Så var det dags för ”storebror” i AEG familjen!

AEG 1,6 mm dyckertpistol för byggprojekt på en vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En 1,6 mm dyckertpistol för lite tyngre arbeten som komplement till ”lillasysters” 1,2mm.
Batterier och laddare finns redan i familjen.
1995:- på Tradera.

Två AEG dyckertpistoler på ett arbetsbord, den vänstra större än den högra.
Skapa konto

• Gilla
Denniis och 5 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Så var det dags för ”storebror” i AEG familjen!

[bild]

En 1,6 mm dyckertpistol för lite tyngre arbeten som komplement till ”lillasysters” 1,2mm.
Batterier och laddare finns redan i familjen.
1995:- på Tradera.

[bild]
Batteridriven dyckertpicka hade vart guld värt.. får börja spara.

Ett paket öppnades och innehöll följande
Verktyg och byggmaterial på arbetsbänk inklusive röjyxa, skyddsglasögon, digital skjutmått och snickarpenna.
Skapa konto

plus en Huskvarna röjyxa (fungerade bra). Glasögonen köptes för att slippa skalmen trycka mot huvudet när man har hörselskydden på (som jag numera streamar istället för att lyssna live då det bara var störningar. Detta lyssnar jag på: Samir Yosufi från P3 Spotify). Enda nackdelen är att man svettas innanför glasögonen! Ett mindre par glasögon ska senare införskaffas.
Hultafors snickarpenna kändes bättre än Pica Dry. Sitter bättre, rullar inte och är lätt att vässa.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Hultafors snickarpenna kändes bättre än Pica Dry. Sitter bättre, rullar inte och är lätt att vässa.
Och framför allt, den håller mycket bättre! (y)

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Och framför allt, den håller mycket bättre! (y)
Det får jag se framöver...

Utgår från att jag får en utskällning, men har inte haft någon bra fungerande skruvdragare. Har inga planer på att renovera något hus, men skall borra och skruva en eller två gånger per år...

• En röd och svart skruvdragare ligger på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
CCPusher och 12 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
[bild]
plus en Huskvarna röjyxa (fungerade bra). Glasögonen köptes för att slippa skalmen trycka mot huvudet när man har hörselskydden på (som jag numera streamar istället för att lyssna live då det bara var störningar. Detta lyssnar jag på: Samir Yosufi från P3 Spotify). Enda nackdelen är att man svettas innanför glasögonen! Ett mindre par glasögon ska senare införskaffas.
Är det mycket partymusik när du streamar? Jag tänker på alla paket med lysstavar...

Dheri Dheri skrev:
Är det mycket partymusik när du streamar? Jag tänker på alla paket med lysstavar...
Haha
Jag är en gammal rejvare så "partymusik" ja tack! Öppna gärna länken, han hittar väldigt bra musik!
(tanken är att lysstavarna ska några hamna i BOB-ryggsäcken och slingorna är till barnen)

J Jernhand skrev:
Utgår från att jag får en utskällning, men har inte haft någon bra fungerande skruvdragare. Har inga planer på att renovera något hus, men skall borra och skruva en eller två gånger per år...
Den kommer funka bra. 13 mm Chuck och bälteskrok blir bra!

M mrmlz skrev:
[bild]

Jag har hypat den mentalt, får se om den lever upp till mina förväntningar.

Mmmm återkom gärna med resultat

J Jernhand skrev:
men har inte haft någon bra fungerande skruvdragare.
Det har du inte nu heller.....

Sorry, jag skoja lite, fast lite allvar

• Gilla
Chentin
  • Laddar…
J Jernhand skrev:
Nej, det blir nog inga pluspoäng här eller många likes

J Jernhand skrev:
För att skruva en eller två gånger per år håller den utmärkt. Skulle den gå åt skogen så har du råd med en ny och fortfarande lagt mindre pengar på det än vad jag lagt på en av mina tre skruvdragare.

FreQa FreQa skrev:
[bild]
Den där vinkelhaken såg intressant ut.

Var inhandlades detta paketet?

M mrmlz skrev:
[bild]

Jag har hypat den mentalt, får se om den lever upp till mina förväntningar.
Vi förutsätter att det det kommer en recension. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.