stigen stigen skrev:
Tycks inte finnas något mått på din noggrannhet! :D
Haha :D problemet är att nu börjar det bli svårt att skylla på verktygen, snart är det endast jag som är felmarginalen :oops:

EDIT: Där kommer ett till precisionsinstrument imorgon eller början på nästa vecka :cool:
 
Redigerat:
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
H Husägaren87 skrev:
Haha :D problemet är att nu börjar det bli svårt att skylla på verktygen, snart är det endast jag som är felmarginalen :oops:
Jag resonerar lika dant! Men misstagen man gör får en att skärpa sig och då brukar det bli bättre över tid. I bland tar det väldigt, väldigt lång tid! (y)
 
ullberg
Verktygsdelsinköp... Tappat bort lite delar till fräs & fräsbord så fick beställa nya, för att vara det svartgröna märket tycker jag egentligen att reservdelarna är ok prissatta. Om jag tar med att tyskarna packat varje pryl i en lyxig ziplock och lagt alla dessa i en större ziplock känns det nästan som jag gått plus med dagens plastskatt (och ja, jag kommer givetvis återanvända, eller kanske sälja på ”svarta plastpåse-marknaden”)

Reservdelar till fräs och fräsbord förpackade i genomskinliga ziplock-påsar på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktygsdelar och reservdelar till fräs och fräsbord, inklusive ziplockpåsar, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det första jag gjorde när jag nu äntligen kan centrera fräsen i bordet på rätt sätt (lilla elförzinkade plåtblecket) var att fräsa bort lite aluminium från en annan CMS-platta jag köpt (för ts75) så den passar i CMS bordet...

/U
 
  • Gilla
Robert-san01 och 6 till
  • Laddar…
Var köpte du reservdelarna?
 
ullberg
Mekina i Solna (gamla stimus elverktyg) - de hade inte hemma men beställning (från Tyskland antar jag) gick på någon vecka även så här i Covid-tider...

tror de går rakt av på priserna i ecat, vilket jag antar alla ÅF gör så det är nog lite sak samma var man beställer - men jag kommer nog fortsätta med Mekina, tycker de är bra att ha att göra med

/U

EDIT: gjorde ett stickprov och ser ut som att det är lite över priset i ecat, ändå helt ok tycker jag men kanske ska jag göra lite mer marknadsanalys innan nästa köp ;)
 
Redigerat:
Garderobssnickarn
Blev en cirkelsåg idag. Elu mh 82 1400w, 210mm klinga.
150kr
 
  • Elu mh 82 cirkelsåg med blått handtag och silverfärgad metall på träyta, 210mm klinga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En Elu MH 82 cirkelsåg med 1400W och 210mm klinga ligger på ett trägolv utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Jag resonerar lika dant! Men misstagen man gör får en att skärpa sig och då brukar det bli bättre över tid. I bland tar det väldigt, väldigt lång tid! (y)
Nu fick jag hem det sista, för denna veckan :D
 
  • Titebond trälim och HighBot silikonspetsflaska bredvid Veritas mikrometerjusterbar markeringsmätare i förpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
F_man och 3 till
  • Laddar…
H Husägaren87 skrev:
Nu fick jag hem det sista, för denna veckan :D
Ny vecka, nya möjligheter och nya leveranser! (y)
Verktygsleveranser fungerar trots Pandemin!
 
Har varit på Jula och bränt lite pengar.
Metabo verktygssats, Oregon skyddsbyxorförpackning, yxa, träkäpp, och dörrbeslag på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Huzzbutt och 6 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Har varit på Jula och bränt lite pengar.
[bild]
Glöm inte sågskyddsstövlar eller kängor när du ska såga
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
Åkte till hornbach för att köpa distansklossar ... dom blev dyra.

Bilbaklucka full med verktyg och byggmaterial, bland annat en HiKOKI verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
RmK_71 och 12 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Åkte till hornbach för att köpa distansklossar ... dom blev dyra.
Bra pris på Hikoki-setet?
 
Köpte den större varianten, var 1500 i rabatt på den också nu.
 
  • Ny STANLEY plattvibrator i stor kartong på pall framför öppet baklucka på bil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Glöm inte sågskyddsstövlar eller kängor när du ska såga
Jag har det sedan tidigare, tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.