3 378 223 läst · 16 627 svar
3378k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Halland
· 7 601 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 601 inlägg
Jag har tvingbrist. Men ingen resa planerad till Tyskland. Och Halland är ju ett vitt hål på blocket. Det kom ut en bra hyvel+såg för 5år sen, och sen då slipstenen jag försökte lura på pysslarn förra veckan. (Då räknar vi inte min ejcabandsåg för 2.5k för den är bara undantaget som bekräftar regeln )nanowire skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 601 inlägg
Okej, tack för att du uppmärksammade mig på detta. Ska kolla på detta så snart jag kan. Köpte mina grejer via Swedendro.P Pysslarn skrev:Vill inte komma med dåliga nyheter men vill ändå rekommendera dig att provköra dina Parf-guides snarast. På Festool Owners Group finns en lång tråd som handlar om problem med linjalerna.
[länk]
Det tycks handla om icke raka linjaler och hålrader, guidehål som inte är korrekt spacade eller inte har plats för styrstiften osv. Axminster har ändrat produktionen men vissa upplever tydligen fortfarande problem med generation två. (Första generationen har tydligen tryckt logga, andra generationen har präglad logga.)
Så som sagt, det är läge att provköra och kolla så att du får en korrekt hålbild. Om inte är det läge att reklamera.
Sorry för ev tråkig info.
//Ronnie
Verktygstokig
· Halland
· 7 601 inlägg