Ola C Ola C skrev:
Nä, har hört att goodiebagsen enbart innehåller skaftämnen från spillhögen.
Grymt! Jag älskar träbitar från spillhögar :)
De är verkligen en utmaning att limma ihop!
 
Redigerat:
Frustrator Frustrator skrev:
... en utmaning att limma ihop!
Akta dig, det där kan vara ett symtom på tvingbrist :surprised:
 
nanowire nanowire skrev:
Akta dig, det där kan vara ett symtom på tvingbrist :surprised:
Jag har tvingbrist. Men ingen resa planerad till Tyskland. Och Halland är ju ett vitt hål på blocket. Det kom ut en bra hyvel+såg för 5år sen, och sen då slipstenen jag försökte lura på pysslarn förra veckan. (Då räknar vi inte min ejcabandsåg för 2.5k för den är bara undantaget som bekräftar regeln ;))
 
Ola C Ola C skrev:
Även här en blocketannons med utdelning:D

[bild]
Kanttvingar brukar vara poppulära vad fick du ge för dom.
 
S sweden skrev:
Kanttvingar brukar vara poppulära vad fick du ge för dom.
1900:-

Tyckte det va väldigt prisvärt, kantlistar en del och har saknat kanttvingar en längre tid.
 
Ola C Ola C skrev:
1900:-

Tyckte det va väldigt prisvärt, kantlistar en del och har saknat kanttvingar en längre tid.
Det var ett superpris! Gummit helt o fint på dem? Glider av från metallen ibland.
 
Ola C Ola C skrev:
1900:-

Tyckte det va väldigt prisvärt, kantlistar en del och har saknat kanttvingar en längre tid.
Mycket bra pris .
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Det var ett superpris! Gummit helt o fint på dem? Glider av från metallen ibland.
Ser relativt oanvända ut, gummit i bra skick, kanske någon limfläck på någon men inte mer.
 
Fem olika stämjärn med varierad storlek och handtag placerade på ett bord, fot i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Vill inte komma med dåliga nyheter men vill ändå rekommendera dig att provköra dina Parf-guides snarast. På Festool Owners Group finns en lång tråd som handlar om problem med linjalerna.

[länk]

Det tycks handla om icke raka linjaler och hålrader, guidehål som inte är korrekt spacade eller inte har plats för styrstiften osv. Axminster har ändrat produktionen men vissa upplever tydligen fortfarande problem med generation två. (Första generationen har tydligen tryckt logga, andra generationen har präglad logga.)

Så som sagt, det är läge att provköra och kolla så att du får en korrekt hålbild. Om inte är det läge att reklamera.
Sorry för ev tråkig info.
//Ronnie
Okej, tack för att du uppmärksammade mig på detta. Ska kolla på detta så snart jag kan. Köpte mina grejer via Swedendro.
 
Vitmålade trädelar till ett virkesställ på en släpvagn, bundna med svarta remmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte så sexigt men ett virkesställ, gratis från en pensionerad finsnickare.
 
  • Gilla
johel572 och 7 till
  • Laddar…
Nu är de väl snart dags att ge sig på att skita ner ordentligt, snart ett år efter fräsiga dagen hos Daniel. Blev med fräs i juni och nu har jag hittat (läs: skapat med tvång) budgetutrymme för några stål också.
 
  • Fräsverktyg och fräsbitar på arbetsbord med förpackningar och specifikationer, redo för snickeriprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
skapat med tvång)
Yxat till ett utrymme budgeten?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Yxat till ett utrymme budgeten?
Framöver blir det att kopierfräsa ut exakt verktygsformade dito istället.
 
Wagner Universal Sprayer W 950 FLEXiO färgsprutsystem förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har hypat den mentalt, får se om den lever upp till mina förväntningar.
 
  • Gilla
Janzzon och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.