men blir lite förvirrad av deras sortiment. Var det inte väldigt mycket för målare och billackerare? Osäker på hur deras grejor lämpar sig för snickeri som är mitt fokus plus att prissättningen väl inte var åt det låga hållet om jag minns rätt. Kan ju visserligen vara halvt ointressant om man känner att man får det man vill ha och behöver.

//Ronnie
 
Veckans inköp:
Snabbvinkel
300mm stålskala
1000mm stålskala
Anslagsvinkel
 
  • Snabbvinkel, 300mm och 1000mm stålskala och anslagsvinkel uppvisade på träskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Wirre740 och 8 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
@TeroM, tack för tipset!

Jo jag har iofs tittat in där men blir lite förvirrad av deras sortiment. Var det inte väldigt mycket för målare och billackerare? Osäker på hur deras grejor lämpar sig för snickeri som är mitt fokus plus att prissättningen väl inte var åt det låga hållet om jag minns rätt. Kan ju visserligen vara halvt ointressant om man känner att man får det man vill ha och behöver.

//Ronnie
Abranet på en Rotex är effektivt och dammfritt även på trä men vi kan ha vitt skilda referenser. 50 packen halverar styckepriset på många modeller.
 
H Husägaren87 skrev:
Veckans inköp:
Snabbvinkel
300mm stålskala
1000mm stålskala
Anslagsvinkel
Tycks inte finnas något mått på din noggrannhet! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.