Igår kunde jag äntligen hämta ut min snabbvinkel från Hultafors. Jag la beställningen 6 maj från Sandbergs järn, och kunde alltså först en dryg månad senare hämta ut den. Inte direkt snabb leverans...

Behövde ju verkligen inte denna, men den är svart (snyggt) och den har lite tydligare markeringar jämfört med de amerikanska.
Tre snabbvinklar från Hultafors med tydliga markeringar och en i svart på en vit bänk framför en OSB-skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 7 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Igår kunde jag äntligen hämta ut min snabbvinkel från Hultafors. Jag la beställningen 6 maj från Sandbergs järn, och kunde alltså först en dryg månad senare hämta ut den. Inte direkt snabb leverans...

Behövde ju verkligen inte denna, men den är svart (snyggt) och den har lite tydligare markeringar jämfört med de amerikanska.
[bild]
Nice! Jag har de två övre. Har dragit ett lager hårdvaxolja på den högra vilket gjorde den trevligare att hantera. Den lilla beställde jag efter tips här, men har inte hunnit använda. Det lilla jag hanterade den upplevde jag den dock som väldigt vass i kanterna, får dra av den med ett sandpapper vid tillfälle. Frågan är nu om jag blir tvungen att köpa även den svarta. Är den skön att hantera?
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Smart gjort, så ska jag också göra. Vilket hårdvax använde du?
Instämmer gällande kanterna och att de borde slipas ner lite vid tillfälle.

Har inte använt den ännu, utan jag har bara hållit i den och gosat lite med den. Första intrycket är att den väldigt skön att hantera, så jag tycker absolut att du ska beställa en;)
 
Blev en ny tryckbrytare till kompressorn, den gamla har jag inte litat på på flera år, stannar och startar kompressorn manuellt. Lite PITA.........

Köpte idag, Blue Gold. Ett specialmedel för avfettning, detta används på av proffs för bl.a. rengöring av syrgasregulatorer, det är godkänt för att få saker som ska i kontakt med rent syre tillräckligt rena och avfettade.

LMhpcDL.png

Jag ska använda det på min gassvetsutrustning då jag tar den ibruk igen.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Efter att ha köpt dewalt-skruvdragare och slagmaskin så fick jag fortsätta på samma system. Och tur var väl det, för denna är mycket starkare och låter väldigt lite i jämförelse med min gamla Stiga-bensindrivna-skitsak som alltid krånglade på ett eller annat sätt.

Ny Dewalt batteridriven kantklippare med gula och svarta detaljer på en träveranda intill grill och borrskruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
nikasp
Skulle bara åka in och köpa ett billigt fönster till lekstugan för 695 och så råkade jag passera den här... jag är sämst. Men jag motiverar med att den kommer att ta 95% av behoven inomhus. Orkar sällan gå ut i garaget och hämta rätt mejslar. Faktiskt inte superskönt grepp men men.
 
  • Skruvmejsel med svart och turkos handtag bredvid dess förpackning på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Wirre740 och 9 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Skulle bara åka in och köpa ett billigt fönster till lekstugan för 695 och så råkade jag passera den här... jag är sämst. Men jag motiverar med att den kommer att ta 95% av behoven inomhus. Orkar sällan gå ut i garaget och hämta rätt mejslar. Faktiskt inte superskönt grepp men men.
Det enda sättet att komma över en frestelse är att falla för den! (y)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
A
Om och om och om igen....:)
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Skulle bara åka in och köpa ett billigt fönster till lekstugan för 695 och så råkade jag passera den här... jag är sämst. Men jag motiverar med att den kommer att ta 95% av behoven inomhus. Orkar sällan gå ut i garaget och hämta rätt mejslar. Faktiskt inte superskönt grepp men men.
den mejsel jag använder minst hälften av gångerna (y)
Men som du skriver, lite tjockt grepp.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Om och om och om igen....:)
Perpetuum mobile” (y)
 
  • Gilla
roger2011 och 2 till
  • Laddar…
Bandsåg lastad på ett släp med hjälp av en gul, mobil kran, framför en röd lada och en röd traktor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev med bandsåg! Tror till och med heimlaga ger tumme upp för den här maskinen :) Fick in den i verkstan, nu gäller det bara att få av den från släpet...
(bild från lastning)
 
  • Gilla
stigen och 4 till
  • Laddar…
Häftig maskin, ser gigantisk ut! Reagerar lite på att hjulen är ganska exponerade, men den har några primitiva hjulskydd iallafall. Ser remdriven ut, antar du behöver fixa en motor.
 
@DennisCA jo den är nog storleken större än jag tror mig behöva! Bordet är drygt 800*800 :oops:
Skydd för nedre hjulet + drivrem och fäste för motor behövs, samt någon bra på/av knapp!

Annars fullt fungerande, säljaren visade var den stått, blev lite fascinerad av axellösningen som maskinerna drevs av (y)
 
Bra med stort bord, där kan du samla många prylar.
 
  • Haha
  • Gilla
RmK_71 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.